Garmin Varia bike radar ja of nee
ik heb de radar sinds oktober vorig jaar en ben er blij mee. Voordeel is dat verkeer dat je tgv de wind niet aan hoort komen, op je Garmin kunt zien aankomen. Voorwaarde is wel dat er een redelijk snelheidsverschil is, maw de auto (of fietser) die je inhaalt moet wel wat sneller rijden dan ik fiets.
Belangrijke reden voor mij is ook de zichtbaarheid, als verkeer nadert gaat het licht steeds feller branden.
Vooral prettig in het donker op donkere wegen.
Mijn bikeradar gaat zo’n 8 uur mee voordat deze weer moet worden opgeladen (ging de UT800 koplamp ook maar zo lang mee.....)
Belangrijke reden voor mij is ook de zichtbaarheid, als verkeer nadert gaat het licht steeds feller branden.
Vooral prettig in het donker op donkere wegen.
Mijn bikeradar gaat zo’n 8 uur mee voordat deze weer moet worden opgeladen (ging de UT800 koplamp ook maar zo lang mee.....)
Snelheidsverschil moet minstens 10km bedragen. Ik heb mijn radar intussen dik 2 jaar, en vertrek nooit meer zonder. Vanaf dat een voertuig ±160 meter achter je is, krijg je een signaal. Jammer dat het hebbeding zo duur is. Het nieuwste model is trouwens verticaal gemaakt, en past zodoende mooier op de zadelbuis.FietsBie schreef: ↑21 aug 2018 08:54 ik heb de radar sinds oktober vorig jaar en ben er blij mee. Voordeel is dat verkeer dat je tgv de wind niet aan hoort komen, op je Garmin kunt zien aankomen. Voorwaarde is wel dat er een redelijk snelheidsverschil is, maw de auto (of fietser) die je inhaalt moet wel wat sneller rijden dan ik fiets.
Belangrijke reden voor mij is ook de zichtbaarheid, als verkeer nadert gaat het licht steeds feller branden.
Vooral prettig in het donker op donkere wegen.
Mijn bikeradar gaat zo’n 8 uur mee voordat deze weer moet worden opgeladen (ging de UT800 koplamp ook maar zo lang mee.....)
Is imo een duur hebbeding voor technofreaks. Ik heb al jaren achteruitkijkspegeltje op al mijn fietsen, ik ZIE zelfs wat er achter me gebeurt (als bv een wagen met grote snelheid nadert). Bij donker heb ik een chinees achterlampje van 1 Watt (nog geen 10 €) en is vanop 200 meter zichtbaar.
Om het op zijn Vlaams te zeggen : elke zijn pijp, en elk zijn toebak ... Of, het is wat de zot er voor wilt betalen.gene schreef: ↑22 aug 2018 16:48 Is imo een duur hebbeding voor technofreaks. Ik heb al jaren achteruitkijkspegeltje op al mijn fietsen, ik ZIE zelfs wat er achter me gebeurt (als bv een wagen met grote snelheid nadert). Bij donker heb ik een chinees achterlampje van 1 Watt (nog geen 10 €) en is vanop 200 meter zichtbaar.
Bij alles wat met fietsen heeft te maken (en andere dingen in het leven ook), kiest elk waar hij.zijn budget wil aan besteden. De ene wil een fiets van pakweg €10.000, de andere kiest resoluut voort een fiets die €2000 kost. Sommigen betalen een fortuin aan bepaalde merkkledij, anderen kiezen voor Decathlon.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Garmin radar. Een spiegel, daar pas ik voor. Maar ik ga het gebruik ervan niet afbreken. Nogmaals, elk zijn ding.
