Het is natuurlijk wel zo dat de 'gewone' merkzadelpen geen 200 gr. weegt en geen 20 euro kost. Wat win je ermee? Grammetjes... weinig grammetjes. Maar op veel onderdelen kan het uiteindelijk wel wat schelen.
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Wil wat meer comfort in mijn paar maanden oude prorace die goedkoop bij salden als overjarig model kon kopen met di2
Vandaag proef gereden je voelt de flex wel op de kasseien in thorn
Met prorace en zadelpen was 1470 euro kwijt.
Dus hoop weer wat jaren vooruit te kunnen
Vandaag proef gereden je voelt de flex wel op de kasseien in thorn
Met prorace en zadelpen was 1470 euro kwijt.
Dus hoop weer wat jaren vooruit te kunnen
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Die heb ik ook op mijn Canyon en bevalt erg goed. Als de fiets op de tacx zie ik de pen tijdens het fietsen een beetje flexen, maar zo minimaal dat je het op de weg niet merkt in negatieve zin. Juist goede flex zal zorgen voor meer controle en tractie bij klinkerwegen, al is het lastig vergelijken, want de winterfiets is 10 jaar ouder carbon met alu stuur en zadelpen.
Alu Cannondale Topstone.
Levering eind november.
Levering eind november.
Garmin RTL510 radar/lamp.
Bijna week mee gereden nu, erg handig op dijkweggetjes zoals bijvoorbeeld van Amsterdam richting Monnickendam.
Piepje en op scherm stipje dat er wat aankomt (of meerdere stipjes als het meerdere auto's zijn)
Rijd veel prettiger dan steeds voor de zekerheid even omkijken.
Mis wel een optie om snel mute te kunnen doen als je langs een n weg (of snelweg) fietst, want ook dan krijg je alerts.
En batterij zou iets groter mogen zijn. (lampje red 6 uur)
En optie voor iets minder felle stand van lamp. (zowel voor langere brandtijd, maar ook voor als je in groepje rijd)
Bijna week mee gereden nu, erg handig op dijkweggetjes zoals bijvoorbeeld van Amsterdam richting Monnickendam.
Piepje en op scherm stipje dat er wat aankomt (of meerdere stipjes als het meerdere auto's zijn)
Rijd veel prettiger dan steeds voor de zekerheid even omkijken.
Mis wel een optie om snel mute te kunnen doen als je langs een n weg (of snelweg) fietst, want ook dan krijg je alerts.
En batterij zou iets groter mogen zijn. (lampje red 6 uur)
En optie voor iets minder felle stand van lamp. (zowel voor langere brandtijd, maar ook voor als je in groepje rijd)
De 511 kan tot 10 uur mee, maar die geeft maar 7lm af ipv 20lm (510 versie) in de continu stand en kan ook niet knipperen.DDX schreef: ↑31 okt 2019 21:22 Mis wel een optie om snel mute te kunnen doen als je langs een n weg (of snelweg) fietst, want ook dan krijg je alerts.
En batterij zou iets groter mogen zijn. (lampje red 6 uur)
En optie voor iets minder felle stand van lamp. (zowel voor langere brandtijd, maar ook voor als je in groepje rijd)
Een beetje zoekwerk levert ook de conclusie op dat bijvoorbeeld een Mantel de specs van de 511 gebruikt qua accuduur (10 uur) en lm terwijl ze de 510 verkopen (6 uur).
Lamp aan uit (met behoud van radar) kan eventueel via een IQ app zoals RadarLight.
Radar aan uit toggle zie ik op dit moment alleen bij de Karoo
Je kan via je Garmin ook je verlichtings functie uitzetten en dat je alleen maar de radar gebruikt van dit lampje.DDX schreef: ↑31 okt 2019 21:22 Garmin RTL510 radar/lamp.
Bijna week mee gereden nu, erg handig op dijkweggetjes zoals bijvoorbeeld van Amsterdam richting Monnickendam.
Piepje en op scherm stipje dat er wat aankomt (of meerdere stipjes als het meerdere auto's zijn)
Rijd veel prettiger dan steeds voor de zekerheid even omkijken.
Mis wel een optie om snel mute te kunnen doen als je langs een n weg (of snelweg) fietst, want ook dan krijg je alerts.
En batterij zou iets groter mogen zijn. (lampje red 6 uur)
En optie voor iets minder felle stand van lamp. (zowel voor langere brandtijd, maar ook voor als je in groepje rijd)
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl