Bedankt voor de opmerkingen. Van TacxSupport heb ik na een week helaas nog geen antwoord ontvangen.opperhoofd schreef: ↑06 dec 2019 17:02 @KND, het beste wat je kan doen is je verwachting veranderen. De snelheid kan/moet je vergeten, vermogen is wat telt op een indoortrainer. En dan al helemaal niet de snelheid op de indoortrainer vergelijken met buiten.
Welke trainingsapp je gebruikt maakt niet uit. Ga een testdoen om je baseline te bepalen, ftp, en vervolgens eens een op vermogen gebaseerd traininkje doen. Dan zal je al merken dat de warmup vergelijkbaar voelt met buiten... (ga ik toch vergelijken )
En trouwens, heb je je indoortrainer gecalibreerd?
De trainer is wel degelijk van bij het begin gecalibreerd.
Nu had ik nog een vraagje. Ik stel op m'n garmin (520 edge) m'n doelvermogen in op pakweg 160W. Als ik het goed voor heb, dan zou mijn trainer zich toch automatisch moeten aanpassen zodat ik telkens rond de 160W blijf duwen?
PS Heb gisteren speciaal nog even op het volgende gelet:
begin training 39x15, snelheid 28.5, wattage 192
loop vd training 39x15, snelheid 28.5, wattage 180
Tenzij ik er echt niks van begrepen heb, maar dit kan toch niet? Ik heb nl. niks veranderd aan de weerstand (of hellingsgraad). Zoals in m'n vorige post ook aangegeven, heb ik de indruk dat de (weergegeven) wattages op de aangegeven momenten wel degelijk kloppen ...
Iemand hier ervaring mee?