Ben volledig akkoord met je filosofie i-mac.
ps: voor de racefiets zijn er discrete spiegeltjes, zelfs discreter dan een Garmin Varia bike.
https://www.rosebikes.nl/b-m-cycle-star ... egel-26386
ps: voor de racefiets zijn er discrete spiegeltjes, zelfs discreter dan een Garmin Varia bike.
https://www.rosebikes.nl/b-m-cycle-star ... egel-26386
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Het kan aan mijn waarneming liggen, maar ik ervoer op mijn rondje dat auto's van achteren ruimer om mij heen reden. Kennelijk val ik als fietser beter op door het steeds sneller knipperende lampje. Ook ik ben na een ritje verkocht. Daarbij heb ik aan het einde van mijn dropbar een cateye spiegeltje en zie ik ook nog het verkeer aankomen en hoe het reageert. De varia i.c.m. een spiegeltje draagt zeker bij aan een relaxter ritje, althans het scheelt tig keer om kijken om het verkeer achter je te checken als je fietst.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
In NL niet nodig, in bv de VS levensreddend en zielenrust gevend
In NL rijd ik nooit met spiegeltje en mis ik het ook niet, maar in de VS en Midden- en Zuid-Amerika was ik er echt blij mee.
In NL rijd ik nooit met spiegeltje en mis ik het ook niet, maar in de VS en Midden- en Zuid-Amerika was ik er echt blij mee.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
In Vlaanderen helaas ook nodig om bepaalde plaatsen. Vandaag ondervonden dat men in Wallonië toch meer respect heeft voor de wielertoerist. Al was er bitter weinig verkeer in de ruime regio van Doornik. Dat speelt ook mee.
Hoi,
Ik ben sinds 2 weken gestart met forenzen en het het Garmin ecosysteem.
Mijn ervaringen zijn gemixt.
De Garmin Varia koplamp:
Ik ben hier op zich erg tevreden over, de sluiting zou wat makkelijker kunnen, het was mooier geweest als het zo makkelijk ging als de 1030 en de Garmin Varia Radar, erop zetten en een kwartslag draaien.
De lamp geeft een mooie gerichte bundel en geeft een fantastische hoeveelheid licht.
Hij past de lichtsterkte aan op de hoeveelheid licht buiten en op hoe hard je fietst.
De praktijk is , dat ik na een dik uur fietsen, de lamp eigenlijk op 96% volle sterkte zie.
Na 40 minuten fietsen begint ie al te mekkeren dat hij leeg raakt. Dan gaat ie de volgende 20 minuten wel mee, maar blijft zeuren op mijn Garmin 1030 display.
Ik vind dat tegenvallen. Freaking dure lamp, en kan niet eens mijn commute van 60 mins a 75mins zonder gezeur volhouden. Dat moet hij toch, zelfs op volle sterkte, wel vol kunnen houden ?
Garmin Varia Radar:
Haat-liefde relatie mee.
De eerste keer werd ik wel wat gefrustreerd over het feit dat ie blijft piepen voor auto's die werkelijk 100m naast me rijden, parallelweg langs de A6.
Op de fietspaden waar ik voornamelijk op zit, vind ik het wel prettig. De elektrische scooters en ebikes detecteert hij ook, en ook gewone scooters met tegenwind hoor je niet, maar hij detecteert ze wel.
Leuk en handig.
Ik zit dagelijks op veel fietspaden met daarnaast een autoweg en dat is op zich toch wel erg vervelend, hij piept dan ook voor die auto's, terwijl ik toch veilig op een totaal ander pad zit.
Je gaat dan ook meldingen negeren eigenlijk, terwijl het dan ook best een scooter kan zijn.
Het werkt echter ook andersom, en dat is vooral een plus punt. Komt er iets aan, dan gaat de lamp knipperen, dit vergroot je zichtbaarheid en dat is prettig.
Na een 'duurtest' van een week op de fiets, heb ik echter een ander probleem.
Ik fiets met weer en wind, en die lamp heeft een knopje aan de bovenkant, met zijdelings wat ruimte.
Daar vallen de zandkorrels en water in. Dat water kan ie prima tegen, maar de zandkorrels die er tussen geraken, zorgen ervoor dat het knopje niet meer in te drukken is. Dit vind ik een big fail.
Hoe kunnen ze dat zo ontwerpen? Het was al een vaag (goedkoop ) knopje, net als de power knop op de Garmin 1030. Ik zou daar liever een knop zien die je voelt 'klikken' en afdoende afgeschermd is.
De Radar ga ik terugsturen, een nieuwe zal ook geen oplossing brengen zolang ze de knop niet aanpassen.
