Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, ongetwijfeld zit er verschil tussen 105 5800 en de 105 7000 serie.
Komt die 900gr genoemde gewichtsverschil niet tussen velgrem versus schijfrem? (ca. 700 gr, plus 200gr verschil ultegra vs 105)? . Lijkt me dan nog aan de vele kant. Een setje schijfremmen en klauwen is toch niet zoveel zwaarder?
Komt die 900gr genoemde gewichtsverschil niet tussen velgrem versus schijfrem? (ca. 700 gr, plus 200gr verschil ultegra vs 105)? . Lijkt me dan nog aan de vele kant. Een setje schijfremmen en klauwen is toch niet zoveel zwaarder?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Sommige merken monteren niet-Shimano remhoeven bij de goedkopere om kosten te besparen. In het tijdschrift Fiets wordt er dan bij iedere test opgemerkt dat deze huismerk (of Tektro of...) remhoeven ondermaats presteren.
Als je dan ook nog de vorige generatie (5800) met de nieuwste generatie (R8000) gaat vergelijken ben je appelen met peren aan het vergelijken.
Het artikel dat ik hierboven vernoemd heb geeft van ieder onderdeel het gewicht, zowel velgrem als schijfrem. Dan kan je dus zelf gaan rekenen.MarkVeenstra schreef: ↑19 nov 2019 09:06 Komt die 900gr genoemde gewichtsverschil niet tussen velgrem versus schijfrem? (ca. 700 gr, plus 200gr verschil ultegra vs 105)? . Lijkt me dan nog aan de vele kant. Een setje schijfremmen en klauwen is toch niet zoveel zwaarder?
Er kunnen misschien enkele 10'den mm verschil in zitten maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de greep van je handen veel verscj-hil zal merken tussen beide, wat ook bevestigd wordt in de gebruikerservaringen onder het artikel.scottwilko schreef: ↑18 nov 2019 22:14 Als ik dit lees, dan staat er niet dat het design (en dus de greep) gelijk is. Enkel het mechanisme werkt gelijk. Het zou dus wel kunnen dat de Ultegra variant net iets anders vasthoudt dan de 105. Het zou dus terecht kunnen zijn dat hier naar gekeken kan worden.
Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar uit dit stukje tekst haal ik niet dat het design gelijk is.
Als je het dan wilt doen, doe het dan gelijk goed en laat de 105 discroelw schreef: ↑19 nov 2019 10:57Er kunnen misschien enkele 10'den mm verschil in zitten maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de greep van je handen veel verscj-hil zal merken tussen beide, wat ook bevestigd wordt in de gebruikerservaringen onder het artikel.scottwilko schreef: ↑18 nov 2019 22:14 Als ik dit lees, dan staat er niet dat het design (en dus de greep) gelijk is. Enkel het mechanisme werkt gelijk. Het zou dus wel kunnen dat de Ultegra variant net iets anders vasthoudt dan de 105. Het zou dus terecht kunnen zijn dat hier naar gekeken kan worden.
Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar uit dit stukje tekst haal ik niet dat het design gelijk is.
Shifters zien:
Daarvan zijn de hoods iets hoger,
Mogelijk dat de initiële poster de oude lompe st-rs505 shifters bedoelde.
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 nov 2019 10:17
De 105 en Ultegra shifters gebruiken dezelfde rubbers dus zijn qua vorm exact hetzelfde. De disc versie ziet er wat lomper uit maar houdt in mijn ogen niet veel anders vast (hoewel alleen ervaring met proberen in de winkel).
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Gratis verzending dit weekend.
Beetje flauw dat ze bij Canyon nog 20 euro aanrekenen voor een verplichte, niet te vermijden karton doos.
Als er staat free shipping versta ik als consument dat de prijs fiets = totale prijs bestelling.
Beetje flauw dat ze bij Canyon nog 20 euro aanrekenen voor een verplichte, niet te vermijden karton doos.
Als er staat free shipping versta ik als consument dat de prijs fiets = totale prijs bestelling.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Aardige actie vandaag bij canyon, 10% extra korting in de outlet.
vb ultimate met red etap.., van 4.000 voor 2.700
https://www.canyon.com/nl-nl/outlet/roa ... ngroesse=L
vb ultimate met red etap.., van 4.000 voor 2.700
https://www.canyon.com/nl-nl/outlet/roa ... ngroesse=L
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zal de Grail AL ooit beschikbaar zijn?
Al maanden lang (ik denks sinds april) staat deze fiets in de catalogus maar er is geen enkel uitzicht op de leverdatum.
Er werd hier al eens aangehaald dat de beschikbaarheid van de Shimano GRX groepen problematisch is maar ook de fietsen met SRAM zijn niet leverbaar en andere merken bieden wel fietsen met GRX aan.
De Rose Pro Cross Gravel lijkt me wel een goed alternatief en deze is wel beschikbaar.
Al maanden lang (ik denks sinds april) staat deze fiets in de catalogus maar er is geen enkel uitzicht op de leverdatum.
Er werd hier al eens aangehaald dat de beschikbaarheid van de Shimano GRX groepen problematisch is maar ook de fietsen met SRAM zijn niet leverbaar en andere merken bieden wel fietsen met GRX aan.
De Rose Pro Cross Gravel lijkt me wel een goed alternatief en deze is wel beschikbaar.
Same same. Ik wacht ook, vind die Pro Cross Gravel misschien nog wel mooier ook trouwens. Wel 15 weken levertijdroelw schreef: ↑03 dec 2019 09:55 Zal de Grail AL ooit beschikbaar zijn?
Al maanden lang (ik denks sinds april) staat deze fiets in de catalogus maar er is geen enkel uitzicht op de leverdatum.
Er werd hier al eens aangehaald dat de beschikbaarheid van de Shimano GRX groepen problematisch is maar ook de fietsen met SRAM zijn niet leverbaar en andere merken bieden wel fietsen met GRX aan.
De Rose Pro Cross Gravel lijkt me wel een goed alternatief en deze is wel beschikbaar.
Lees overal januari voor die Grail Al.
Ik was ook aan het wachten.
Intussen de Cannondale Topstone besteld. Ook wel pas half februari.
Maar daar kreeg ik tenminste uitsluitsel.
De Rose Pross Cross Gravel heeft ook variërende levertijden van 5 tot 17 weken.
Intussen de Cannondale Topstone besteld. Ook wel pas half februari.
Maar daar kreeg ik tenminste uitsluitsel.
De Rose Pross Cross Gravel heeft ook variërende levertijden van 5 tot 17 weken.
yes, vorige week woensdag me Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 mogen ophalen in de showroom te Koblenz.
Afspraak was om 13u. Toen ik om 13u de showroom binnenwandelde stond mijn fiets uitgestald op 'mein Canyon' stand.
Kreeg een korte inleiding en mijn pedalen werden op de fiets gemonteerd. men wou nog snel mijn zadelhoogte instellen maar daar had de verkoper niet zoveel kaas van gegeten.
Geen probleem eens thuis de fiets ingesteld en met fietscomputer, 2 drinkbushouders en pedalen keurig op 7.950kg. Mits wat kleinigheden (lichte axls,latex binnenbandjes, 140mm discks makkeijk naar 7.8kg te brengen.
En met lichte wielen klaar op 7.5kg. best ok voor discfiets en voor die prijs!
Vandaag woensdag de eerste keer mee gereden. wow ivm mijn voorgaande carbonnen fietsje is dit ding heel stijf, efficient kwa krachtoverbrenging en toch comfortabel.
spurt er zo makkelijk 5per uur sneller mee dan me oude Zannata fiets.
De DT swiss 1800 zijn op papier niet de lichtste maar zijn wel behoorlijk stijf en lopen heel mooi.
Buiten mijn zadelhoogte juist in te stellen staat alles perfect voor me. Ben 1m71 en de XS past perfect.
Alle componenten zijn netjes afgewerkt en de Di2 hemels...elke druk in een bliksemschicht pal mooi in de versnelling.
De schijfremmen wel inremmen maar nadien echt ankers in nat weer... wel best na elke natte rit de discs afwegen en vergt vast beetje meer aandacht maar is part of the ride. De fiets laat zich zo makkelijk onderhouden. effe afspoelen droogwrijven en als nieuw. Nu nog wipperman snelschakels en tweede ketting en keer op keer reiningen
en wisselen.
https://photos.app.goo.gl/MDW6ZEBuTTKDQDeE8
https://photos.app.goo.gl/wZPKJR4dFHzr76wi7
Dus reuze tevreden met de aankoop, so far.
gtz
Sven
Afspraak was om 13u. Toen ik om 13u de showroom binnenwandelde stond mijn fiets uitgestald op 'mein Canyon' stand.
Kreeg een korte inleiding en mijn pedalen werden op de fiets gemonteerd. men wou nog snel mijn zadelhoogte instellen maar daar had de verkoper niet zoveel kaas van gegeten.
Geen probleem eens thuis de fiets ingesteld en met fietscomputer, 2 drinkbushouders en pedalen keurig op 7.950kg. Mits wat kleinigheden (lichte axls,latex binnenbandjes, 140mm discks makkeijk naar 7.8kg te brengen.
En met lichte wielen klaar op 7.5kg. best ok voor discfiets en voor die prijs!
Vandaag woensdag de eerste keer mee gereden. wow ivm mijn voorgaande carbonnen fietsje is dit ding heel stijf, efficient kwa krachtoverbrenging en toch comfortabel.
spurt er zo makkelijk 5per uur sneller mee dan me oude Zannata fiets.
De DT swiss 1800 zijn op papier niet de lichtste maar zijn wel behoorlijk stijf en lopen heel mooi.
Buiten mijn zadelhoogte juist in te stellen staat alles perfect voor me. Ben 1m71 en de XS past perfect.
Alle componenten zijn netjes afgewerkt en de Di2 hemels...elke druk in een bliksemschicht pal mooi in de versnelling.
De schijfremmen wel inremmen maar nadien echt ankers in nat weer... wel best na elke natte rit de discs afwegen en vergt vast beetje meer aandacht maar is part of the ride. De fiets laat zich zo makkelijk onderhouden. effe afspoelen droogwrijven en als nieuw. Nu nog wipperman snelschakels en tweede ketting en keer op keer reiningen
en wisselen.
https://photos.app.goo.gl/MDW6ZEBuTTKDQDeE8
https://photos.app.goo.gl/wZPKJR4dFHzr76wi7
Dus reuze tevreden met de aankoop, so far.
gtz
Sven
Laatst gewijzigd door Svendc01 op 11 dec 2019 22:45, 3 keer totaal gewijzigd.