Heb jij op beide fietsen gereden ?sharkman113 schreef: ↑21 dec 2019 21:04 Een normale sterveling gaat daar helemaal niets van merken. De SL met ISP (ze bestaan ook zonder) ziet er iets mooier uit (smaak). Het gewichtsverschil zal in de praktijk meevallen en de Pro heeft als voordeel dat de zadelpen eruit kan waar hem voor vervoer de betere keuze maakt (bovendien ben je iets flexibeler qua zadelhoogte, als eerste fiets zou ik zeker geen isp adviseren)
Giant
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Ik overweeg een TCR Advanced pro 0 disc force te kopen. Ik kan namelijk een mooie deal maken met mijn fietshandelaar voor een 2020 model .
Initieel overwoog ik de versie met een Shimano groep, maar de deal gaat over de Force stap versie.
Aangezien ik een Campa man ben, ben ik met geen van beide vertrouwd, alsook niet met schijfremmen. Maar blijkbaar moet je nu een fiets kopen met schijfremmen ....
Ik rij momenteel met een element van een 7-tal kg en ik vrees enkel dat de TCR "zwaar" zal aanvoelen om te klimmen. Ik zeg duidelijk aanvoelen, want zelf sta ik ook niet met een vetpercentage van 6%, dus ik vrees dat er bij mij meer gewichtswinst te halen zal zijn, dan op de fiets.
Anderzijds, denk ik dat de fiets aangenamer zal aanvoelen om te dalen en om in onze Zeelandse polders te rijden.
Kan er iemand dit hier wat duiden?
Als alternatief, heb ik eventueel ook interesse in de Cannondale supersix HM disc van 2019. (Aangezien dit model wordt vernieuwd en dat Aero trend niet hoeft voor mij, is op dit model ook een mooie deal te sluiten).
Is dit een waardig (of beter) alternatief?
Initieel overwoog ik de versie met een Shimano groep, maar de deal gaat over de Force stap versie.
Aangezien ik een Campa man ben, ben ik met geen van beide vertrouwd, alsook niet met schijfremmen. Maar blijkbaar moet je nu een fiets kopen met schijfremmen ....
Ik rij momenteel met een element van een 7-tal kg en ik vrees enkel dat de TCR "zwaar" zal aanvoelen om te klimmen. Ik zeg duidelijk aanvoelen, want zelf sta ik ook niet met een vetpercentage van 6%, dus ik vrees dat er bij mij meer gewichtswinst te halen zal zijn, dan op de fiets.
Anderzijds, denk ik dat de fiets aangenamer zal aanvoelen om te dalen en om in onze Zeelandse polders te rijden.
Kan er iemand dit hier wat duiden?
Als alternatief, heb ik eventueel ook interesse in de Cannondale supersix HM disc van 2019. (Aangezien dit model wordt vernieuwd en dat Aero trend niet hoeft voor mij, is op dit model ook een mooie deal te sluiten).
Is dit een waardig (of beter) alternatief?
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Een fiets kopen met schrijfremmen moet echt niet. Ik heb vorig jaar bewust gekozen om een fiets met velgremmen te kopen. Ik zie er als 'zomer' koersfiets' geen voordelen in. Al zijn de meningen hier over verdeeld
Met de frames heb ik geen ervaring. In de praktijk zal je amper het verschil merken. Zijn beide gerenommeerde frames. Als ik met mijn ogen dicht op mn oude Canyon CF SL zou rijden of op mn nieuwe Ridley Helium...ik merk amper verschil.
Met de frames heb ik geen ervaring. In de praktijk zal je amper het verschil merken. Zijn beide gerenommeerde frames. Als ik met mijn ogen dicht op mn oude Canyon CF SL zou rijden of op mn nieuwe Ridley Helium...ik merk amper verschil.
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18
Pfffff Jongens toch, wat een aannames allemaal. En vervolgens nog conclusies trekken ook. Misschien dat sharkman zelf kant antwoorden ?
Graag een antwoord op mijn vraag op basis van ervaring (op beide frames gefietst).
Mijn vraag nogmaals: "Zijn er mensen op 't forum die op beide frames hebben gereden en iets over het verschil kunnen vertellen. Ik denk daarbij aan rijgedrag/stijfheid/handeling etc"
Bedankt alvast.
Graag een antwoord op mijn vraag op basis van ervaring (op beide frames gefietst).
Mijn vraag nogmaals: "Zijn er mensen op 't forum die op beide frames hebben gereden en iets over het verschil kunnen vertellen. Ik denk daarbij aan rijgedrag/stijfheid/handeling etc"
Bedankt alvast.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Ja, heb erop gereden, maar ik kan er niet veel over vertellen. Voordat je verkeerde aannames doet; ik merkte geen verschil! Conclusie....beezer schreef: ↑23 dec 2019 12:18 Pfffff Jongens toch, wat een aannames allemaal. En vervolgens nog conclusies trekken ook. Misschien dat sharkman zelf kant antwoorden ?
Graag een antwoord op mijn vraag op basis van ervaring (op beide frames gefietst).
