Gravel-racers
10.000,- uitgeven waarmee je door de modder sjeest? Mij niet gezien, hoor. Maar die Lauf, die doet het! Ook te duur trouwens, haha.wasbeer2006 schreef: ↑13 sep 2019 13:08 Van de week gestart met de opbouw van een Gravelracer voor een maat va mij.
De eerste keer dat ik een gravelracerbouw.
Frame - Lauf met de excentrieke lauf vork rood metallic (erg mooi)
Wielen - 38mm carbon met carbon TI naven
Banden - Panaracer gracel 35mm
Groep - Sram AXS
Stuur en pen - Enve
Zadelpen - Smolke
Pedalen - Eggbeater 11 TI
Crank - Cane Creek EEwings ti stages
De foto,s volgen eerst even wat uitwissel testjes doen tussen een eagle groep en AXS
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Geen 10K hoor. voor 8,5 was ie klaar .
Zou ik ook nooit uitgeven voor iets wat door de modder gaat, daarom rijd ik ook niet meer met de MTB door de modder...…..
Ik ben benieuwd hoe die lauf vork rijdt. Hij zit in elkaar behalve de crank en zadel is er nog niet.
Die vork lijkt me voor gravel gebruik fijn, al heb ik daar 0 ervaring mee. Hij veert iets maar wel heel stevig.
Het is geen MTB vork die echt enorm veert. Gewicht komt op net geen 8kg volgens mijn lijstje en net niet is 7.96. Eindelijk heel simpel disc racer + 500gram vork + 200gram banden en dan zit je op het gewicht van een lichtere disc racer
PS. Via welke site kan ik tegenwoordig makkelijk foto,s plaatsen??
Zou ik ook nooit uitgeven voor iets wat door de modder gaat, daarom rijd ik ook niet meer met de MTB door de modder...…..
Ik ben benieuwd hoe die lauf vork rijdt. Hij zit in elkaar behalve de crank en zadel is er nog niet.
Die vork lijkt me voor gravel gebruik fijn, al heb ik daar 0 ervaring mee. Hij veert iets maar wel heel stevig.
Het is geen MTB vork die echt enorm veert. Gewicht komt op net geen 8kg volgens mijn lijstje en net niet is 7.96. Eindelijk heel simpel disc racer + 500gram vork + 200gram banden en dan zit je op het gewicht van een lichtere disc racer
PS. Via welke site kan ik tegenwoordig makkelijk foto,s plaatsen??
Met Carbon ti naven door de modder gaan rijden is ongeveer net zo slim als met teenslippers door de sneeuw wandelen. Die dingen zijn gemaakt voor showfietsen, en moeten eigenlijk alleen gebruikt worden door materiaalfreaks die zeer weinig fietsen bij zeer mooi weer.
Hope, DT Swiss, Campagnolo of Shimano zou een veel betere keuze zijn qua naven.
Hope, DT Swiss, Campagnolo of Shimano zou een veel betere keuze zijn qua naven.
https://nl.imgbb.com/wasbeer2006 schreef: ↑17 sep 2019 17:28
PS. Via welke site kan ik tegenwoordig makkelijk foto,s plaatsen??
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hoeft niet meer, foto's kan je tegenwoordig als bijlage toevoegen vanuit je computer, handig.!wasbeer2006 schreef: ↑17 sep 2019 17:28 Via welke site kan ik tegenwoordig makkelijk foto,s plaatsen??
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Op de racer gaat het al 6k zonder onderhoud goed. Maar ik ben inderdaad bang dat de carbon ti naven op mijn mtb eerder onderhoud nodig hebben.havana schreef: ↑17 sep 2019 18:08 Met Carbon ti naven door de modder gaan rijden is ongeveer net zo slim als met teenslippers door de sneeuw wandelen. Die dingen zijn gemaakt voor showfietsen, en moeten eigenlijk alleen gebruikt worden door materiaalfreaks die zeer weinig fietsen bij zeer mooi weer.
Hope, DT Swiss, Campagnolo of Shimano zou een veel betere keuze zijn qua naven.
Maar ik rijd niet heel veel meer in de echte bagger, dus ik ben benieuwd bij redelijk droog mtb weer.
Alhoewel mijn newmen naven slecht 20 gram zwaarder en ook buiten 2 lagertjes al 10k goed blijven en ook de dt 180 zijn zelfs nog enkele grammen lichter dan de carbon ti, die komen op mijn 2de mtb setje.
Maar ik slaat natuurlijk nergens op 2x de prijs van bv hope en meer onderhoud.
Je huidige Cube crossfiets is een hele 'rustige' cross-fiets, met een vlakke balhoofdhoek (70.8) - veel crossfietsen hebben een stijlere hoek (rond 72). De Grail en Rose Pro Cross Gravel hebben een vergelijkbare vlakke balhoofdhoek (70.8, resp. 70.3), en amper langere liggende achtervorken, en rijden daarmee net zo rustig (of onrustig) als je huidige fiets.hayes schreef: ↑16 sep 2019 17:39 Ik heb twee fietsen op het oog om de Cube Cross Race te vervangen.
De Canyon Grail Al 7.0 en de Rose Pro Cross Gravel. beiden ronde de 1500euro.
De bedoeling om de Cube te vervangen is 1. ietsje meer gestrekt zitten 2. ietsje rustiger fiets 3.gewoon een nieuwe fiets hebben.
Als je ook nog wisselt naar een fiets met een kortere stuurpen, dan wordt je nieuwe fiets zelfs minder rustig dan je Cube.
William
Oh, pardon, zei ik 10? 8.500,- is natuurlijk een koopje!
Maar, even zonder gekheid: waar gáát dat over?
dt350 of Hope naven, 30mm velgen en een 105/GRX/Rival groep is door de modder meer dan voldoende.
Die Lauf is ook niet goedkoop en ziet er apart uit, maar biedt wél meerwaarde over onverhard terrein (weet ik nu). Ben natuurlijk wel benieuwd naar het eindresultaat.
Aan de andere kant, het is mijn geld niet wat uitgegeven is. Dus kan ik nog een keer of 7 iets kapot rijden en vervangen.
Maar, even zonder gekheid: waar gáát dat over?
dt350 of Hope naven, 30mm velgen en een 105/GRX/Rival groep is door de modder meer dan voldoende.
Die Lauf is ook niet goedkoop en ziet er apart uit, maar biedt wél meerwaarde over onverhard terrein (weet ik nu). Ben natuurlijk wel benieuwd naar het eindresultaat.
Aan de andere kant, het is mijn geld niet wat uitgegeven is. Dus kan ik nog een keer of 7 iets kapot rijden en vervangen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander