Tour 2020
-
- Forum-lid
Je bent denk ik vergeten het gestuntel in Noorwegen, Bergen de wereldkampioenschappen. Dumoulin koos gewoon voor een TT fiets in plaats van de fietswissel en gaf de rest een pak slaag die voor de fiets wissel koos.
True, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Hopelijk gaan ze er goed naar kijken als t zover komt dat Dumoulin de Tour rijdt.anderson99 schreef: ↑15 okt 2019 18:08Je bent denk ik vergeten het gestuntel in Noorwegen, Bergen de wereldkampioenschappen. Dumoulin koos gewoon voor een TT fiets in plaats van de fietswissel en gaf de rest een pak slaag die voor de fiets wissel koos.
Als je een keer wilt winnen, zal toch echt mee moeten doen. Ook de uitgesproken favorieten kunnen iets tegenkomen. Dan moet je er wel staan.
Hoewel vernieuwend vind ik het parcours toch een beetje een teleurstelling.
Ik hoop van harte dat ik volledig 100% ongelijk heb maar ik vrees dat wederom alleen Ineos de overwinning als doelstelling heeft en dat de anderen weer podium als doelstelling hebben, plaats 2 of 3 is dan ook goed.
Maar, misschien, je weet het nooit, we zagen dit jaar Alaphilippe en wellicht komt er ineens weer een renner van zijn kaliber bovendrijven. Het parcours is er wel geschikt voor.
Ik hoop van harte dat ik volledig 100% ongelijk heb maar ik vrees dat wederom alleen Ineos de overwinning als doelstelling heeft en dat de anderen weer podium als doelstelling hebben, plaats 2 of 3 is dan ook goed.
Maar, misschien, je weet het nooit, we zagen dit jaar Alaphilippe en wellicht komt er ineens weer een renner van zijn kaliber bovendrijven. Het parcours is er wel geschikt voor.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik weet het nog niet. Niet direct een "Yes!" gevoel, maar zit op zich wel ruimte in voor paar mooie etappes.
Toch mis ik de TT wel. Niet specifiek voor TD, maar gewoon in het algemeen. Geen ploeg, geen steun; gewoon de renner, zijn benen en zijn kop.
Toch mis ik de TT wel. Niet specifiek voor TD, maar gewoon in het algemeen. Geen ploeg, geen steun; gewoon de renner, zijn benen en zijn kop.
Less is bore
voordeel van deze tour is dat, normaal gezien, alle klimmers tot op de voorlaatste dag kunnen meespelen voor het klassement. Met een 40 kms vlakke tijdrit staan bvb een quintana, Bardet, e.d. al op 3 a 4 minuten achterstand vooraleer er een km geklommen moet worden.
Een ploeg gelijk Ineos zal ook moeilijker de wedstrijd kunnen controleren gezien ze zowat iedereen met klimmersbenen ,en op voorwaarde dat die al niet dooor de mand gevallen is (Bardet dit jaar bvb), in de gaten zal moeten houden.
+ de helpers zullen ook supersterk moeten zijn om in zo een zware tour 3 weken lang de wedstrijd onder controle te kunnen houden.
Een ploeg gelijk Ineos zal ook moeilijker de wedstrijd kunnen controleren gezien ze zowat iedereen met klimmersbenen ,en op voorwaarde dat die al niet dooor de mand gevallen is (Bardet dit jaar bvb), in de gaten zal moeten houden.
+ de helpers zullen ook supersterk moeten zijn om in zo een zware tour 3 weken lang de wedstrijd onder controle te kunnen houden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
't zal denk ik juist onvoorspelbaar worden. In principe kunnen alle topklimmers de kat uit de boom kijken en vooral zorgen dat ze bij blijven bij hun concurrenten in de bergritten. En dan op de klimtijdrit toeslaan. Dan hoef je als ploeg ook niet zoveel te controleren.
Maar je hebt renners die een marge gaan nodig hebben (dumoulin wellicht al, om eens 1 te noemen). Je weet dat Astana altijd aanvalt en weinig ploegentactiek toont. En met dit rittenschema kan een aanvaller zoals allaphilippe verrassend lang voor in het klassement mee blijven doen, gaat de rest het dan op die klimtijdrit aan laten komen of niet?
Maar je hebt renners die een marge gaan nodig hebben (dumoulin wellicht al, om eens 1 te noemen). Je weet dat Astana altijd aanvalt en weinig ploegentactiek toont. En met dit rittenschema kan een aanvaller zoals allaphilippe verrassend lang voor in het klassement mee blijven doen, gaat de rest het dan op die klimtijdrit aan laten komen of niet?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Iedereen heeft het maar over een klimtijdrit, maar de Planche des Belles Filles is iets van 6 km lang ofzo, er zit ook nog 25 km vlak voor. Goeie tijdrijders kunnen hier best wel tijd pakken denk ik. Verder zijn er nauwelijks bochten, dus een fietswissel is ook niet per se noodzakelijk.
Jammer dat er geen vlakke tijdrit in zit, vind het altijd wel leuk. Voor de einduitslag zal het niet bepalend zijn denk ik. De beste gaat gewoon winnen. Een atypisch parcours, maar wel interessant.
Jammer dat er geen vlakke tijdrit in zit, vind het altijd wel leuk. Voor de einduitslag zal het niet bepalend zijn denk ik. De beste gaat gewoon winnen. Een atypisch parcours, maar wel interessant.
Wat mij betreft zou de hele tour/giro/vuelta/het rondje rond de kerk zo mogen zijn.daniel1975 schreef: ↑15 okt 2019 20:17 ...
Minder techniek, minder tactiek, meer heroïek
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- Enzzo
- Forum-lid HC
Maandag 29 juni de etappe van Nice naar Sisteron kan heel goed een waaieretappe worden. In die hoek waait het sowieso heel vaak maar in die tijd van het jaar is daar vaak nog een sterke Mistral die van noord-west naar zuid-oost waait. Precies op kop dus maar de wegen kronkelen daar nogal.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind