Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat is de beste keuze, incl shortlist

ikkenie
Forum-lid

ikkenie 25 feb 2010 19:09

De Koga zonder twijfel. :D
Fietsje die je niet op iedere hoek tegenkomt. Afgemonteerd met de nieuwe ultegra.
Rijervaring => bolt als een trein :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2010 19:21

Hoe vaak moet er nog geschreven worden dat m.n. de bovenbuislengte van belang is?
Ik zou een 55cm Prince moeten hebben bij een BBL van 87cm. Waarbij de 55cm center-center is gemeten.
Maatvoerig is dus volledig fietsafhankelijk en goed kijken hoe ze meten.
Less is bore

forza
Forum-lid

forza 25 feb 2010 19:34

Ik vindt die Orbea werkelijk super om te zien maar zou toch voor de Koga kiezen. Gewoon een kwaliteitsproduct.
eigenwijs is ook wijs...

gijs01
Forum-lid

gijs01 25 feb 2010 21:28

Je geeft zelf al aan dat je de Tarmac het mooist vindt. Geloof me, als je een andere fiets koopt dan blijft die Tarmac in je geest plakken. Dit maken we allemaal mee, budgetten zijn richtlijnen en bedacht om te overschrijden.

Die Tarmac! je geeft het zelf al aan. Koop je hem niet dan koop je hem een jaar later alsnog en ben je nog veel meer kwijt (goede smoes toch?)

Verder hoor ik wel eens op dit forum dat de Orbea's niet zo sterk zijn. Zijn niet mijn woorden maar ik wilde je ze niet onthouden.

Ennuh: foto's als je hem hebt he!
Camerig is prachtig!

sem
Forum-lid

sem 25 feb 2010 22:39

Gijs01 schreef:Je geeft zelf al aan dat je de Tarmac het mooist vindt. Geloof me, als je een andere fiets koopt dan blijft die Tarmac in je geest plakken. Dit maken we allemaal mee, budgetten zijn richtlijnen en bedacht om te overschrijden.

Die Tarmac! je geeft het zelf al aan. Koop je hem niet dan koop je hem een jaar later alsnog en ben je nog veel meer kwijt (goede smoes toch?)

Verder hoor ik wel eens op dit forum dat de Orbea's niet zo sterk zijn. Zijn niet mijn woorden maar ik wilde je ze niet onthouden.

Ennuh: foto's als je hem hebt he!

+1
Ik woon in een dorp waar ze kat nog met een u schrijven......

100cols
Forum-lid

100cols 26 feb 2010 01:49

Nieuweling schreef:@ 100 cols, wat zegt dat allemaal. Ik heb bbl 89 en heb een 55 besteld.

Hangt af van merk tot merk en geval tot geval.

Waarom zou je bij trek wel naar 60 kunnen gaan en bij de anderen niet, trek heeft toch juist langere bovenbuizen?

Ik weet niet wat dat zegt. In ieder geval dat de zadelpen bij jou zo'n 4 cm meer uit het frame steekt. Lijkt mij veel. Dat de bovenbuislengte belangrijker is kan ik mij voorstellen, aangezien de stuurpen een groter effect heeft op de stuureigenschappen dan de zadelpen en daar kun je dus minder mee verstellen dan je zadelpen.

Waar het mij om gaat is dat de TS zegt dat het altijd een 58 moet zijn. En als ik naar mezelf kijk dan lijkt me dat geen zekerheidje. Daarbij zal het inderdaad per fiets verschillen.

mrepic
Forum-lid

mrepic 28 feb 2010 22:26

Goed zjn ze allemaal wel volgens mij.

Als je hart bij de Tarmac ligt wat ik als specialized liefhebber heel goed kan begrijpen, zou ik voor die fiets gaan.

Zelf wil ik van de week ook een keuze maken, twijfel nog tussen een Tarmac of een Roubaix.

Groeten
Mr Epic
You can never be too Specialized!

treker
Forum-lid

treker 28 feb 2010 23:38

Het valt me zwaar om te zeggen, maar zelfs ik zal je de trek niet adviseren. De wielen zijn totaal niet geschikt voor jou gewicht en m.i. ook niet die van de orbea en de specialized.

Daarom blijft enkel de koga over als de goede keuze. Deze heeft naast de betere wielen ook de beste groep en zo te horen vind je hem nog mooi ook! Hij is klassiek dat klopt, maar ook klassieke fietsen kunnen over uitstekende rijeigenschappen beschikken.

Persoonlijk vind ik natuurlijk de trek het mooiste, maar ook de specialized is mooi om te zien. Deze fietsen zouden daarom vast ook bij jou geliefd zijn, maar als een fiets simpel weg niet geschikt is voor jou moet je hem niet nemen! Kies daarom verstandig en kies voor die koga. (wat zelfs ik (als niet echt een koga fan) nog een aardig mooie fiets vind)

Succes!
How faster your spin, how faster you go

stinus
Forum-lid

stinus 01 mar 2010 00:40

de details van die koga zijn erg mooi, echt alles is superstrak gemaakt! Goede keus als je het mij vraagt!

jell-ee
Forum-lid

jell-ee 01 mar 2010 01:03

Is een Merida sculpura 905 niks voor jou?Merida is volgens mij eens van de weinig die nog een beetje geld in de wielen steekt dit jaar.

Dan krijg je ook een leuk frame, de nieuwe ultegea en daarbij een super wielset, die kan wel wat kilotjes hebben lijkt

met een beetje korting moet dat voor 1800 wel te halen zijn, dat is goedkoper als die trek 4.7
mij!linkje

foosho
Forum-lid

foosho 01 mar 2010 02:29

Waarom staat de Specialized er bij als die buiten budget is, moeten we je soms overhalen? ;)

Maar als je helemaal weg bent van de Specialized (maar het toch te duur vindt) en je niet kapot bent van de andere opties zijn er natuurlijk nog veel meer merken.. Je kunt denk ik beter ietsje onder je budget eindigen en er een betere wielset in laten zetten. Dat is namelijk bijna altijd het sluitstuk van de begroting, terwijl het toch een van de belangrijkste onderdelen van je fiets is.

Plaats reactie