wellicht hele domme vragen van een absolute beginner
Goed van je dat je deze vragen stelde velen zullen dit niet durven omdat ze denken dat ze door de forumleden worden uitgelachen.
Zo zie je maar weer wat voor sommige mensen vanzelfsprekend is kan voor anderen een moeilijk item zijn .
Ik zou zeggen vele goede en vooral veilige kilometers toegewenst en geniet ervan.
En ...........................................domme vragen bestaan niet dussssssssssss.
Zo zie je maar weer wat voor sommige mensen vanzelfsprekend is kan voor anderen een moeilijk item zijn .
Ik zou zeggen vele goede en vooral veilige kilometers toegewenst en geniet ervan.
En ...........................................domme vragen bestaan niet dussssssssssss.
NEOS
Wat dat pompje betreft, ik had nog niet vermeld gezien dat het waarschijnlijk is dat het pompje een extra "hendeltje" heeft aan het deel wat je op het ventiel zit. Dat hendeltje moet je omhoog zetten zodat het pompgat op je ventiel klemt.
Soms wil er ook na het open draaien van het ventiel nog geen lucht in, zelfs niet met een voetpomp. Dan zit het ventiel een beetje 'vast' en moet je eerst het ventiel even een keertje kort indrukken (en dus een klein beetje lucht laten ontsnappen) om het weer gangbaar te maken. Suc6.
Jan
-
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:Davekuh schreef:Zet de pedalen losjes.
Op die manier kom je er gemakkelijk in en uit geklikt.
Ik heb zelf ook de pedalen in de minder strakke stand staan.
Vind het niet prettig als ik niet gemakkelijk kan uitklikken onderweg.
En ik vind het niet fijn als ze te makkelijk losklikken. Keer flink aanzetten, uit je pedaal schieten.........
+1
Als de pedalen er los staan moet je heel erg met je voeten draaien om je schoenen eruit te krijgen. Daarnaast als ze strakker staan hoor ik ook beter of ze daawerkelijk zijn vast geklikt.
Ik zou ze lekker laten als het was. Eventueel later eens wisselen met schoenplaatjes naar een model met minder speling.
Moest zelfs de eerste tijd ook erg wennen aan de klikpedalen (was nog toeclips gewend). Bij het eerste de beste stoplicht flikkerde ik gewoon met fiets en al om. Vooral natuurlijk om me heen gekeken of niemand anders het had gezien
Daarna nog geloof ik een keer of twee omgeflikkerd bij ultralage snelheid in een bocht of plots afremmen, dit allemaal midden in de stad (als je eenmaal gaat hellen ben je te laat).
Sindsdien klik ik niet meer in, in de algehele drukte van een binnenstad.
Daarna nog geloof ik een keer of twee omgeflikkerd bij ultralage snelheid in een bocht of plots afremmen, dit allemaal midden in de stad (als je eenmaal gaat hellen ben je te laat).
Sindsdien klik ik niet meer in, in de algehele drukte van een binnenstad.
Jan
Als ponnepon een jongetje was geweest had dit topic een heel andere toon gehad.
BTW, wellicht dat ponnepon zaterdag wil aansluiten bij de dames-forumrit. Krijg je wel iets minder aandacht dan in dit topic.
BTW, wellicht dat ponnepon zaterdag wil aansluiten bij de dames-forumrit. Krijg je wel iets minder aandacht dan in dit topic.
Corniel schreef:Als ponnepon een jongetje was geweest had dit topic een heel andere toon gehad.
dacht ik ook al, alle heren willen de deerne in nood wel helpen.
Ook ik heb de gele plaatjes; werkt makkelijk - maar je moet even je gedachten erbij houden - vooral als je min of meer onverwacht sterk moet afremmen en je uit balans dreigt te raken. Ik ben nog nooit gevallen, wel 'ns bijna, maar ik kon toen nog snel los komen. Oh, ja nog een tip. Als je bijv gestopt bent bij een stoplicht en daarna weer (te snel) wil inklikken, zorg dan dat je jezelf met je reeds ingeklikte been afzet en een beetje vaart maakt; ga dan zitten en dan klik je met je andere been in. Lukt dat niet meteen, kun je met je andere been de trapper nog eens rond draaien etc. TIP: zorg er voor dat je zit op je zadel en niet in je haast om weg te komen maar "half" zit. je kunt zomaar "misklikken" en met het middengedeelte van je schoen een uitglijer maken op je pedaal. Dit kan leiden (lijden!) tot een beurse zak . neem dat van mij aan.
Dus rustig wennen - ik wil niet anders meer dan SPD.
Dus rustig wennen - ik wil niet anders meer dan SPD.