Elektriciteit opwekken
Als het op aandrijven aankomt zul je inderdaad niet ver komen, maar over een uur gezien, heb je 0,35kwh, daar kom je een heel eind aan broodroosteren mee.
Of broodrooster jij langer dan 20 minuten per dag? (Uitgaande van 1000 w aan vermogen van een broodrooster)
Of broodrooster jij langer dan 20 minuten per dag? (Uitgaande van 1000 w aan vermogen van een broodrooster)
Tja, wat wil je doen met de opgewekte energie?
Met een poelie, een motorfietsdynamo en een snaar kan je een 12V accu laden....
De zwaarte kan je regelen met verschillende poelies.
Misschien is zoiets, als een set te monteren op een spinningbike , wel een gat in de reeds overvolle markt....
Met een poelie, een motorfietsdynamo en een snaar kan je een 12V accu laden....
De zwaarte kan je regelen met verschillende poelies.
Misschien is zoiets, als een set te monteren op een spinningbike , wel een gat in de reeds overvolle markt....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Mmm, uit jullie reacties maak ik op dat dit er nog niet echt is. Behalve dan die Tacx Neobike. Het lijkt me gewoon lekker om met beweging twee klappen te slaan: aan je gezondheid werken en energie besparen (door bijvoorbeeld zo je mobieltje op te laden). Maar blijkbaar ben ik een van de weinigen.
-
- Forum-lid
Ken uw klassiekers: [youtube]https://youtu.be/CVqaVinXIFU[/youtube]
En die warmte verdwijnt in een bewegend achterwiel en je eigen core temperatuur. En wat er dan overblijft in de verdampend zweet gaat niet echt een meetbare verhoging van de temperatuur in de kamer opleveren.
Het enige wat het oplevert, is dat je door je hogere core temperatuur het warm hebt en je op dat moment dus geen behoefte aan een werkende verwarming hebt.
Het enige wat het oplevert, is dat je door je hogere core temperatuur het warm hebt en je op dat moment dus geen behoefte aan een werkende verwarming hebt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets