Endurance racefiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26
Dat klinkt heel goed . Kijken ze ook of ik bijv. mogelijk naar een 9cm stuurpen kan / moet? Of is dat iets wat ik echt zelf moet bekijken/doen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Andere stuurpen en zelfs zadel is mogelijk.Verbasterd schreef: ↑20 sep 2019 20:20 Dat klinkt heel goed . Kijken ze ook of ik bijv. mogelijk naar een 9cm stuurpen kan / moet? Of is dat iets wat ik echt zelf moet bekijken/doen?
Als je niet van plan bent om er het hooggebergte mee in te gaan kan je ook een andere, lees met minder grote stappen, cassette laten plaatsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26
Top, zadel zal inderdaad een ander moeten zijn.
En ik heb nu een compact 50/34 en 28/11 waar ik prima in NL, maar onlangs ook Ardennen mee rond kom.
Echt bergverzet zal ik dan wel aanschaffen als ik de Alpen in ga.
Zit hem bij mij vooral ook in de vertaling van het fittingrapport naar een juist model en afstelling. Dat de basis goed is, en ik zelf thuis met een halve cm hier en daar kan spelen. Dus fijn als ze daar ook mee kunnen helpen.
En ik heb nu een compact 50/34 en 28/11 waar ik prima in NL, maar onlangs ook Ardennen mee rond kom.
Echt bergverzet zal ik dan wel aanschaffen als ik de Alpen in ga.
Zit hem bij mij vooral ook in de vertaling van het fittingrapport naar een juist model en afstelling. Dat de basis goed is, en ik zelf thuis met een halve cm hier en daar kan spelen. Dus fijn als ze daar ook mee kunnen helpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26
@ernie c. Dank! Dan zou het een stuur van een model 52 moeten worden (Size: 52
Bontrager Elite IsoZone VR-SF, lichtmetaal, 31,8 mm, interne kabelgeleiding, 75 mm reach, 128 mm drop, 40 cm breedte) op een model 54 fiets.
Zou ik er dan zijn?
@Marcostop. Aan gedacht inderdaad, ook erg leuk! Maar dan zou het idd een oud model (2016/17) worden aangezien ik niet helemaal zin heb in het onderhoud van de innovatieve vering.
Bontrager Elite IsoZone VR-SF, lichtmetaal, 31,8 mm, interne kabelgeleiding, 75 mm reach, 128 mm drop, 40 cm breedte) op een model 54 fiets.
Zou ik er dan zijn?
@Marcostop. Aan gedacht inderdaad, ook erg leuk! Maar dan zou het idd een oud model (2016/17) worden aangezien ik niet helemaal zin heb in het onderhoud van de innovatieve vering.
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26
Na nog wat meer onderzoek, begin ik toch te twijfelen over het gewicht van de Domane SL. Ben niet echt een lichte fiets gewend door mijn huidige Bianchi (ik lees 9kg), maar gezien het budget zou je een lichte fiets moeten kunnen verwachten. Eerder rond de 7,5/8 en niet 8,5kg. Hoe zien jullie dit?
@verbasterd
Welk onderhoud? Ik rij zelf op een Roubaix 2019, voorlaatste model. De vering is compleet onderhoudsvrij. Zou echt niet kunnen verzinnen wat daar aan te onderhouden valt aangezien het een gesloten cilinder is waar geen vuil naar binnen kan en vrij robuste onderdelen bevat. En fietst echt heerlijk! Als je een hoge stack zoekt zijn de Roubaix en Domane DE fietsen om naar te kijken.
Welk onderhoud? Ik rij zelf op een Roubaix 2019, voorlaatste model. De vering is compleet onderhoudsvrij. Zou echt niet kunnen verzinnen wat daar aan te onderhouden valt aangezien het een gesloten cilinder is waar geen vuil naar binnen kan en vrij robuste onderdelen bevat. En fietst echt heerlijk! Als je een hoge stack zoekt zijn de Roubaix en Domane DE fietsen om naar te kijken.
Als je geen wedstrijden rijd is gewicht een zwaar overschatte specificatie. Je ziet ze wel rijden, de ultra lichte fietsjes van 7000 euro met een berijder met 3 kilo teveel aan buik. Zit je toch weer op 10 kilo.Verbasterd schreef: ↑21 sep 2019 00:05 Na nog wat meer onderzoek, begin ik toch te twijfelen over het gewicht van de Domane SL. Ben niet echt een lichte fiets gewend door mijn huidige Bianchi (ik lees 9kg), maar gezien het budget zou je een lichte fiets moeten kunnen verwachten. Eerder rond de 7,5/8 en niet 8,5kg. Hoe zien jullie dit?
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26
@marcostop: Je hebt gelijk, onderhoud zit hem vooral in de 2020 versie met Futureshock 2.0: " Future Shock 2.0 will need servicing. Specialized recommends a 500-hour service interval." (Bron)
Dan zou de 2019 versie inderdaad ook goed moeten uitpakken.
En ook helemaal eens wat betreft het gewicht, maar wil elke steen omkeren voordat ik een keuze maak voor dit geld
Dan zou de 2019 versie inderdaad ook goed moeten uitpakken.
En ook helemaal eens wat betreft het gewicht, maar wil elke steen omkeren voordat ik een keuze maak voor dit geld
Op de 2020 versie zit de hydraulische 2.0 alleen op de topmodellen. Zou ik nooit doen, veel de tricky die olie. Alle andere modellen hebben de Futureshock 1.5 wat gewoon een nieuwe versie van de 1.0 is, met een springveer.Verbasterd schreef: ↑21 sep 2019 00:34 @marcostop: Je hebt gelijk, onderhoud zit hem vooral in de 2020 versie met Futureshock 2.0: " Future Shock 2.0 will need servicing. Specialized recommends a 500-hour service interval." (Bron)
Dan zou de 2019 versie inderdaad ook goed moeten uitpakken.
En ook helemaal eens wat betreft het gewicht, maar wil elke steen omkeren voordat ik een keuze maak voor dit geld
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26
@marcostop is dat niet vervelend als je op de pedalen gaat staan, bijv in de bergen?