Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello Super fietsen maar slechte service?

eaglejohn
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:07

eaglejohn 25 feb 2010 22:24

Ik ben (was) een trotse bezitter van een Pinarello Paris carbon. Helaas zit er onder bij de bracket een kleine scheur. Formeel is de garantie verlopen (garantietermijn 3 jaar en scheurtje gezien na 3 jaar en 10 maanden). Ik rij al zeker 5 maanden op mijn MTB en scheurtje zit er waarschijnlijk al veel langer in.

Ik heb misschien 10.000 KM op mijn fiets gereden en met meer dan grote zorg onderhouden. Dealer geeft aan dat het bij Pinarello erg lang duurt tot er een formele uitspraak is over het vervangen onder garantie.

Hoewel de officiel termijn verlopen is zijn de wettelijke regelingen in Nederland zodang dat een frame van € 3.000 niet na drie jaar totall loss kan zijn. maar ja een beroep daarop kun je pas doen na een afwijzing.

Ik begrijp van mijn dealer dat Pinarello (Card Sports) nog claims heeft lopen van september 2009 waarin ze nog geen uitspraak gedaan hebben. Is dit herkenbaaar? Kan een premiummerk als Pinarello toch niet maken om klanten een half jaar op antwoord te laten wachten.

Maar goed de dealer gaat er nog steeds van uit dat het wel opgelost gaat worden, alleen ziet het er naar uit dat ik het komend voorjaar op mijn MTB moet blijven rijden in het wiel van mijn kamaraden.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 25 feb 2010 22:44

Hier precies hetzelfde probleem, FP3 was 3 maanden oud en er zaten al scheurtjes in de achtervork, naar de dealer gegaan, foto's naar Card Sports gestuurd, nu 5 maanden later nog geen enkel bericht van Card Sports en dealer.
Schande!!!
Voor mij nooit meer Pina.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 25 feb 2010 22:47

Dat is niet acceptabel idd. Toch jammer dat dealers zich altijd verschuilen achter de verdeler terwijl zij zelf degenen zijn die het moeten oplossen. Ik zou je dealer hierop aanspreken en van hem vragen je een goed voorstel te doen.

eaglejohn
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:07

eaglejohn 25 feb 2010 22:48

Je snapt niet dat ze dan wel zoveel geld in de wielersport kunnen steken. Zal uiteindelijk toch breed bekend worden dat je beter een frame kunt kopen met een goede service.

Ik zal bij mijn volgende aankoop niet meer op mooi afgaan!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 feb 2010 22:49

Tja dat heb je nu eenmaal met de meeste Italiaanse merken...

Waarom je op je mtb moet blijven rijden snap ik niet. Als je 't geld hebt voor een frame van 3k, kan er toch ook wel een paar honderd euro voor een tijdelijk alu framepje vanaf? En is 't een scheur of enkel een paint crack?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eaglejohn
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:07

eaglejohn 25 feb 2010 22:50

Tja, alls de dealer in deze moet handelen zou je toch ook verwachten dat Crad Sports daarop aanstuurde. Denk dat de dealer wel mee wil werken maar ook hij zal moeten weten wat nu het officiele standpunt is.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 25 feb 2010 22:54

*Foosho gooit de knuppel in het hoenderhok :D

Pinarello begint een kostelijk verhaal te worden. Duur (helemaal buiten Italie), zwaar, scheurende frames, slechte service...

edit: smilie vergeten

**

Balen Eagle John... je zult wel tegen een muur aan lopen, maar vooral veel bellen denk ik..

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 feb 2010 22:57

>Een nieuw frame kopen zal ik snel gaan doen maar dan maar een Canyon,
Vandaag in de nieuwe TOUR: 3 Canyon frames met off-center geboorde remboutbevestigingsgaten.
Velgenfluisteraar

Florezido

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 25 feb 2010 23:07

Eagle John schreef: en dat sleutelen kan ik zelf ook wel.


Vast. Als je dat kon had je die pina toch ook wel in Italië kunnen halen voor de helft ipv bij card?

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 25 feb 2010 23:38

peerke1 schreef:Hoorde deze week van een kennis dat bij hun in de club 2 man een fp3 hadden gebroken.


Dit is nog maar het topje van de ijsberg ik ken ook meerdere mensen met gescheurde FP3.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

richyk
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jun 2007 10:25

richyk 26 feb 2010 00:13

perik schreef:Dat is niet acceptabel idd. Toch jammer dat dealers zich altijd verschuilen achter de verdeler terwijl zij zelf degenen zijn die het moeten oplossen. Ik zou je dealer hierop aanspreken en van hem vragen je een goed voorstel te doen.


Dit is inderdaad precies hoe het hoort te werken ! Als je bijv. een auto koopt is de dealer (verkopende partij) aansprakelijk voor garantiegevallen en NIET de importeur. Probleem in dit specifieke geval is echter het dat de garantietermijn verstreken is, en je dus bijna zeker een afwijzing krijgt en vervolgens wordt het een langdurige juridische kwestie vrees ik....
Stevens SCF2 BlackWhiteGold- Ultegra Triple-Ritchey WCS-Mavic Ksyrium Elite SL

Plaats reactie