De Garmin koplamp: Tsja, na echt elke rit opladen gaat me ook irriteren. Als ik het vergeet, dan hang ik meteen, dan heb ik geen licht.
Vraagje aan anderen: Hebben jullie dat ook , dat na 40 minuten de meldingen al komen dat de batterij leegraakt?
Een vriend van mij heeft het ding ontkoppelt van de 1030, en zet hem op een lagere stand.
Dat kan ook, maar daar koop ik het toch niet voor. ..
Ik ben benieuwd!
Ik ben sinds 2 weken gestart met forenzen en het het Garmin ecosysteem.
Mijn ervaringen zijn gemixt.
De Garmin Varia koplamp:
Ik ben hier op zich erg tevreden over, de sluiting zou wat makkelijker kunnen, het was mooier geweest als het zo makkelijk ging als de 1030 en de Garmin Varia Radar, erop zetten en een kwartslag draaien.
De lamp geeft een mooie gerichte bundel en geeft een fantastische hoeveelheid licht.
Hij past de lichtsterkte aan op de hoeveelheid licht buiten en op hoe hard je fietst.
De praktijk is , dat ik na een dik uur fietsen, de lamp eigenlijk op 96% volle sterkte zie.
Na 40 minuten fietsen begint ie al te mekkeren dat hij leeg raakt. Dan gaat ie de volgende 20 minuten wel mee, maar blijft zeuren op mijn Garmin 1030 display.
Ik vind dat tegenvallen. Freaking dure lamp, en kan niet eens mijn commute van 60 mins a 75mins zonder gezeur volhouden. Dat moet hij toch, zelfs op volle sterkte, wel vol kunnen houden ?
Garmin Varia Radar:
Haat-liefde relatie mee.
De eerste keer werd ik wel wat gefrustreerd over het feit dat ie blijft piepen voor auto's die werkelijk 100m naast me rijden, parallelweg langs de A6.
Op de fietspaden waar ik voornamelijk op zit, vind ik het wel prettig. De elektrische scooters en ebikes detecteert hij ook, en ook gewone scooters met tegenwind hoor je niet, maar hij detecteert ze wel.
Leuk en handig.
Ik zit dagelijks op veel fietspaden met daarnaast een autoweg en dat is op zich toch wel erg vervelend, hij piept dan ook voor die auto's, terwijl ik toch veilig op een totaal ander pad zit.
Je gaat dan ook meldingen negeren eigenlijk, terwijl het dan ook best een scooter kan zijn.
Het werkt echter ook andersom, en dat is vooral een plus punt. Komt er iets aan, dan gaat de lamp knipperen, dit vergroot je zichtbaarheid en dat is prettig.
Na een 'duurtest' van een week op de fiets, heb ik echter een ander probleem.
Ik fiets met weer en wind, en die lamp heeft een knopje aan de bovenkant, met zijdelings wat ruimte.
Daar vallen de zandkorrels en water in. Dat water kan ie prima tegen, maar de zandkorrels die er tussen geraken, zorgen ervoor dat het knopje niet meer in te drukken is. Dit vind ik een big fail.
Hoe kunnen ze dat zo ontwerpen? Het was al een vaag (goedkoop ) knopje, net als de power knop op de Garmin 1030. Ik zou daar liever een knop zien die je voelt 'klikken' en afdoende afgeschermd is.
De Radar ga ik terugsturen, een nieuwe zal ook geen oplossing brengen zolang ze de knop niet aanpassen.
De Garmin koplamp: Tsja, na echt elke rit opladen gaat me ook irriteren. Als ik het vergeet, dan hang ik meteen, dan heb ik geen licht.
Vraagje aan anderen: Hebben jullie dat ook , dat na 40 minuten de meldingen al komen dat de batterij leegraakt?
Een vriend van mij heeft het ding ontkoppelt van de 1030, en zet hem op een lagere stand.
Dat kan ook, maar daar koop ik het toch niet voor. ..
Ik ben benieuwd!
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Nu ik bergop ingehaald word door huisvrouwen met boodschappen op een e-fiets, misschien toch iets om te overwegen
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la