Fiets December
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Groot artikel over AXS uitgerustte fietsen, inclusief een uitgebreide intro over groep.
Weer een aardig brevet van onvermogen om NUL kritische noten te plaatsen over die groepset.
Je kunt je bestaande powermeter weggooien, geen normaal crankstel, alleen eigen flattop ketting, etc.
Draadloos is echt wel fraai, maar als je voor SRAM kiest ben je echt overgeleverd aan hun spullen en prijzen.
En hoort er bij het Zwift artikel niet netjes Advertorial boven te staan? Staat zelfs geen auteur bij.
Weer een aardig brevet van onvermogen om NUL kritische noten te plaatsen over die groepset.
Je kunt je bestaande powermeter weggooien, geen normaal crankstel, alleen eigen flattop ketting, etc.
Draadloos is echt wel fraai, maar als je voor SRAM kiest ben je echt overgeleverd aan hun spullen en prijzen.
En hoort er bij het Zwift artikel niet netjes Advertorial boven te staan? Staat zelfs geen auteur bij.
Less is bore
Het blijft een haat liefde verhouding hier, je wilt zo graag een goed (Nederlands) fiets blad, je gunt ze het beste hoopt elke maand op een positieve verrassing en elke keer weer is het een teleurstelling. T’s dat ik niet op de laatste euro hoeft te kijken anders was de abonnement er als eerste er aan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik pak hem soms mee in de winkel, niet altijd. Alleen te vaak mis je gewoon een stukje échte kritiek op zaken.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik wou deze Fiets juist aanschaffen voor het eTap verhaal, maar begrijp met dit topic al dat ik het beter niet kan doen.
Ben zelf ook bijzonder kritisch op de AXS groep, o.a. vanwege de ketting, het crankstel/powermeter en het 10t kransje waar je weer een nieuwe body/cassette voor nodig bent. De DUB standaard kan ik ze nog vergeven.
Ergens vind ik Sram wel het fijnste rijden, dus heb met BF nog een oude eTap groep op de kop getikt, maar ga bewust de stap naar 12s niet maken.
Ben zelf ook bijzonder kritisch op de AXS groep, o.a. vanwege de ketting, het crankstel/powermeter en het 10t kransje waar je weer een nieuwe body/cassette voor nodig bent. De DUB standaard kan ik ze nog vergeven.
Ergens vind ik Sram wel het fijnste rijden, dus heb met BF nog een oude eTap groep op de kop getikt, maar ga bewust de stap naar 12s niet maken.
Fiets heeft in Nederland bijna geen concurrentie. Dus er is voor velen geen beter alternatief.
In België is er nog Grinta maar in vergelijking met bijvoorbeeld de artikels op Cyclintips.com (zowel qua inhoud als foto's als keuze van de onderwerpen) is Fiets ondermaats.
Heel lang geleden (jaren '90) mijn abonnement opgezegd omwille van gebrek aan diepgang en ondertussen is er nog niets verbeterd: vaak dezelfde merken die getest worden, testverslagen die beginnen met een oppervlakkige beschrijving (genre 'de fiets heeft mooie kleuren en een opvallende voorvork', 'de rode kleur geeft de fiets een sjieke uitstraling') aangevuld met wat subjectieve nonsens (punten voor imago, 'een echte gooi en smijtfiets',..)... .en het ontbreken van kritische noten.
Als je een goed onderbouwd artikel over SRAM Red ETAP wil lezen, kijk dan hier eens even: https://cyclingtips.com/2019/02/sram-re ... xs-review/
Dat noem ik nu 'goed'.
In België is er nog Grinta maar in vergelijking met bijvoorbeeld de artikels op Cyclintips.com (zowel qua inhoud als foto's als keuze van de onderwerpen) is Fiets ondermaats.
Heel lang geleden (jaren '90) mijn abonnement opgezegd omwille van gebrek aan diepgang en ondertussen is er nog niets verbeterd: vaak dezelfde merken die getest worden, testverslagen die beginnen met een oppervlakkige beschrijving (genre 'de fiets heeft mooie kleuren en een opvallende voorvork', 'de rode kleur geeft de fiets een sjieke uitstraling') aangevuld met wat subjectieve nonsens (punten voor imago, 'een echte gooi en smijtfiets',..)... .en het ontbreken van kritische noten.
Als je een goed onderbouwd artikel over SRAM Red ETAP wil lezen, kijk dan hier eens even: https://cyclingtips.com/2019/02/sram-re ... xs-review/
Dat noem ik nu 'goed'.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat is inderdaad een uitgebreid verhaal!
Al vind ik de kritiek over het powermeterverhaal nog steeds redelijk mild.
Al vind ik de kritiek over het powermeterverhaal nog steeds redelijk mild.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Nieuwe binnenring nodig > $410daniel1975 schreef: ↑07 dec 2019 15:47 Dat is inderdaad een uitgebreid verhaal!
Al vind ik de kritiek over het powermeterverhaal nog steeds redelijk mild.
Wat kun je er nog meer over vertellen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik kon voor relatief weinig geld een AXS groep op de kop tikken maar ga het toch maar bij de Etap hrd 11-speed houden.
- Voor mijn Bontrager XXX wielset is er geen 12-speed body te krijgen.
- Een 10t kransje gaat echt nergens over.
- In de cassettes zitten te grote gaten
- 12-Speed cassettes kosten abnormaal veel geld.
- Totaal niet compatibel met geen enkele andere huidige 12-speed groep, en meer dan waarschijnlijk ook niet met de toekomstige 12-speed Shimano groepsets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Toch een kleine nuance hier. In combinatie met een enkel voorblad van 52 tanden is inderdaad een 10t achter totaal onzin. Zelfs een 52/11 vind ik al redelijk onzinnig. Maar,.......
Wat dacht je van een 10/23 cassette in combinatie met een 42/26 crankstel? Alle versnellingen die wil hebben voor in de bergen en het vlakke in een combi. Met dat kleine bergverzet (26/23) en een afdaal verzet (42/10) en ook nog alle mooie kleine sprongetjes in het verzet voor op het vlakke (42/18; 42/17; 42/16). Die 42/10 klinkt wellicht wat klein, maar is nog steeds nipt groter van een 50/12. Zo'n foute gedachte is die 10t dus nog niet. Dat geklooi met een enkel voorblad is echt stompzinnig; ik zie alleen maar achteruitgang
Live fast; die young. mijn blog
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat zou dan weer wel kunnen, maar de cassette met de kleinste gaten is nog steeds een 10-26 en wat doe je een gans jaar met een 26 achter als je kleinste vooraan al een 26 is?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend