Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Black of Fake friday (editie 2019)

Wat gaat het worden dit jaar?

Black Friday, veel goede deals
11
12%
Fake Friday, vooral nepaanbiedingen
81
88%

Totaal aantal stemmen: 92

JoostG
Forum-lid

JoostG 27 nov 2019 13:56

havana schreef: 27 nov 2019 13:27 Ben in de markt voor een extra/nieuwe Perfetto, maar bij Wiggle hadden ze er denk ik 5 op voorraad voor die prijs...
Wat is jouw ervaring met de Perfetto, Havana? Ik ben namelijk redelijk teleurgesteld in de kwaliteit (het is wel een goed functionerend jasje). Ik heb de mijne nu een keer of 20 gewassen en de branding laat los, en de naad over de rits is gelijmd en is ook losgekomen. Dat ben ik niet gewend van Castelli.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 nov 2019 14:00

Heb de mijne al jaren (nog de oude Gabba v2) en die is nog steeds in uitstekende staat. Ik probeer 'm wel zo weinig mogelijk te wassen door 'm buiten goed te laten luchten aan de waslijn.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 nov 2019 14:14

JoostG schreef: 27 nov 2019 13:56
havana schreef: 27 nov 2019 13:27 Ben in de markt voor een extra/nieuwe Perfetto, maar bij Wiggle hadden ze er denk ik 5 op voorraad voor die prijs...
Wat is jouw ervaring met de Perfetto, Havana? Ik ben namelijk redelijk teleurgesteld in de kwaliteit (het is wel een goed functionerend jasje). Ik heb de mijne nu een keer of 20 gewassen en de branding laat los, en de naad over de rits is gelijmd en is ook losgekomen. Dat ben ik niet gewend van Castelli.
Ik heb zelf de Perfetto met korte mouw (light) sinds augustus 2017 en draag het veel in het voorjaar, herfst en soms als windstopper (goed functionerend jasje) onder een shirt.

Fietskleding wordt elke keer na een rit op 30°C gewassen en mijn Perfetto ziet er nog als 'nieuw' uit, dwz geen los gelaten letters of verbleekt/gescheurd merk embleem, dus . . . ?

Heb het net nog even bekeken, wat mij nu wel is opgevallen is dat van mijn zwarte Castelli Puro met lange mouwen de achterzijde van de mouwen aan het verkleuren zijn. De letters en logo's zien er best nog goed uit. Maar die heb ik dan nu al meer dan 5 jaar. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 nov 2019 15:02

Deze morgen bij Salden een shirt Northwave extreme H20 gekocht aan "black friday" prijs.
Zojuist bericht gekregen dat het shirt toch niet op voorraad is/was en of ik iets anders wil kopen of mijn geld terug wil.
Ik heb voor het laatste gekozen.

Een echte aanbieding (25 ipv 99 Euro) blijkt dan achteraf toch niet zo echt te zijn. :(
I know myself like no one else
Nothing to defend

Stoffa
Forum-lid

Stoffa 27 nov 2019 15:43

Net bij Salden voor 25 piek incl verzending een paartje Assos zomerhandschoentjes gescoord. koopie!

@Joostg Nou ik herken je Castelli kwaliteitsklachten wel hoor! Had een LW bibtight waarvan de zeem losliet, en de naadjes bij de enkels knapten (ondanks heel voorzichtig uitdoen). De Alpha jersey die ik van ze had, had geen flap achter de (metalen) rits, waardoor de bibtight door de rits beschadigd raakte. Logo's vallen eerder bij regel dan uitzondering van de kleding af etc.
Ik ben ermee naar een kledingherstelwinkel gegaan. Toen ik aangaf dat het hier een premium fietskledingmerk betrof moest de vrouw in kwestie lachen: ze vond het broddelwerk, en snapte bv niet dat de naadjes rond enkels en polsen niet van elastisch garen, maar van normaal garen waren. Ze zei dat bij zulke straksluitende kleding dat vragen om problemen is.

Je zult begrijpen dat ik hierna geen Castelli meer heb gekocht. Gebruik sindsdien Assos en Rapha, en dat is gewoon echt duidelijk beter (en overigens ook duurder).

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 nov 2019 15:55

Het zullen dan wel hele goede handschoentjes zijn zeker.., als ze voor 25 euro al een koopje zijn ;).

Ik geloof dat ik nooit meer dan een euro of 12 spendeer aan zomerhandschoentjes. Moet ik wel bekennen dat ik niet gebaad ben bij superdeluxe en dikke padding ed. Liever minimalistisch. Dat zal wel schelen in het modelletje dat ik zoek.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JoostG
Forum-lid

JoostG 27 nov 2019 16:51

@ Stoffa, ik ben inmiddels ook meer aan het overstappen naar Rapha. Veel te duur, maar kwalitatief meer dan OK en goed over nagedacht.

