foto van je fiets
Nieuwe Vitorria Corsa Control's ingestoken dus daar moet ik een foto van posten Wou al lange tijd eens bruine wangen uitproberen, ik ben er blij mee. Nu twijfel ik wel om ook eventueel de laatste stickers van de velgen te halen omdat het door de bruine wangen weer wat drukker is geworden.
De oude paintjobs en oude logo van Merckx blijf ik nog altijd stukken mooier vinden dan die nieuwe stijl
Dit is al een endurance model, en toch heb ik spijtig genoeg nog spacers zitten het klote aan lange benen en niet zo lenig te zijn. Misschien eens wat aan proberen te doen met behulp van stretch oefeningen
De oude paintjobs en oude logo van Merckx blijf ik nog altijd stukken mooier vinden dan die nieuwe stijl
Dit is al een endurance model, en toch heb ik spijtig genoeg nog spacers zitten het klote aan lange benen en niet zo lenig te zijn. Misschien eens wat aan proberen te doen met behulp van stretch oefeningen
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
- Locatie: Vlaamse Ardennen
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Afgelopen weekend stickers van de Cosmic velgen gehaald en Schwalbe Pro one classic skin banden eronder.
Standaard Rose ziet er nu lux uit.
Standaard Rose ziet er nu lux uit.
Mooi en cleane look idd. Ik zou er nog een out front mount opzwieren. Maakt het nog mooier (=muggeziften)
Ik erger me soms heel erg aan alle kleine opdruk op een fiets.
Op m'n stuurpen staat bv 100 (mm). Ook alle kleine aanwijzingen van hoe hard aandraaien kunnen toch perfect uit het zicht. Of monocoque dit, flex stay dat,... Moet toch allemaal niet....?
Gisteren eens gepolst bij Vittoria of de Rubino Pro niet met classic skinwall zou komen. Tussen de lijnen door gaven ze toe van wel, maar wanneer mocht ik niet weten Die zwier ik meteen op de fiets.
Ik erger me soms heel erg aan alle kleine opdruk op een fiets.
Op m'n stuurpen staat bv 100 (mm). Ook alle kleine aanwijzingen van hoe hard aandraaien kunnen toch perfect uit het zicht. Of monocoque dit, flex stay dat,... Moet toch allemaal niet....?
Gisteren eens gepolst bij Vittoria of de Rubino Pro niet met classic skinwall zou komen. Tussen de lijnen door gaven ze toe van wel, maar wanneer mocht ik niet weten Die zwier ik meteen op de fiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54
Het is nu een heerlijke all rounder: rolt fantastisch, reageert lekker direct.
Dat komt m.i. grotendeels door de steekassen, en de stijve voorbouw en het stijve bracket. Aan de achterkant is hij wat comfortabeler met een 27 mm carbon zadelpen en dunne staande achtervork.
Gewicht is 7,9 kg (8,3 incl pedalen, bidonhouders, computer).
De winterwielen (standaard geleverde Syncros) zitten er net weer in.
Ondertussen heb ik ook een elegantere oplossing voor mijn voorvork sensor.
Een elegantere oplossing voor de spacers en stuurpen komen er niet (ik zit perfect en de drop is precies 10 cm en ik houd niet van endurance frames).
En nu ben ik fietsen.
Na lang wikken en wegen heb ik een dynamische bikefitting laten doen op een pasfiets omdat ik bleef twijfelen over de maat (lange benen voor mijn lengte). Nadien met verschillende framematen van verschillende merken de voorbouw (spacers en stuurpen) bepaald in autocad. De cube nuroad past qua framegeometrie het best.
Cube nuroad race 2020 met volgende aanpassingen
de bevestiging van de bagagedrager naar het frame heb ik moeten aanpassen. Door de 40 mm banden was er te weinig plaats voor de originele bevestiging. Daarom heb ik onder het spatbord een alu lat (20x3mm) gemonteerd voor de bevestiging van de bagedrager naar het frame. De spacer tussen de bagedrager en het frame heb ik gemaakt van stalen as D 15 mm afgezaagd onder een hoek van 14°. Onder het spatbord zijn de bevestigingsbouten verzonken in de alu lat.
2 spacers die bij de tubus fly montageonderelen behoren nu gebruikt voor de bevestiging van het spatbord.
RVS rondel moeten monteren tussen het frame en de bagedrager zodat de buizen van de drager het frame niet raken. Normaal worden hiervoor de meegeleverde spacers gebruikt die ik heb gebruikt als spacers voor de montage van het spatbord aan het frame (zie foto hierboven). Een dun RVS rondelletje is voor deze toepassing voldoende.
enkele RVS rondellen moeten gebruiken omdat het spatbord anders scheef kwam te staan doordat het raakt aan de bevestiging van de voorderailleur (foto hieronder)
uitleg: zie foto hierboven
de originele bevestinging van het spatbord moeten vervangen. Met de originele bevestiging raakt het spatbord net de band. De 45mm spatborden zijn eigenlijk maar geschikt voor 37 mm banden terwijl de cube uitgerust is met 40 mm banden. De bevestiging heb ik gemaakt uit een alu L-profiel zodat ik het spatbord iets hoger kon monteren. De orginiele bevestiging kon ik ook uitvijlen om het probleem op te lossen. Toch heb ik geopteerd voor deze oplossing zodat originele stalen bevestiging (die kan roesten) vervangen is door een fijner roestvrij alternatief.
De originele spatbordbevestiging was niet bruikbaar. Er waren wel 2 metalen staafjes meegleverd om het spatbord te bevestigen aan de seatstay. Ik heb deze verplooid en 2 mm ingekort. Ik heb een raycham krimpkous (12-3mm) gebruikt om deze te verbinden met de standaard U-stay van het spatbord.
update april 2020
ik heb nog een sp connect smartphonehouder gemonteerd. Ik gebruik deze in combinatie met de app ridewithgps. De koplamp voldoet aan de duitse norm waardoor ik de tegenliggers niet verblind. Ondertussen enkele maanden in gebruik en zeer tevreden.
De topeak steekas had ik zo gemonteerd dat de bevestigingspunten voor de trailer mooi gecentreerd waren. Echter heb ik nu gemerkt dat de dropouts van mijn achterwiel blinken wat aangeeft dat er ergens iets niet klemt. uiteindelijk bleek de draad van de topeak steekas iets te korte te zijn waardoor de steekas blokkeerde op de moer. Dit kan gemakkelijk getest worden door alle spacers te verwijderen, de as te monteren en te meten hoeveel de as uit de moer steekt. Als het wiel gemonteerd zit moet de as minimum 1 mm minder uitsteken om zerker te zijn dat de as niet blokkeert, op de moer. Ik heb een spacer van 1 mm moeten toevoegen. zodat het wiel klemt en niet los zit.
Cube nuroad race 2020 met volgende aanpassingen
- sks bluemels primus 45 mm spatborden
- contect 0 mm offset zadelpen ter vervanging van de originele 20 mm offset zadelpen van cube
- 90 mm stuurpen ter vervanging van de 100 mm stuurpen
- issi flash III +6 mm (as van 6 mm langer)
- tubus fly bagagedrager
- topeak yourney trailer
de bevestiging van de bagagedrager naar het frame heb ik moeten aanpassen. Door de 40 mm banden was er te weinig plaats voor de originele bevestiging. Daarom heb ik onder het spatbord een alu lat (20x3mm) gemonteerd voor de bevestiging van de bagedrager naar het frame. De spacer tussen de bagedrager en het frame heb ik gemaakt van stalen as D 15 mm afgezaagd onder een hoek van 14°. Onder het spatbord zijn de bevestigingsbouten verzonken in de alu lat.
2 spacers die bij de tubus fly montageonderelen behoren nu gebruikt voor de bevestiging van het spatbord.
RVS rondel moeten monteren tussen het frame en de bagedrager zodat de buizen van de drager het frame niet raken. Normaal worden hiervoor de meegeleverde spacers gebruikt die ik heb gebruikt als spacers voor de montage van het spatbord aan het frame (zie foto hierboven). Een dun RVS rondelletje is voor deze toepassing voldoende.
enkele RVS rondellen moeten gebruiken omdat het spatbord anders scheef kwam te staan doordat het raakt aan de bevestiging van de voorderailleur (foto hieronder)
uitleg: zie foto hierboven
de originele bevestinging van het spatbord moeten vervangen. Met de originele bevestiging raakt het spatbord net de band. De 45mm spatborden zijn eigenlijk maar geschikt voor 37 mm banden terwijl de cube uitgerust is met 40 mm banden. De bevestiging heb ik gemaakt uit een alu L-profiel zodat ik het spatbord iets hoger kon monteren. De orginiele bevestiging kon ik ook uitvijlen om het probleem op te lossen. Toch heb ik geopteerd voor deze oplossing zodat originele stalen bevestiging (die kan roesten) vervangen is door een fijner roestvrij alternatief.
De originele spatbordbevestiging was niet bruikbaar. Er waren wel 2 metalen staafjes meegleverd om het spatbord te bevestigen aan de seatstay. Ik heb deze verplooid en 2 mm ingekort. Ik heb een raycham krimpkous (12-3mm) gebruikt om deze te verbinden met de standaard U-stay van het spatbord.
update april 2020
ik heb nog een sp connect smartphonehouder gemonteerd. Ik gebruik deze in combinatie met de app ridewithgps. De koplamp voldoet aan de duitse norm waardoor ik de tegenliggers niet verblind. Ondertussen enkele maanden in gebruik en zeer tevreden.
De topeak steekas had ik zo gemonteerd dat de bevestigingspunten voor de trailer mooi gecentreerd waren. Echter heb ik nu gemerkt dat de dropouts van mijn achterwiel blinken wat aangeeft dat er ergens iets niet klemt. uiteindelijk bleek de draad van de topeak steekas iets te korte te zijn waardoor de steekas blokkeerde op de moer. Dit kan gemakkelijk getest worden door alle spacers te verwijderen, de as te monteren en te meten hoeveel de as uit de moer steekt. Als het wiel gemonteerd zit moet de as minimum 1 mm minder uitsteken om zerker te zijn dat de as niet blokkeert, op de moer. Ik heb een spacer van 1 mm moeten toevoegen. zodat het wiel klemt en niet los zit.
Laatst gewijzigd door DHZer op 09 apr 2020 11:31, 8 keer totaal gewijzigd.