Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een velgrem-frame is onmogelijk aan te passen naar schijven.
Je kunt die wel écht upgraden naar bijv een Dura Ace groep.
Je kunt die wel écht upgraden naar bijv een Dura Ace groep.
Less is bore
Ik zou voor de versie met Ultegra gaan. Die is 900 gram lichter (wat je echt wel gaat merken) en ik vind de grepen van de 105 disc echt niet fijn. Ook iets om even goed te bekijken.Lcsmet schreef: ↑16 nov 2019 15:50Wil jij schijfremmen of disc remmen?Fietskanon schreef: ↑16 nov 2019 15:41 Even in keuze stress:
Canyon ultimate cf sl: Shimano 105 + schijfremmen - 2000 euro (+ de blauwe kleur die ik mooi vindt)
Canyon ultimate cf sl: Shimano ultegra + velgremmen - 2200 euro
Waar zouden jullie voor kiezen? De schijfremmen met 105 of de ultegra met velgremmen
Je gaat het forum toch niet laten beslissen met welke remmen je fiets moet uitgerust zijn.
Ik zou voor 2200 Euro voor een fiets met di2 gaan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik zou voor de mooie kleur gaan. Een fiets die je mooi vindt, pak je toch sneller.
Als de blauwe kleur op de velgremfiets had gezeten. Of als de velgremfiets een 105 was geweest.., Of als de schijfremfiets een ultegra was geweest.. had het mijn keuze allemaal niet uitgemaakt, was ik voor emotie gegaan. Ookal vind ik dat het voordeel van schijfremmen overschat wordt, zullen ze me ook niet al te veel in de weg zitten, mochten ze op een fiets zitten.
Als de blauwe kleur op de velgremfiets had gezeten. Of als de velgremfiets een 105 was geweest.., Of als de schijfremfiets een ultegra was geweest.. had het mijn keuze allemaal niet uitgemaakt, was ik voor emotie gegaan. Ookal vind ik dat het voordeel van schijfremmen overschat wordt, zullen ze me ook niet al te veel in de weg zitten, mochten ze op een fiets zitten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Teaser van Canyon. "Stealth special", 29 november. Gezien de schuine achtervorkbuizen die bij de zadelpen uitkomen lijkt het me niet de nieuwe Aeroad. Maar wat dan wel?
https://www.instagram.com/stories/canyon/
https://www.instagram.com/stories/canyon/
Zou het een teaser voor een nieuw model zijn? Of een teaser voor hun Black Friday deals?joopi schreef: ↑18 nov 2019 11:05 Teaser van Canyon. "Stealth special", 29 november. Gezien de schuine achtervorkbuizen die bij de zadelpen uitkomen lijkt het me niet de nieuwe Aeroad. Maar wat dan wel?
https://www.instagram.com/stories/canyon/
Canyon Ultimate CF SL Disc Di2
Canyon Aeroad CF SLX
Canyon Inflite AL SLX
Canyon Aeroad CF SLX
Canyon Inflite AL SLX
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15
Waarom zie ik dat bericht nergens?
Is het overigens mogelijk om de zadelpen van de 105 versie te wisselen voor een aero pen?
Is het overigens mogelijk om de zadelpen van de 105 versie te wisselen voor een aero pen?
Shimano R7000 remgrepen ('de 105') zijn volledig gelijkaardig aan de duurdere R8000 Ultegra.
Hier worden de verschillen tussen 105 R7000 en Ultegra R8000 per onderdeel besproken: https://road.cc/content/buyers-guide/20 ... r8000r8020
Lees vooral ook de gebruikerservaringen in de comments onder het artikel.
En een gewichtsverschil van 900 gr is ook pure onzin. Uit hetzelfde artikel:The dual control levers are high points of both the Ultegra and 105 (above) groupsets and they each work in exactly the same way. They’re slim and comfortable to use with a short stroke and a light action (much lighter than earlier incarnations).
The 105 levers have been redesigned with shifting mechanisms that make the shift a bit more snappy than before, and the shape of the lever is squarer, slightly more compact and features a patterned rubber cover for extra grip on the hoods.
There is a difference in the materials used. Ultegra dual control levers have carbon-fibre reinforced plastic brackets and main levers while 105 has glass-fibre reinforced plastic brackets and aluminium main levers.
The 105 levers are a little heavier but you won’t notice any difference in performance.
105 R7000: 2780 gr
Ultegra R8000: 2589 gr
Haal je rekenmachina maar boven!
Om te antwoorden op je vraag: ik zou voor de 105 met schijfremmen gaan.
Die zadelpen kan je upgraden maar is erg duur als los onderdeel bij Canyon. En nee, die zadelpen ziet er misschien 'aero' uit maar je gaat er geen seconde sneller mee fietsen.
Zie net op Instagram dat het om de Ultimate CF SLX gaat: https://www.instagram.com/p/B5BInYxlflt ... t1xnwlc1nwjoopi schreef: ↑18 nov 2019 11:05 Teaser van Canyon. "Stealth special", 29 november. Gezien de schuine achtervorkbuizen die bij de zadelpen uitkomen lijkt het me niet de nieuwe Aeroad. Maar wat dan wel?
https://www.instagram.com/stories/canyon/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Als ik dit lees, dan staat er niet dat het design (en dus de greep) gelijk is. Enkel het mechanisme werkt gelijk. Het zou dus wel kunnen dat de Ultegra variant net iets anders vasthoudt dan de 105. Het zou dus terecht kunnen zijn dat hier naar gekeken kan worden.roelw schreef: ↑18 nov 2019 19:52Shimano R7000 remgrepen ('de 105') zijn volledig gelijkaardig aan de duurdere R8000 Ultegra.
Hier worden de verschillen tussen 105 R7000 en Ultegra R8000 per onderdeel besproken: https://road.cc/content/buyers-guide/20 ... r8000r8020
Lees vooral ook de gebruikerservaringen in de comments onder het artikel.
The dual control levers are high points of both the Ultegra and 105 (above) groupsets and they each work in exactly the same way. They’re slim and comfortable to use with a short stroke and a light action (much lighter than earlier incarnations).
The 105 levers have been redesigned with shifting mechanisms that make the shift a bit more snappy than before, and the shape of the lever is squarer, slightly more compact and features a patterned rubber cover for extra grip on the hoods.
There is a difference in the materials used. Ultegra dual control levers have carbon-fibre reinforced plastic brackets and main levers while 105 has glass-fibre reinforced plastic brackets and aluminium main levers.
The 105 levers are a little heavier but you won’t notice any difference in performance.
Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar uit dit stukje tekst haal ik niet dat het design gelijk is.
Ik heb een bmc met 105 en een canyon met ultegra (beide velgrem) en ik merk toch wel een verschil in het remmen dat de ultegra precies minder kracht nodig heeft. Zowel bij het remmen als schakelen.
De 105 heeft wel niet de 105 rem hoeven, mss maakt dat een verschil uit, geen idee, maar ik merk wel een verschil.
De bmc is wel nog de voorlaatste 105 versie en de ultegra is wel de laatste, zal mss ook een verschil zijn.
De 105 heeft wel niet de 105 rem hoeven, mss maakt dat een verschil uit, geen idee, maar ik merk wel een verschil.
De bmc is wel nog de voorlaatste 105 versie en de ultegra is wel de laatste, zal mss ook een verschil zijn.