Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Wel grappig dat wij algemene ergernis zijn, maar ik zag daarstraks een hoop bejaarden op hun ebike de volledige weg in nemen met een rij auto's erachter die niet voorbij konden. Daar wordt nooit niets van gezegd.
Maar hadden ze een koersfiets gehad met lycra kleding dan was het internet weer te klein.
Maar hadden ze een koersfiets gehad met lycra kleding dan was het internet weer te klein.
Tot een jaar of 16, 17 maakt een verkeersdiploma maar een klein beetje uit. Probleem met kinderen is dat het lang duurt voordat oorzaak en gevolg in hun hoofd aan elkaar zijn gekoppeld. Ze leren/worden gedrild dat ze achter elkaar moeten rijden bij tegenliggers, maar ze zien de link met naast elkaar blijven rijden en dan een gevaarlijke situatie creëren niet, of niet zo automatisch als dat wij volwassenen doen. Dus als je groepen jeugd tegenkomt is het per definitie het meest verstandige om er vanuit te gaan dat ze niet opzij gaan, je niet zien, etc.
Maar dan moet je dat ook maar zo laten? Ik vind dat je het ze echt wel mag laten weten.GJEvK schreef: ↑15 sep 2019 13:18Tot een jaar of 16, 17 maakt een verkeersdiploma maar een klein beetje uit. Probleem met kinderen is dat het lang duurt voordat oorzaak en gevolg in hun hoofd aan elkaar zijn gekoppeld. Ze leren/worden gedrild dat ze achter elkaar moeten rijden bij tegenliggers, maar ze zien de link met naast elkaar blijven rijden en dan een gevaarlijke situatie creëren niet, of niet zo automatisch als dat wij volwassenen doen. Dus als je groepen jeugd tegenkomt is het per definitie het meest verstandige om er vanuit te gaan dat ze niet opzij gaan, je niet zien, etc.
Maar goed, ik hou echt wel rekening met ze, evenals met "oude" mensen en hardfietsers die geen tijd hebben om even in te houden.
En als ik een aanval op een QOM moet staken omdat er bedrijvigheid in het boerenland is dan doe ik dat met liefde. En mijn gezondheid is me ook wel wat waard.
Dat oorzaak-gevolg verhaal lijkt me toch niet helemaal leeftijdsafhankelijk. Ken hele volksstammen volwassenen voor wie het nog steeds te hoog gegrepen is. En ik ken kinderen van zes (weliswaar maar 1) die het al volkomen door hebben.
Als alle kinderen vanaf hun 6de of zelfs 16de alleen nog maar binnen de lijntjes zouden kleuren zou mij echt zorgen gaan maken over toekomst van de mensheid.
Als je snel wilt fietsen op een smal fietspad met een slechte berm moet je of heel goed opletten of je materiaal dusdanig aanpassen dat je de berm toch kunt als het moet. Of je dan pubers, bejaarden of andere sportieve fietsers tegen kunt komen doet er eigenlijk niet toe.
Als je snel wilt fietsen op een smal fietspad met een slechte berm moet je of heel goed opletten of je materiaal dusdanig aanpassen dat je de berm toch kunt als het moet. Of je dan pubers, bejaarden of andere sportieve fietsers tegen kunt komen doet er eigenlijk niet toe.
Campagnolo Ultra Dork
Wie is er hier geen 15 geweest? Nou dan?
Je mag het tieners best laten weten als ze iets stoms doen. Maar doseer het en vergeet nooit dat je zelf ook stomme dingen gedaan hebt met fietsen, vuilnisbakken, brievenbussen, kranten, sigaretten, lucifers etc. etc.
Je mag het tieners best laten weten als ze iets stoms doen. Maar doseer het en vergeet nooit dat je zelf ook stomme dingen gedaan hebt met fietsen, vuilnisbakken, brievenbussen, kranten, sigaretten, lucifers etc. etc.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Haha, zo is het maar net........
Voor de afwisseling een bericht in de media waar ík om moest gniffelen :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17 ... annuleerd/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17 ... annuleerd/
Hebben mensen op een racefiets een imagoprobleem? Ik fiets nooit in pelotons. Vandaag op m'n woon-werk racefietsje doe ik wat ik altijd doe als ik op het fietspand in wil halen: "pardon", en dan rustig passeren met een "dank je wel!". Ik word nageroepen: Hey megool, in je eentju beje nie zo dapper hè!". Ja, dan denk ik wel dat mensen op een racefiets een imagoprobleem hebben.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik merk wel dat "het publiek" (wie dat dan ook moge zijn) meer respect heeft voor solofietsers dan voor pelotons. Overigens volledig terecht.
Ik erger me ook enorm aan groepen wielrenners. Het begint al met het feit dat de groepen vaak véél te groot zijn.
Ik erger me ook enorm aan groepen wielrenners. Het begint al met het feit dat de groepen vaak véél te groot zijn.
Als iemand zo reageert nadat ik zo hoffelijk ben geweest en ik heb nog wat tijd over eer ik op mijn werk moet zijn dan zou ik die wel eens duidelijk maken dat ik alleen ook wel best een dappere man kan zijn.timo2.0 schreef: ↑20 sep 2019 19:42 Hebben mensen op een racefiets een imagoprobleem? Ik fiets nooit in pelotons. Vandaag op m'n woon-werk racefietsje doe ik wat ik altijd doe als ik op het fietspand in wil halen: "pardon", en dan rustig passeren met een "dank je wel!". Ik word nageroepen: Hey megool, in je eentju beje nie zo dapper hè!". Ja, dan denk ik wel dat mensen op een racefiets een imagoprobleem hebben.