Canyon
Vooral dat laatste is een beetje een doorn in het oog.
Jammer dat je geen keuze hebt tussen een 'normaal' stuur en die lelijke dubbeldekker...
En hoe monteer je je fietslichten en fietsnavigatie op zo'n 'aero' stuur?
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... ngroesse=S
Heeft deze fiets alles wat je zou verwachten van een instap MTB? Of kijk ik beter naar een iets duurder versie?
Ik zie een 12-speed, en hydraulische remmen, en de kabels lijken geïntegreerd in het frame? Kan ik deze specs vergelijken met een weg-Tiagra, of een weg-105? Ik zoek het "equivalent" van een aluminium racefiets met 105 qua prijs/kwaliteit.
Heeft deze fiets alles wat je zou verwachten van een instap MTB? Of kijk ik beter naar een iets duurder versie?
Ik zie een 12-speed, en hydraulische remmen, en de kabels lijken geïntegreerd in het frame? Kan ik deze specs vergelijken met een weg-Tiagra, of een weg-105? Ik zoek het "equivalent" van een aluminium racefiets met 105 qua prijs/kwaliteit.
SLX is de tegenhanger van 105Eddy Merckx schreef: ↑10 nov 2019 18:13 https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... ngroesse=S
Deze fiets heeft een mix van vanalles. De drive-train oogt degelijk met slx en xt onderdelen. De crank is van deore (tiagra equivalent)
Remmerij is van mindere kwaliteit, maar is niet slecht.
Wielen zijn ook minder, banden een oem versie van schwalbe. Erg zwaar, maar is natuurlijk te vervangen op termijn.
Meer belangrijk is de voorvork, dit is ook “budget”. Het is een vork met een springveer, waar ik (je) toch minimaal een luchtveer wilt hebben.
En weer 3 weken vertraagd naar eind december.
Had hem eigenlijk volgende week op kunnen halen en dan kunnen gaan proefrijden.
Nu is de levering ineens in de winter en ik heb helemaal geen winterkleding.
Ik mag hem een maandje later ophalen zeggen ze, maar dat is nog steeds eind januari.
Echt op orde hebben ze het niet daar. Dat was jaren geleden al lees ik overal, maar er is nog niet veel verbeterd kennelijk.
Ter info, mailtje gekregen van Canyon
Jouw bike is geschikt voor een turbo trainer
Goed nieuws! We hebben de garantievoorwaarden van je ULT CF SL 8.0 19 M bu/wh aangepast om officiëel te bevestigen dat deze geschikt is voor een turbo trainer! Om dat te vieren hebben we de beste smart trainers en bijhorende accessoires voor je verzameld. Voortaan kom je superfit de winter door!
Jouw bike is geschikt voor een turbo trainer
Goed nieuws! We hebben de garantievoorwaarden van je ULT CF SL 8.0 19 M bu/wh aangepast om officiëel te bevestigen dat deze geschikt is voor een turbo trainer! Om dat te vieren hebben we de beste smart trainers en bijhorende accessoires voor je verzameld. Voortaan kom je superfit de winter door!
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Vandaag een alu endurace ontvangen. Mooi ding. Wel een vraag: De zadelpen is van carbon.
Nu lijkt af-fabriek de binnenkant van de zadelbuis dik in het vet te staan. Moet ik dit eerst verwijderen (de handleiding is namelijk stellig dat carbon geen vet moet hebben), of kan dit fabriekscarbon paste zijn (dat wel gewoon als vet voelt en ruikt)?
Iemand soortgelijke ervaring?
Vandaag een alu endurace ontvangen. Mooi ding. Wel een vraag: De zadelpen is van carbon.
Nu lijkt af-fabriek de binnenkant van de zadelbuis dik in het vet te staan. Moet ik dit eerst verwijderen (de handleiding is namelijk stellig dat carbon geen vet moet hebben), of kan dit fabriekscarbon paste zijn (dat wel gewoon als vet voelt en ruikt)?
Iemand soortgelijke ervaring?