Ondanks mijn koopverbod (zelf opgelegd) werd mijn vinger wel onrustig bij een Carrera Erakle TS frameset voor € 590,00. Zeker nu ik begrijp dat deze zowel veld als disc te gebruiken is. Titanium Scatto frame van € 999,00 is misschien nog wel gaver, maar alleen in maat S.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 nov 2019 16:56

Helaas is nieuwe rapha bib short lijn (de pro team bib ii zoals ze hem noemen) ook bedroevend kwa kwaliteit.
2 broeken die naar een jaar doorzichtig worden op de heupen / stof die vergaat zegmaar.
En dat terwijl ik broeken redelijk afwissel dus kwa km's/tijd niet meer mee fiets dan iemand die maar 1 of 2 broeken heeft.

Gelukkig is Rapha dan wel zo aardig om volledig bedrag terug te geven zodat je nieuwe broek kan bestellen.
En reparatieservice van Rapha is ook erg goed.
Bijvoorbeeld na val waar je gat in broek hebt wat ze netjes repareren of stiksel die loslaten van zeem.

Stoffa
Forum-lid

Stoffa 27 nov 2019 17:32

DDX schreef: 27 nov 2019 16:56 Helaas is nieuwe rapha bib short lijn (de pro team bib ii zoals ze hem noemen) ook bedroevend kwa kwaliteit.
2 broeken die naar een jaar doorzichtig worden op de heupen / stof die vergaat zegmaar.
En dat terwijl ik broeken redelijk afwissel dus kwa km's/tijd niet meer mee fiets dan iemand die maar 1 of 2 broeken heeft.

Gelukkig is Rapha dan wel zo aardig om volledig bedrag terug te geven zodat je nieuwe broek kan bestellen.
En reparatieservice van Rapha is ook erg goed.
Bijvoorbeeld na val waar je gat in broek hebt wat ze netjes repareren of stiksel die loslaten van zeem.
Ik heb ook een Pro Team Bibshort 2. Was toen in de aanbieding, zolang je maar die met het gele Rapha logo nam. Sindsdien heb ik een beetje een haat/liefde verhouding met die broek, want mn fiets is niet geel, en de rest van mn kleding ook niet. Ik hoop dus eigenlijk altijd dat hij een keer op is, zodat ik een nieuwe mag kopen van mezelf met een zwart of wit logo. Helaas gaat hij blijkbaar voor eeuwig mee....hij ziet er nog steeds uit als nieuw :s

Jij rijdt natuurlijk ook wel extreem veel he. Misschien stel je er in dat licht te hoge eisen aan. Dat Rapha de broek vergoedt/kosteloos repareert van iemand die er zo gruwelijk veel in rijdt vind ik al heel coulant eigenlijk.

@Joostg Assos is ook echt geweldig. Het Equipe RS summerjersey is mn favoriete shirt.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 27 nov 2019 19:08

Joost, mbt de naad die loslaat bij de overslag van de rits: Ik had hetzelfde met mijn Perfetto, naar de naaister gegaan en die heeft met een heet strijkijzer en bakpapier ertussen de naad weer "gelijmd" en sindsdien heeft ie al weer een paar wasbeurten overleefd zonder los te laten.
Ik heb ook nog een Gabba Convertible van de 1e generatie en afgezien van de reflectiestrepen die wat minder worden/afbrokkelen, heb ik verder geen problemen met het jack.

Boslim
Forum-lid

Boslim 27 nov 2019 19:17

Denken jullie dat de 4 seasons lijn van Futurumshop nog in de aanbieding gaat? Wil graag een merino ondershirt en winterjas kopen...

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 nov 2019 19:20

Kiekeboe schreef: 27 nov 2019 13:06
Lcsmet schreef: 25 nov 2019 20:14 Chorus 11-speed cassettes, verschillende vertandingen, voor net geen 66 euro/stuk bij Merlin Cycles.
https://www.merlincycles.com/campagnolo ... 48374.html
Ben ik al terug te laat.
Prijzen blijkbaar al terug aangepast, enkel de 11-23 is voordelig.
Laat de 11-23 nu niet voor mij zijn, ik ben geen beroepsrenner 8-)
Misschien een Potenza 11-speed 11-25 cassette voor 46,34 Euro bij Merlin Cycles.
https://www.merlincycles.com/campagnolo ... 93579.html
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie