Speling balhoofd
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Heb je al een extra opvulling geplaatst? 99% zeker dat dat de oorzaak is (net te lange stuurbuis)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je er niet uitgeraakt mag je altijd eens binnenspringen.
Dan kijken we er beiden eens naar wat er nu juist fout loopt en wat er moet gebeuren om dit op te lossen.
Ik hoor het wel.
Dan kijken we er beiden eens naar wat er nu juist fout loopt en wat er moet gebeuren om dit op te lossen.
Ik hoor het wel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Slijtsporen (ingesleten vorkpijp) zitten bijna altijd ter hoogte van de centreerring (net boven het bovenste lager) . Dit is meestal het gevolg van speling op het balhoofd waardoor de vorkpijp daar wat naar voor/achter gaat bewegen.
De carbon kan daar niet goed tegen....
Maar maak eens een paar foto's dat we kunnen zien hoe het zaakje gemonteerd is.
De carbon kan daar niet goed tegen....
Maar maak eens een paar foto's dat we kunnen zien hoe het zaakje gemonteerd is.
Hallo iedereen
Ik plaatst zo snel mogelijk een foto in gedemonteerde toestand. De slijtage zit inderdaad net boven de bovenste lager.
Wat ik raar vind is dat ik de speling wel van het balhoofd afkrijg, maar van zodra ik ga fietsen de speling telkens opnieuw terugkomt. Als ik de expander wat vaster aandraai, dan draaien de lagers ook wat stroever maar dan blijft de speling wel langer weg.
Is een nieuwe voorvork de enige oplossing in dit geval of kan ik eventueel nog iets proberen?
Bedankt alvast om mij hierbij te helpen
Ik plaatst zo snel mogelijk een foto in gedemonteerde toestand. De slijtage zit inderdaad net boven de bovenste lager.
Wat ik raar vind is dat ik de speling wel van het balhoofd afkrijg, maar van zodra ik ga fietsen de speling telkens opnieuw terugkomt. Als ik de expander wat vaster aandraai, dan draaien de lagers ook wat stroever maar dan blijft de speling wel langer weg.
Is een nieuwe voorvork de enige oplossing in dit geval of kan ik eventueel nog iets proberen?
Bedankt alvast om mij hierbij te helpen
Ik vermoed dat de expander niet goed vast zit en telkens omhoog komt.
Als je de topcap (bovenste dekseltje met boutje) verwijdert, zit dan de expander gelijk met de bovenkant van de stuurpen?
Welke expander heb je, eentje met of zonder rand? Weet je hoe een expander werkt en gemonteerd moet? Heeft je stuurpen 1 of 2 (waarschijnlijk) bouten en draai je ze beurtelings aan tot ze beide op het juiste koppel staan?
Als de vork een beetje ingesleten is dan hoef je die echt niet te vervangen.... Dikwijls is dat de afdruk van de compressiering.
Als je de topcap (bovenste dekseltje met boutje) verwijdert, zit dan de expander gelijk met de bovenkant van de stuurpen?
Welke expander heb je, eentje met of zonder rand? Weet je hoe een expander werkt en gemonteerd moet? Heeft je stuurpen 1 of 2 (waarschijnlijk) bouten en draai je ze beurtelings aan tot ze beide op het juiste koppel staan?
Als de vork een beetje ingesleten is dan hoef je die echt niet te vervangen.... Dikwijls is dat de afdruk van de compressiering.