Het E-Bike topic
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik ben het eens met dat vergroenen hoor..., maar als voorbeeld Rotterdam, wordt 1 bezoek met groot cruiseschip het totale effect van de millieuzone van 1 jaar al teniet gedaan. Dus als je zegt dat het schoner moet in de binnenstad, dan mag dat best met een bijdrage van ons allemaal (je moet inderdaad ergens beginnen), maar dan moet je wellicht ook je cruiseterminal wat verder uit de stad houden, of bijvoorbeeld het aantal schepen dat aan komt verminderen. Al heeft dat natuurlijk weer hele andere economische gevolgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40175
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tav de snorscooters: ik kan ze zelden bijhouden op de Stromer. 45.5 op de Garmin en de meesten rijden zo bij mij weg....
Less is bore
Vergroenen is prima, maar inderdaad niet beginnen met de kleine en weinig vermogenden...
Zou men een vliegtax voostellen van pakweg 30% van het ticket dan is het land te klein...
Vraag me dan toch af waar dat fietspadverbod vandaan komt, een Ebike met pakweg 30 is helemaal niet hinderlijk op fietspaden in de stad.
Al voor er veel ervaring was, is er al een verbod.
Ik vermoed op snelle Ebikes minder ASO's dan op snorscootertjes,
Zou men een vliegtax voostellen van pakweg 30% van het ticket dan is het land te klein...
Vraag me dan toch af waar dat fietspadverbod vandaan komt, een Ebike met pakweg 30 is helemaal niet hinderlijk op fietspaden in de stad.
Al voor er veel ervaring was, is er al een verbod.
Ik vermoed op snelle Ebikes minder ASO's dan op snorscootertjes,
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Geld regeert, dat is duidelijk.MarkVeenstra schreef: ↑16 sep 2019 13:11 Al heeft dat natuurlijk weer hele andere economische gevolgen.
En wat mij betreft verbieden ze snorbrommers en laten ze alles goedkoop omkeuren naar een brommer. En ook daar zullen de goeden onder de kwaden moeten lijden.
E-bikes mogen ook op het fietspad natuurlijk, maar 45 km/uur speed-pedelecs niet.
En die zijn onder de brommerwetgeving geschoven, of dat nu terecht is of niet. En aangezien brommers zich niet aan de regels houden (wie zag ze vroeger 30 km/uur rijden op het fietspad binnen de bebouwde kom?) zijn daar regels voor gemaakt. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-brommer
Laatst gewijzigd door baron062 op 16 sep 2019 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.
En allemaal zonder helm op....
Grappig om deze discussie te volgen...
Afgelopen weekend nog een heerlijke lift gehad achter twee, ik denk opgevoerde elektrische fietsen of E-pedelec’s, want ze reden tegenwind heel ontspannen 35km/h zonder de uiterlijke kenmerken van de E- Pedelec.
Ik zie hier zo veel E-pedelec’s rijden. En ik ondervindt alleen maar gemak van deze weggebruikers. Natuurlijk zitten er ook tussen die overal 45km/h willen rijden, ook als dat niet wenselijk is. Maar, over het algemeen vindt ik het een mooie ontwikkeling.
Wat ik veel kwalijker vindt zijn die groepen racefietsers...
Tijdens het zelfde ritje kwam ik een groep racefietsers in tegengestelde richting tegen. Het was een smal fietspad waar je absoluut niet kan inhalen bij een tegenligger. Je voelt hem al aankomen....
Op het moment dat wij elkaar in tegen gestelde richting passeren wilde die sukkels ook een snorfiets inhalen. Dit had tot gevolg dat de snorfietser de berm in werd geduwd....
Dit is de reden dat ik niet in een vaste groep rij. Ik snap niet hoe iemand die normaal gewoon in de maat loopt zo kan veranderen als hij in een groep fietst.
Dit kom ik helaas veel vaker tegen dan een E-pedelec of opgevoerde elektrische fiets welke zich misdraagt.
Het is dat zo’n Stromer behoorlijk duur is, want anders....
Afgelopen weekend nog een heerlijke lift gehad achter twee, ik denk opgevoerde elektrische fietsen of E-pedelec’s, want ze reden tegenwind heel ontspannen 35km/h zonder de uiterlijke kenmerken van de E- Pedelec.
Ik zie hier zo veel E-pedelec’s rijden. En ik ondervindt alleen maar gemak van deze weggebruikers. Natuurlijk zitten er ook tussen die overal 45km/h willen rijden, ook als dat niet wenselijk is. Maar, over het algemeen vindt ik het een mooie ontwikkeling.
Wat ik veel kwalijker vindt zijn die groepen racefietsers...
Tijdens het zelfde ritje kwam ik een groep racefietsers in tegengestelde richting tegen. Het was een smal fietspad waar je absoluut niet kan inhalen bij een tegenligger. Je voelt hem al aankomen....
Op het moment dat wij elkaar in tegen gestelde richting passeren wilde die sukkels ook een snorfiets inhalen. Dit had tot gevolg dat de snorfietser de berm in werd geduwd....
Dit is de reden dat ik niet in een vaste groep rij. Ik snap niet hoe iemand die normaal gewoon in de maat loopt zo kan veranderen als hij in een groep fietst.
Dit kom ik helaas veel vaker tegen dan een E-pedelec of opgevoerde elektrische fiets welke zich misdraagt.
Het is dat zo’n Stromer behoorlijk duur is, want anders....
Ja, het is oppassen geblazen met die groepen.... met name als je ze niet kent en niet weet of ze uberhaupt enige stuurvastheid en vaardigheden hebben.
Tja, groepsgedrag, daar zijn dikke boeken over volgeschreven....soms doen mensen dingen die ze op eigen houtje nooit zouden doen.
Tja, groepsgedrag, daar zijn dikke boeken over volgeschreven....soms doen mensen dingen die ze op eigen houtje nooit zouden doen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag plaatsen, maar zijn de accu isseus van de Stromer al opgelost?
Ik weet dat een paar jaar geleden veel Stromers last hadden van niet goed functionerende accu’s cq accu software. Ben wel benieuwd of de Stromer inmiddels een beetje storing vrij is...
Ik weet dat een paar jaar geleden veel Stromers last hadden van niet goed functionerende accu’s cq accu software. Ben wel benieuwd of de Stromer inmiddels een beetje storing vrij is...
Ik haal het niet in mijn hoofd om in het wiel van een speed pedelec of opgevoerde e bike te fietsen. Hoe kun je nou vertrouwen op de stuurmanskunsten van iemand die je totaal niet kent? Overigens is er niks mee om zelf tegen de wind in te fietsen, word je alleen maar sterk van, steek je de volgende keer die “electronen” fietserts gewoon voorbij
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40175
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Probeer het eens op het StromerforumMate schreef: ↑17 sep 2019 11:49 Ik weet niet of ik deze vraag hier mag plaatsen, maar zijn de accu isseus van de Stromer al opgelost?
Ik weet dat een paar jaar geleden veel Stromers last hadden van niet goed functionerende accu’s cq accu software. Ben wel benieuwd of de Stromer inmiddels een beetje storing vrij is...
Accu problemen zijn er eigenlijk niet. De eerste serie van de ST3 had nog wel wat gedoe met de connector+hoofdstroomkabel naar controller, maar bij de recente is dat opgelost. Ik heb dat gedoe ook gehad: geupdate kabel erin en probleemloos.
Maar elk SP merk heeft helaas nog wel eens wat.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De merken die een SP bouwen met Bosch middenmotor zijn redelijk pechvrij.daniel1975 schreef: ↑17 sep 2019 17:55 ..............
Maar elk SP merk heeft helaas nog wel eens wat.
Ik zelf heb een Giant SP en die is, met een Yamaha middenmotor, tot op heden ook pechvrij.
Voor aankoop mij redelijk ingelezen en het zijn vooral de merken met een "eigen" oplossing die blijkbaar soms wel wat last hebben van al dan niet kinderziektes.
Als deze dan zonder morren en kosten ook nog eens snel worden opgelost helpt dat om het als klant allemaal net iets beter te aanvaarden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend