ik ben wel van mening dat je of F7 neem of F3 ik zie zelf het voordeel van de 5 niet zo. Gewichtsverschil is minimaal.
En laten we voorop stellen de meeste kunnen beter een kilo afvallen dan investeren in lichte wielen
wielen Fulcrum Racing 7
Ik heb geen moeite met een gemiddelde ratel, zolang deze niet al te dominant aanwezig is
vooral bij het afdalen moet dit niet overheersen.
Ik ben gewoon op zoek naar een fiets waarmee ik ook in de bergen kan
Dus niet alleen een goed frame is van belang, ook de wielen
Ik kreeg de Fulcrum R7 als advies, maar weet natuurlijk niets van deze type
Ik heb redelijk goede ervaring met de Bontrage (race) is de R7 daar mee te vergelijken?
De fiets die ik nu op het oog heb zitten standaard ExalHawk 16x2 op
maar mij was juist verteld dat deze een stuk minder betrouwbaar zijn in het wegligging. Heb er echt geen ervaring mee, alleen met de Mavic (oude fiets) en een aantal keer gereden op Bontrager racer (of rss maar dat weet ik niet zeker meer)
vooral bij het afdalen moet dit niet overheersen.
Ik ben gewoon op zoek naar een fiets waarmee ik ook in de bergen kan
Dus niet alleen een goed frame is van belang, ook de wielen
Ik kreeg de Fulcrum R7 als advies, maar weet natuurlijk niets van deze type
Ik heb redelijk goede ervaring met de Bontrage (race) is de R7 daar mee te vergelijken?
De fiets die ik nu op het oog heb zitten standaard ExalHawk 16x2 op
maar mij was juist verteld dat deze een stuk minder betrouwbaar zijn in het wegligging. Heb er echt geen ervaring mee, alleen met de Mavic (oude fiets) en een aantal keer gereden op Bontrager racer (of rss maar dat weet ik niet zeker meer)
Na zo'n 3000km met de R7 wielset (2009 versie) te hebben gefietst ging het mis.
Een week na de RVV om precies te zijn. Tijdens de ronde veel regen gehad. Op zondag meteen fiets goed schoon gemaakt. Een week erna ging het voorwiel niet meer rond! Bleek iets mis te zijn met de lagers + een verhaal dat ik mijn snelspanners mogelijk te strak vast had gezet.
Na onderzoek door de FM bleek dat ook de achterwiellagers al ver heen waren. Resultaat is na overleg tussen FM en leverancier dat ik een 2010 setje tegen inkoopprijs kon kopen.
Nu hopen dat deze set het wel volhoudt. (mijn gewicht is 75kg, snelspanners stonden wel strak, maar voor mijn gevoel niet te strak. Bij andere wielen heb ik dit probleem nooit gehad).
Een week na de RVV om precies te zijn. Tijdens de ronde veel regen gehad. Op zondag meteen fiets goed schoon gemaakt. Een week erna ging het voorwiel niet meer rond! Bleek iets mis te zijn met de lagers + een verhaal dat ik mijn snelspanners mogelijk te strak vast had gezet.
Na onderzoek door de FM bleek dat ook de achterwiellagers al ver heen waren. Resultaat is na overleg tussen FM en leverancier dat ik een 2010 setje tegen inkoopprijs kon kopen.
Nu hopen dat deze set het wel volhoudt. (mijn gewicht is 75kg, snelspanners stonden wel strak, maar voor mijn gevoel niet te strak. Bij andere wielen heb ik dit probleem nooit gehad).
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Fulcrum 7 wielen zijn niet zo goed wat betreft de lagers. Ik rijd er nu 2 jaar mee, heb inmiddels 2x mijn lagers vervangen. Oorzaak was binnendringen van vocht waardoor de boel vastliep. Overigens is het vervangen van de lagers (voor mij inmiddels) een eenvoudig klusje en lagers zijn niet duur (paar euro's per stuk)
De wielen zijn wel heel degelijk; ik heb nog nooit een slag in het wiel gehad. Ben zelfs een keer door een gat in het asfalt gereden, waardoor mijn binnenband dubbellek was, maar de velg was nog steeds even rond.
De wielen zijn wel heel degelijk; ik heb nog nooit een slag in het wiel gehad. Ben zelfs een keer door een gat in het asfalt gereden, waardoor mijn binnenband dubbellek was, maar de velg was nog steeds even rond.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd