Le Grimpeur legacy bike
Een paar weken geleden kreeg ik ineens een PB vanuit het account van @Le Grimpeur. Het bleek mevrouw Grimpeur. Ons aller Grimpeur bleek een erfenis aan mij te hebben nagelaten. Of ik contact wilde opnemen. Ik dacht in eerste instantie aan een aantal jaargangen van het blad Fiets, maar ik zat een beetje naast. Heel erg naast. Het bleek dat het zijn wens was dat ik zijn volledig gedemonteerde Lynskey zou krijgen. Dit is overigens niet de fiets waarop hij is gevallen, maar dit terzijde.
Ik voelde mij ontzettend vereerd, maar ook bezwaard. Kon ik dit wel aannemen? Van iemand die ik nooit in levende lijve heb gezien? Na een aantal dagen nadenken, heb ik besloten ja te zeggen. Immers, als iemand het kennelijk zo heeft gewild, dan moet ik dat respecteren. Uiteraard betekent dit dat ik de fiets ook ga gebruiken. Voor mezelf, of voor mijn vrouw, of later voor mijn zoon of dochter. De fiets zal altijd in mijn bezit blijven. Mijn ultieme doel is natuurlijk om nog 1, maar liever vaker de door hem zo geliefde Mont Ventoux mee op te rijden. De berg die hij 60x beklom!
Vandaag was de dag dat alles heb opgehaald. Ik werd zeer hartelijk ontvangen door mevrouw Grimpeur en een aanwezige kennis van haar. Alle spullen lagen al klaar op de eettafel. Ik heb zelden iemand gezien die zo goed voor zijn spullen zorgt. Alles was gedemonteerd omdat Le Grimpeur er gewoonte van maakte iedere winter de complete fiets te demonteren en schoon te maken. Alle onderdelen zaten in de originele doosjes, compleet met handleidingen. Alles schoon en in absolute nieuwstaat. Le Grimpeur was duidelijk een enorme liefhebber. Na een amusant gesprek een paar kop koffie heb ik alles ingeladen en meegenomen naar Bilthoven.
Het geheel omvatte overigens niet alleen een prachtig Lynskey frame, maar ook een complete 11sp Chorus groep, FSA cockpuit, zadelpen, DT Swiss wielen, titanium bidonhouders, Keo pedalen en daarnaast nog een flinke hoeveelheid toebehoren.
In dit topic zal ik de wederopbouw documenteren. Het eerste klusje, het persen van de externe balhoofdcups, is in ieder geval goed gelukt. Ook heb ik vandaag een andere stuurpen besteld, omdat ik de boel anders niet passend krijg. Het frame is namelijk behoorlijk kort (net geen 56 cm), maar heeft een vrij lange balhoofdbuis. Le Grimpeur was 1.80, ik ben zelf 4 cm langer. Met een beetje passen en meten krijgen we het wel passend
Ik voelde mij ontzettend vereerd, maar ook bezwaard. Kon ik dit wel aannemen? Van iemand die ik nooit in levende lijve heb gezien? Na een aantal dagen nadenken, heb ik besloten ja te zeggen. Immers, als iemand het kennelijk zo heeft gewild, dan moet ik dat respecteren. Uiteraard betekent dit dat ik de fiets ook ga gebruiken. Voor mezelf, of voor mijn vrouw, of later voor mijn zoon of dochter. De fiets zal altijd in mijn bezit blijven. Mijn ultieme doel is natuurlijk om nog 1, maar liever vaker de door hem zo geliefde Mont Ventoux mee op te rijden. De berg die hij 60x beklom!
Vandaag was de dag dat alles heb opgehaald. Ik werd zeer hartelijk ontvangen door mevrouw Grimpeur en een aanwezige kennis van haar. Alle spullen lagen al klaar op de eettafel. Ik heb zelden iemand gezien die zo goed voor zijn spullen zorgt. Alles was gedemonteerd omdat Le Grimpeur er gewoonte van maakte iedere winter de complete fiets te demonteren en schoon te maken. Alle onderdelen zaten in de originele doosjes, compleet met handleidingen. Alles schoon en in absolute nieuwstaat. Le Grimpeur was duidelijk een enorme liefhebber. Na een amusant gesprek een paar kop koffie heb ik alles ingeladen en meegenomen naar Bilthoven.
Het geheel omvatte overigens niet alleen een prachtig Lynskey frame, maar ook een complete 11sp Chorus groep, FSA cockpuit, zadelpen, DT Swiss wielen, titanium bidonhouders, Keo pedalen en daarnaast nog een flinke hoeveelheid toebehoren.
In dit topic zal ik de wederopbouw documenteren. Het eerste klusje, het persen van de externe balhoofdcups, is in ieder geval goed gelukt. Ook heb ik vandaag een andere stuurpen besteld, omdat ik de boel anders niet passend krijg. Het frame is namelijk behoorlijk kort (net geen 56 cm), maar heeft een vrij lange balhoofdbuis. Le Grimpeur was 1.80, ik ben zelf 4 cm langer. Met een beetje passen en meten krijgen we het wel passend
Laatst gewijzigd door havana op 04 okt 2019 08:52, 5 keer totaal gewijzigd.
Bijzonder!
Vlgns mij heeft hij de juiste liefhebber hiervoor uitgezocht, Heb tijdens zijn revalidatie contact met mevr. le Grimpeur gehad over de overname van wat spullen en hij bleek idd alles tot in de puntjes te verzorgen. Er was/is trouwens een apart topic hierover in het te koop gedeelte van het forum: viewtopic.php?f=15&t=81606&hilit=lynskey
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Fijn dat le grimpeur zijn fiets weer een gebruiker krijgt.
Als ik een lynsky zie moet ik automatisch aan hem denken las en lees nog regelmatig zijn reis verslagen van zijn geliefde frankrijk.
Hoop dat havana er net zoveel fietsplezier op heeft als le grimpeur
Fijne geste van zijn weduwe
Als ik een lynsky zie moet ik automatisch aan hem denken las en lees nog regelmatig zijn reis verslagen van zijn geliefde frankrijk.
Hoop dat havana er net zoveel fietsplezier op heeft als le grimpeur
Fijne geste van zijn weduwe
Goh, mooi gebaar en verrassend vervolg.