sram kettingblad "borgmoer" verwijderen
-
- Forum-lid
Vraagje... weet iemand hoe ik de "borgmoer" (weet geen betere naam) uit dit kettingblad kan verwijderen?
Het is een sram X-sync CX-1 kettingblad en komt van een spider met hidden bolt, het aangewezen stuk zit achter de crank vandaar de hidden bolt en zorgt ervoor dat er een bout kan in vastgedraaid worden. Nu zou ik dit kettingblad graag op een spider zonder hidden bolt gebruiken en moet dit stuk verwijderd worden.
Alvast bedankt,
242
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid HC
Volgens mij gaat dat een stuk minder charmant dan je zou denken, ofwel; een busje erachter zodat er wat ruimte ontstaat, een kettingbladbout erin en daar een paar goede tikken op geven met een hamer.
Ps. Je krijgt vrijwel zeker een paar kleine krasjes op je zwarte blad
Ps. Je krijgt vrijwel zeker een paar kleine krasjes op je zwarte blad
-
- Forum-lid
Ok... heel erg bedankt voor de uitleg... waarom ben ik daarzelf niet opgekomen?
Ik heb het kettingbladboutje gebruikt waarmee het kettingblad op de spider zat. Dan kettingblad plat op de bankschroef met kleine opening om zoveel mogelijk draagvlak te hebben, vod eronder en dan 1 tik met een zandhamer op het boutje en de borgmoer plopte eruit... (de hamer raakt nergens het kettingblad & door de vod aan de onderkant zit er ook geen kras op het kettingblad)
Ypuh & Keezx, jullie zijn mijn helden van de dag Merci!
Ik heb het kettingbladboutje gebruikt waarmee het kettingblad op de spider zat. Dan kettingblad plat op de bankschroef met kleine opening om zoveel mogelijk draagvlak te hebben, vod eronder en dan 1 tik met een zandhamer op het boutje en de borgmoer plopte eruit... (de hamer raakt nergens het kettingblad & door de vod aan de onderkant zit er ook geen kras op het kettingblad)
Ypuh & Keezx, jullie zijn mijn helden van de dag Merci!
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid HC
Een bankschroef is inderdaad nog makkelijker