Mijn vraag nogmaals: "Zijn er mensen op 't forum die op beide frames hebben gereden en iets over het verschil kunnen vertellen. Ik denk daarbij aan rijgedrag/stijfheid/handeling etc"
Bedankt alvast.
Net zoals je ook geen verschil gaat merken tussen een gewone Speci en een Sworks (van het hetzelfde model)
Ik denk dat zelfs de meeste profs het verschil niet eens merken.
Op de TCR ga je wel een (heel) klein beetje verschil merken tussen de versies met OD (normale vorkbuis) en OD2 (de 1 1/4" vorkbuis), de normale is een stukje zwaarder en van alu (die heb ik nu op mijn TCR), de OD2 is van carbon en iets lichter (clubgenoot rijdt hiermee, ik heb een stukje op zijn fiets gereden en voelde geen verschil, stukje was wel vrij kort en zijn fiets is een maat kleiner)
Scheelt toch wel meer dan 100gram ;D
Ik denk dat zelfs de meeste profs het verschil niet eens merken.
Op de TCR ga je wel een (heel) klein beetje verschil merken tussen de versies met OD (normale vorkbuis) en OD2 (de 1 1/4" vorkbuis), de normale is een stukje zwaarder en van alu (die heb ik nu op mijn TCR), de OD2 is van carbon en iets lichter (clubgenoot rijdt hiermee, ik heb een stukje op zijn fiets gereden en voelde geen verschil, stukje was wel vrij kort en zijn fiets is een maat kleiner)
Scheelt toch wel meer dan 100gram ;D
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je het kan en wil betalen de duurste nemen, dat verschilt alleszins in je portemonnee en het voelt naderhand ook nog eens goed tussen de oren.beezer schreef: ↑23 dec 2019 12:18 Pfffff Jongens toch, wat een aannames allemaal. En vervolgens nog conclusies trekken ook. Misschien dat sharkman zelf kant antwoorden ?
Graag een antwoord op mijn vraag op basis van ervaring (op beide frames gefietst).
Mijn vraag nogmaals: "Zijn er mensen op 't forum die op beide frames hebben gereden en iets over het verschil kunnen vertellen. Ik denk daarbij aan rijgedrag/stijfheid/handeling etc"
Bedankt alvast.
Dan moet je achteraf geen spijt hebben van "had ik maar".
En als het goed zit tussen de oren zal je het verschil in rijkwaliteiten ook wel voelen, al is het maar tussen de oren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb een advanced pro1 ..... beetje opletten staat in mijn bioLcsmet schreef: ↑23 dec 2019 16:45Als je het kan en wil betalen de duurste nemen, dat verschilt alleszins in je portemonnee en het voelt naderhand ook nog eens goed tussen de oren.beezer schreef: ↑23 dec 2019 12:18 Pfffff Jongens toch, wat een aannames allemaal. En vervolgens nog conclusies trekken ook. Misschien dat sharkman zelf kant antwoorden ?
Graag een antwoord op mijn vraag op basis van ervaring (op beide frames gefietst).
Mijn vraag nogmaals: "Zijn er mensen op 't forum die op beide frames hebben gereden en iets over het verschil kunnen vertellen. Ik denk daarbij aan rijgedrag/stijfheid/handeling etc"
Bedankt alvast.
Dan moet je achteraf geen spijt hebben van "had ik maar".
En als het goed zit tussen de oren zal je het verschil in rijkwaliteiten ook wel voelen, al is het maar tussen de oren.
Ik heb een s-works Roubaix sl4 gehad prima fiets. Echter helaas is die vorig jaar gestolen. Nu heb ik een Roubaix sl 4 maar met fact 10 carbon ipv 11. En ik merk verschil. Niet alleen tussen de oren maar ook feitelijk; stijver, lichter en sneller.
Het enige wat ik wil weten van een ERVARINGSDESKUNDIGE of dat ook DUIDELIJK merkbaar is bij een SL en een PRO. Makkelijke vraag maar misschien moeilijk te beantwoorden.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
't blijft vast heel moeilijk vergelijken, als je al een PRO en SL kunt testen... dan is er toch vaak ook nog verschil in wielen e.d. waardoor je gevoel van stijfheid anders kan zijn?
ik heb een superfijne overjarige tcr advanced sl kunnen kopen, topfiets!
't was wel wat lastig om tot een goeie zadelhoogte te komen, maar na 3 x zagen zat ik eindelijk lekker.
en ik kan ook niet mijn fiets eens uitlenen aan mijn nog iets kleinere zoon.
oh wacht, dat is in dit geval wel weer een voordeel .
ik heb een superfijne overjarige tcr advanced sl kunnen kopen, topfiets!
't was wel wat lastig om tot een goeie zadelhoogte te komen, maar na 3 x zagen zat ik eindelijk lekker.
en ik kan ook niet mijn fiets eens uitlenen aan mijn nog iets kleinere zoon.
oh wacht, dat is in dit geval wel weer een voordeel .
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl