Ervaring met staal
@CDBE; mercikes!
@Bartv; ik vind het ook modern staal (oversized, rechte carbon vork). Touwtje zit er normaal gesproken wel omheen
@scottpch; we zullen zien
misschien laat ik me wel inspireren door dit topic
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 0&t=159271
@Bartv; ik vind het ook modern staal (oversized, rechte carbon vork). Touwtje zit er normaal gesproken wel omheen
@scottpch; we zullen zien
misschien laat ik me wel inspireren door dit topic
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 0&t=159271
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Is dat uit eigen ervaring?
Ik kijk altijd met een schuin oog naar stalen racers, maar dan wil ik er wel een die het comfort geeft waar staal om bekend staat
Dan kan moet je oversized frames links laten liggen.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Comfort zit in de banden, een beetje in de wielen, en een beetje in het zadel. Ik geloof niet dat frames veel veerweg hebben( 1-3 mm max?).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Dat is ook mijn ervaring. Oversized en gelast staal klinkt voor je oren als staal (het geluid), maar het trapt als een aluminium fiets. Geen souplesse, weinig extra comfort. Het staat voor mij ver weg van een klassiek stalen racer.
Verder wel een prachtige fiets om te zien
Verder wel een prachtige fiets om te zien
Idd als ik zie/hoor wat sommige aan bar in hun banden pompen en met 50mm hoge wielen....Vieux chnoque schreef: ↑07 dec 2019 22:09 Comfort zit in de banden, een beetje in de wielen, en een beetje in het zadel. Ik geloof niet dat frames veel veerweg hebben( 1-3 mm max?).
Rij zelf met een Scandium frame dat niks oncomfortabeler rijdt tov mijn carbon racer, en qua stijfheid zeker niet veel minder is.... ik merk het iig niet.
YFood !!!