Carbon stuurpen Aliexpress
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Die heb ik ook besteld (en al binnen) geloof voor 83 cent ofzo.
Moet je alleen wel je shifters en kabels erafhalen om die erom heen te krijgen.
Ik dacht dat bij dit stuur met de logo uitvoering de kabels wel een gedeelte door het stuur lopen.
Moet je alleen wel je shifters en kabels erafhalen om die erom heen te krijgen.
Ik dacht dat bij dit stuur met de logo uitvoering de kabels wel een gedeelte door het stuur lopen.
Wow, goeie tip. Maar hoe je begin je als je "achter" het stuur zit. Van je af of naar je toe?Lcsmet schreef: ↑30 sep 2019 21:07 Stuurlint wikkelen vanaf boven naar beneden, van net voor de bocht tot aan het uiteinde van de stuurbocht.
Mooier en je hebt geen tape nodig om je Stuurlint vast te houden.
Ik heb op het forum al wel eens een foto geplaatst van hoe ik stuurlint wikkel.Lcsmet schreef: ↑30 jul 2014 22:39Zo doe ik het nu ook.japiecarbon schreef:Van boven naar onder! Dan heb je niet zo een lelijk tapie bovenop. Als je dit goed strak wikkelt blijft t gewoon zitten.
Practice makes perfect.
Als je een "plat" stuur hebt is het mooier om van boven naar onder te wikkelen omdat je stuurtape niet je volledige stuur bestrijkt.
Zo doe ik het nu.
Zo deed ik het vroeger
en
Ooit geleerd van een mecanicien op utube dat je als rijder wringt, of te wel van boven naar beneden gaat met je handen. Wanneer je tegen deze richting in gaat dan wring je het stuurlint los... Dus altijd winden zodat de wring beweging van je hand het stuurlint strakker zet.
Tis maar een gedachte
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dit is een wijsheid die nog dateert uit het "katoen stuurlint" tijdperk.MarcFaFo schreef: ↑01 okt 2019 18:42Ooit geleerd van een mecanicien op utube dat je als rijder wringt, of te wel van boven naar beneden gaat met je handen. Wanneer je tegen deze richting in gaat dan wring je het stuurlint los... Dus altijd winden zodat de wring beweging van je hand het stuurlint strakker zet.
Tis maar een gedachte
Bij modern stuurlint is dat al een pak minder.
Hier nog een duidelijkere foto van hoe ik het nu wikkel.
Het is LIZARD SKINS DSP 1.8 stuurlint.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Persoonlijk vind ik dt niet zo mooi want juist een mooi zwart tape bandje op het eind gewikkeld (wel goed strak gewikkeld) maakt het als geheel 'af' .! Maar nogmaals dat is mijn bescheiden mening.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik doe het zoals Lcsmet (op zijn aanraden, onder lichte dwang ), de eerste keer was het snel lelijk maar de tweede keer had ik het wat strakker en het zit nu al 2 seizoenen op de racer en ziet er nog als nieuw uit (lint van de Decathlon trouwens, goedkoop en degelijker als dat van Lizzardskins wat ik hiervoor had)
welk type van de decathlon is dat?TL@ schreef: ↑02 okt 2019 07:10 Ik doe het zoals Lcsmet (op zijn aanraden, onder lichte dwang ), de eerste keer was het snel lelijk maar de tweede keer had ik het wat strakker en het zit nu al 2 seizoenen op de racer en ziet er nog als nieuw uit (lint van de Decathlon trouwens, goedkoop en degelijker als dat van Lizzardskins wat ik hiervoor had)
Die is zelfs nog goedkoper dan m'n Ali stuurlint