Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Niet geplakt, gewoon 2 stukjes uitgeknipt en om zadelpen heen gedaan, zodat het tussen zadelpen en frame zit.
Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt misschien laagje minder (of meer?)
Voorkant van zadelpen heb ik geen opvulling gedaan, alleen zijkanten en achterkant.
Aan bovenkant steekt het bij mij iets boven frame uit, ik heb fizik rubbertje om zadelpen zitten zodat het niet opvalt.
(had ik ook al omgedaan ivm paar kleine lakbeschadigingen die je dan ook niet ziet)
Bij mij was er na paar keer zakken ook al wat van de extra ruwe laag die ze bij velobuild op zadelpen hadden gedaan weggeschuurd.
Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt misschien laagje minder (of meer?)
Voorkant van zadelpen heb ik geen opvulling gedaan, alleen zijkanten en achterkant.
Aan bovenkant steekt het bij mij iets boven frame uit, ik heb fizik rubbertje om zadelpen zitten zodat het niet opvalt.
(had ik ook al omgedaan ivm paar kleine lakbeschadigingen die je dan ook niet ziet)
Bij mij was er na paar keer zakken ook al wat van de extra ruwe laag die ze bij velobuild op zadelpen hadden gedaan weggeschuurd.
-
- Forum-lid
Ben nu nog wat verder van huis. Aantal lagen lak erop bleek niet hard genoeg te zijn. De klem drukte er doorheen. Na het opnieuw uitzakken de klem weer vast proberen te zetten maar voor ik op de 5.0 Nm kwam brak de verbinding tussen de metalen klem in het frame en de klem zelf. Hierbij is ook de lak natuurlijk beschadigd. Chris is nu in overleg met de engineer wat er gedaan kan worden. Ben benieuwd.. heb er geen problemen mee om zelf wat te doen, het blijft toch een Chinees alleen wil Ik niet met grote stukken gebarsten verf of eeuwig bezig blijven met zakkende zadelpennen.
Ik heb de zadelpen van mijn velobuild vb-r-086d bij Unlimited colors een paar lagen van die lak met korrels erop laten spuiten.Mrodermans schreef: ↑18 sep 2019 11:31 Ben nu nog wat verder van huis. Aantal lagen lak erop bleek niet hard genoeg te zijn. De klem drukte er doorheen. Na het opnieuw uitzakken de klem weer vast proberen te zetten maar voor ik op de 5.0 Nm kwam brak de verbinding tussen de metalen klem in het frame en de klem zelf. Hierbij is ook de lak natuurlijk beschadigd. Chris is nu in overleg met de engineer wat er gedaan kan worden. Ben benieuwd.. heb er geen problemen mee om zelf wat te doen, het blijft toch een Chinees alleen wil Ik niet met grote stukken gebarsten verf of eeuwig bezig blijven met zakkende zadelpennen.
F116EDF8-670B-42C2-881A-CD0D6D00986E.jpeg
F75D040F-A8EF-45D5-BA89-0DB28653706C.jpeg
Ik heb er maar 250km mee gefietst omdat mijn frame ook scheurde aan de achterkant, maar hij zakte niet en zat strak in het frame.
Inmiddels een nieuw frame gehad, deed Chris niet moeilijk over.
Moest alleen wel de verzendkosten betalen, dat vond ik een goede deal.
Hallo! Heb de hele draad doorgelezen ongeveer. Erg gaaf... Sta op het punt om ook zelf een fiets op te bouwen. Fiets al enkele jaren op een tweede hands Cube streamer en wil van hier de sprong maken in het diepe met een chinese carbon.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een chinees frame van goede kwaliteit die er uit ziet als het frame van de laatste Specialized Venge (https://www.specialized.com/us/en/venge)
Iemand tips? Adviezen? Waar ik op moet letten? En... de beste match met de Venge
Ik ben eigenlijk op zoek naar een chinees frame van goede kwaliteit die er uit ziet als het frame van de laatste Specialized Venge (https://www.specialized.com/us/en/venge)
Iemand tips? Adviezen? Waar ik op moet letten? En... de beste match met de Venge
Namaak is not-done en steeds van slechtere kwaliteit dan een gewoon ontwikkeld Chinees product. Ga dus gewoon voor een open-mold die niet echt op een Venge (of een Pina of een ...) lijkt of betaal de hoofdprijs voor een echte Venge.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Chinezen hebben door gekregen dat als je net iets anders maakt dan de concurrentie dat je daar dan veel meer voor kunt vragen. Bij TT frames zie je het bijvoorbeeld ook sterk. Waar vroeger alles tussen de $400 en $550 zat is dat al even niet meer het geval.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als de kwaliteit van dat $1.000 frame dan ook duidelijk beter is dan de el-cheapo’s is het nog steeds een goede deal. Alle passingen wel perfect bijvoorbeeld.
Ik vind het frame fraai.
Ik vind het frame fraai.
Less is bore
Bedankt voor alle reacties!
€1000 is inderdaad meer dan ik hoop te betalen als ik deze weg kies.
De schijfremmen zijn overigens geen vereiste! Het gaat me met name om de vorm van het frame. Mocht iemand dus iets kennen zonder schijfremmen wat in de buurt komt
€1000 is inderdaad meer dan ik hoop te betalen als ik deze weg kies.
De schijfremmen zijn overigens geen vereiste! Het gaat me met name om de vorm van het frame. Mocht iemand dus iets kennen zonder schijfremmen wat in de buurt komt