Mysterieuze lekke banden
Ik zou toch eens die nieuwe buitenband (die je toch al hebt liggen) er omheen leggen en afwachten of hij dan nog steeds lek gaat. Dan kun je i.i.g. uitsluiten of het door de buitenband komt.
Ik heb eens nieuwe buitenband gehad waar een lengtescheurtje in zat aan de binnenkant. Heeft me drie binnenbanden gekost voor ik het euvel had gevonden, want je voelde niks scherps zitten. Je zag het alleen als je het loopvlak van buitenaf helemaal induwde op de bewuste plek.
Ik heb eens nieuwe buitenband gehad waar een lengtescheurtje in zat aan de binnenkant. Heeft me drie binnenbanden gekost voor ik het euvel had gevonden, want je voelde niks scherps zitten. Je zag het alleen als je het loopvlak van buitenaf helemaal induwde op de bewuste plek.
Strava
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Vaak dekt een standaard velglintje niet het complete velgbed af, met Yellow tape gaat dat wel lukken.
Ook heb je verschil in velglint, van goed tot rotzooi.
Om alles uit te sluiten mbt zijn lekke banden ga je voor de betere oplossing met Yellow tape.
Laatst stond opeens mijn band leeg, band eraf gehaald en wat bleek:
Standaard velglint was bij de spaakgaten in het gat gedrukt en het uiteinde van de spaak had m'n binnenband lek geprikt.
Daarna maar extra tape erin geplakt en nieuwe BB geplaatst, nu geen gezeik meer...
My two cents.
Ook heb je verschil in velglint, van goed tot rotzooi.
Om alles uit te sluiten mbt zijn lekke banden ga je voor de betere oplossing met Yellow tape.
Laatst stond opeens mijn band leeg, band eraf gehaald en wat bleek:
Standaard velglint was bij de spaakgaten in het gat gedrukt en het uiteinde van de spaak had m'n binnenband lek geprikt.
Daarna maar extra tape erin geplakt en nieuwe BB geplaatst, nu geen gezeik meer...
My two cents.
Wissel de buitenbanden eens om.
Gaat het probleem dan mee dan ligt het aan de band en blijft het probleem bij hetzelfde wiel dan ligt het aan de velg/velglint?
Gaat het probleem dan mee dan ligt het aan de band en blijft het probleem bij hetzelfde wiel dan ligt het aan de velg/velglint?
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
De beschrijving van de Schwalbe banden geeft aan dat 6 bar de maximale druk mag zijn, er wordt zelfs gewaarschuwd voor het gebruiken van meer druk !
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit
Over wat voor banden heb je het dan? Kan me niet voorstellen dat ze daarvoor waarschuwen bij race banden.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020