Ik ben voor mijn Aspero op zoek naar een paar soepele lichtrollende banden voor voornamelijk droge ondergrond. Het liefst met classic skin wangen omdat dit wel heel vet staat bij mijn fiets, althans dat vind ik;-). Heb er nu een paar Schwalbe G-One allround performance line 40mm op liggen maar vind het een vrij stugge band. De rolweerstand en grip is zeker prima maar ze rollen door de stugge wangen niet zo lekker over oneffenheden en sturen/sporen niet erg fijn op onverharde paden. Ik heb de volgende banden op het oog:
* Schwalbe G-One Evolution line (nadeel is dat deze alleen in volledig zwart verkrijgbaar is...)
* WTB Byway (ik twijfel of deze band niet net zo stug is als de Schwalbe performance line, TPI 60 namelijk...)
* Vredestein Aventura (vanaf januari leverbaar maar specs en reviews zien er goed uit, lijkt met een TPI van 127 een soepele band)
Hebben jullie hier misschien aan mening over? Of kunnen jullie een andere band adviseren (liefst met classic skin en breedte 40mm)?
Ik zal niet vaak in de blubber fietsen, als het te nat is blijf ik liever op de weg of op echt harde paden waar weinig water op blijft staan.
Ben benieuwd naar jullie advies, ben nog vrij onervaren
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)