Canyon
Dat komt onder meer omdat ze de onderdelen vrijwel voor niks krijgen van o.a. Shimano. En part of the deal is dat Shimano eist dat losse frames duur verkocht moeten worden.
Daar kunnen de framebouwers dus niet altijd alles aan doen.
Daar kunnen de framebouwers dus niet altijd alles aan doen.
Mijn gedacht.Eddy Merckx schreef: ↑26 dec 2019 20:22 Ik begrijp dan weer niet waarom je ooit voor Ultegra zou kiezen. Ofwel ga je voor Di2, wat echt héél fijn werkt, ofwel ga je voor 105.
Ik heb nu Ultegra enkel en alleen omdat DI2 zo enorm fijn is. Nadeel van DI2 is wel dat je van al je mechanische groepen af wilt (mijn beide fietsen zijn ondertussen DI2, enkel de MTB, waar ik nooit meer mee rij, is nog mechanisch geschakeld)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je koopt dus een complete fiets met het frame dat je wil, gooit er alles af en bouwt deze dan op zoals je zelf wil.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2019 07:21 ...losse frames opbouwen wordt door vrijwel alle merken ontmoedigd door absurde frameprijzen.
Zo doe ik het nu al enige jaren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, dat snap ik ook wel.Lcsmet schreef: ↑27 dec 2019 10:45Je koopt dus een complete fiets met het frame dat je wil, gooit er alles af en bouwt deze dan op zoals je zelf wil.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2019 07:21 ...losse frames opbouwen wordt door vrijwel alle merken ontmoedigd door absurde frameprijzen.
Zo doe ik het nu al enige jaren.
Maar is natuurlijk een rare situatie.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik snap sowiso momenteel niet veel van het prijsbeleid bij Canyon.
De Ultima SLX 8.0 di2 ultegra in het waanzinnig gave nieuwe blauw kost €4.200. Heel scherp voor een topfiets.
De DA di2 versie kost gewoon even €6.800
De Lux SL7 met oa de onvolprezen 34mm Fox vork en full XT kost €3.400 tegen de SL8 met de goedkopere SID 32mm vork en XT-gelijkwaardige SRAM Eagle groep die dan €4.200 moet kosten.
Lijkt wel alsof ze bewust een paar prijspareltjes er tussen zetten.
De Ultima SLX 8.0 di2 ultegra in het waanzinnig gave nieuwe blauw kost €4.200. Heel scherp voor een topfiets.
De DA di2 versie kost gewoon even €6.800
De Lux SL7 met oa de onvolprezen 34mm Fox vork en full XT kost €3.400 tegen de SL8 met de goedkopere SID 32mm vork en XT-gelijkwaardige SRAM Eagle groep die dan €4.200 moet kosten.
Lijkt wel alsof ze bewust een paar prijspareltjes er tussen zetten.
Less is bore
Heb 1 fiets met EPS en 2 mechanisch, het EPS is leuk maar vind mechanisch net zo fijn schakelen. Enigste voordeel van EPS is schakelen voor, zeker als je snel moet reageren of vermoeid bent.
Zou er geen enkele moeite mee hebben om "terug" te gaan naar mechanisch only.
YFood !!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En het is iets netter qua kabels.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Dura ace Di2 is wel een pak duurder dan Ultegra en de DT Swiss wielen zijn ook wel wat prijziger dan de Reynolds wielen.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2019 12:20 Ik snap sowiso momenteel niet veel van het prijsbeleid bij Canyon.
De Ultima SLX 8.0 di2 ultegra in het waanzinnig gave nieuwe blauw kost €4.200. Heel scherp voor een topfiets.
De DA di2 versie kost gewoon even €6.800
De Lux SL7 met oa de onvolprezen 34mm Fox vork en full XT kost €3.400 tegen de SL8 met de goedkopere SID 32mm vork en XT-gelijkwaardige SRAM Eagle groep die dan €4.200 moet kosten.
Lijkt wel alsof ze bewust een paar prijspareltjes er tussen zetten.
Maar € 2400 extra betalen hiervoor is toch wel heel veel.
Canyon zal redeneren dat wie de toponderdelen van Shimano wil hebben wel niet zal kijken op één euro (of duizend)
Dit is toch onzin.Eddy Merckx schreef: ↑26 dec 2019 20:22 Ik begrijp dan weer niet waarom je ooit voor Ultegra zou kiezen. Ofwel ga je voor Di2, wat echt héél fijn werkt, ofwel ga je voor 105.
Ultegra mechanisch schakelt ook zeer goed.
Stel jezelf de vraag hoe vaak je schakelt tijdens een rit, hoe vaak je remt, hoe vaak je stuurt en hoe vaak je wielen draaien, hoe vaak je pedalen draaien,.....
Een goed kader, goede wielen,... dat zijn zaken die een enorm verschil kunnen maken. Schakelen moet goed werken en dat is bij de recente mechanische groepen zeker het geval.
Ik zie voor mezelf nog totaal niet de meerwaarde om enkele 100'den € meer uit te geven om mijn vingers iets minder hard te moeten bewegen tijdens de tientallen keren dat ik schakel tijdens een rit.
En toch is t geiler ik heb zelfs op mijn pekelfiets di2, en daar gaat de karcher over heen
Klopt dat een mechanische ook goed kan schakelen, maar ik heb een DA di2 gehad die na 20k nog voortreffelijk van kransje wisselde. Dat had ik hiervoor nooit met een mech. zonder van kabels te moeten wisselen of bijstellen
Op mijn zomerfiets sram axs, maar die moet ik elke 1000km laden.
Ook hier di2 dus met voorsprong een topper
Klopt dat een mechanische ook goed kan schakelen, maar ik heb een DA di2 gehad die na 20k nog voortreffelijk van kransje wisselde. Dat had ik hiervoor nooit met een mech. zonder van kabels te moeten wisselen of bijstellen
Op mijn zomerfiets sram axs, maar die moet ik elke 1000km laden.
Ook hier di2 dus met voorsprong een topper
Sworks Venge
Dan ga je toch voor 105? Het verschil tussen 105 en Ultegra lijkt me echt miniem.roelw schreef: ↑30 dec 2019 22:39Dit is toch onzin.Eddy Merckx schreef: ↑26 dec 2019 20:22 Ik begrijp dan weer niet waarom je ooit voor Ultegra zou kiezen. Ofwel ga je voor Di2, wat echt héél fijn werkt, ofwel ga je voor 105.
Ultegra mechanisch schakelt ook zeer goed.
Stel jezelf de vraag hoe vaak je schakelt tijdens een rit, hoe vaak je remt, hoe vaak je stuurt en hoe vaak je wielen draaien, hoe vaak je pedalen draaien,.....
Een goed kader, goede wielen,... dat zijn zaken die een enorm verschil kunnen maken. Schakelen moet goed werken en dat is bij de recente mechanische groepen zeker het geval.
Ik zie voor mezelf nog totaal niet de meerwaarde om enkele 100'den € meer uit te geven om mijn vingers iets minder hard te moeten bewegen tijdens de tientallen keren dat ik schakel tijdens een rit.