Retro / oudere fietsen
Wel een mooi rank frame. Zo te zien een toerfiets waar de spatborden vanaf gehaald zijn. Deze fiets zal dan origineel niet top afgemonteerd zijn geweest. Crank lijkt mij wel origineel. Ik zou er naar eigen smaak iets fatsoenlijks uit die tijd op zetten.
Mijn eerste indruk is dat er een typische vroeg jaren tachtig "Peugeot" mix op zat: Simplex versnellingen, Sugino cranks, Weinmann remmen, en dat enkel de achterderailleur en remgrepen niet meer origineel zijn. Maar er zijn genoeg leden die er meer oog op hebben dan ik
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een oude Colnago (1980-1985) die toebehoorde aan mijn overleden grootvader. Graag zou ik deze in originele staat herstellen. De kleur, bestickering en achterste versnellingsapparaat zijn niet meer origineel, de rest denk ik van wel Is er iemand die wat meer kan vertellen over deze fiets of foto's heeft van een vergelijkbaar model?
Alvast bedankt
Ik ben in het bezit van een oude Colnago (1980-1985) die toebehoorde aan mijn overleden grootvader. Graag zou ik deze in originele staat herstellen. De kleur, bestickering en achterste versnellingsapparaat zijn niet meer origineel, de rest denk ik van wel Is er iemand die wat meer kan vertellen over deze fiets of foto's heeft van een vergelijkbaar model?
Alvast bedankt
Hoi,
Ik heb twee oude racefietsen staan die ik wil gaan opknappen. Een motobecane prestige en een Batavus dames racefiets. Nu is het geval dat bij beide fietsen de versnellingskabels het begeven hebben en dus zoek ik nieuwe maar ik heb geen idee welke ik moet hebben. Ik heb een setje online besteld die goed leek maar de knopjes die in de shifter vallen zijn toch net iets te groot.
Kan iemand mij de goede weg wijzen?
Ik heb twee oude racefietsen staan die ik wil gaan opknappen. Een motobecane prestige en een Batavus dames racefiets. Nu is het geval dat bij beide fietsen de versnellingskabels het begeven hebben en dus zoek ik nieuwe maar ik heb geen idee welke ik moet hebben. Ik heb een setje online besteld die goed leek maar de knopjes die in de shifter vallen zijn toch net iets te groot.
Kan iemand mij de goede weg wijzen?
Wahooligan
improviseren....