Misschien een beetje vloeken in dit topic, maar waarom geen cyclocrosser? Heb zelf een mooie Zanata op de kop getikt en daarmee is een parcours zoals in Noordwijk best goed te doen. Soms is het wat spannender, maar uiteindelijk doe je het daarvoor. Heb er twee wielsets bij, eentje met noppenbanden en eentje voor gladdere 32's. Mijne had nog cantilevers, maar die vervangen voor goede mini V's en nu remt hij ook goed.t2300 schreef: ↑27 dec 2019 14:28Ben het er mee eens, op de meeste mtb routes ben je overall beter af met een mtb.
Zeker, zijn er nog routes die met een gravelracer te doen zijn, maar die mogen ondertussen geen mtb route meer heten.
Hier in de omgeving worden die saai geachte mtb routes opgewaardeerd, en gewoon technischer gemaakt, kom bochten,, sprongen, rock gardens etc,
Die tendens zal alleen maar toenemen en dan heb je er niks meer te zoeken met een gravelracer.
Gravel-racers
Ik ben niet rijk of arm, maar ik probeer helder te krijgen of het verdchil in aanschafprijs logisch is, of beter de cf7 nemen en de zadelpen omruilen met endurace en/of flexzadelpen bijbestellen
@Bospaadje:
Het verschil zit hem in meerdere zaken: wielset, groep(alleen bepaalde delen), zadel en zadelpen.
Als het je alleen om de zadelpen gaat dan de CF7 en de pen los aanschaffen...?
Dat is dan overigens de helft van het prijsverschil....
Het verschil zit hem in meerdere zaken: wielset, groep(alleen bepaalde delen), zadel en zadelpen.
Als het je alleen om de zadelpen gaat dan de CF7 en de pen los aanschaffen...?
Dat is dan overigens de helft van het prijsverschil....
Ik reed voorheen op een chinees en een tcr. Ik kon daar (lichamelijk en conditioneel) geen 200+km op rijden.
Op de endurace rij ik met gemak 275km, dan wordt het donker, geen idee hoe dat zal gaan zonder zadelpen. Maar de reactie hierboven om wellicht zadelpen los te kopen is wellicht nog optie.
Ik ga eens kijken welke verschillen er in de groep zitten en wielen en welke ik mooier vind
-
- Forum-lid
Ben toevallig bij het merk Simplon terecht gekomen .
Iemand ervaring mee ?
Iemand ervaring mee ?
Vrij bekend merk uit Oostenrijk. Is niks mis mee. @Daniel1975 heeft er eentje. Meestal vrij voordelig te krijgen via bike24.
Vraagje over sealant. Ik rij met de Maxis Rambler en zondagmorgend pech gehad met iets scherps in de zandwegen, en nadien in mijn band. Dus binnenbandje er in en dag sealant.
Welke melk van Notubes gebruik is best, de gewone voor de MTB of de race versie? Beiden staan al in de garage.
Welke melk van Notubes gebruik is best, de gewone voor de MTB of de race versie? Beiden staan al in de garage.
-
- Forum-lid HC
Ligt er een beetje aan met welke druk je rijdt, ik gebruik de MTB versie van Notubes terwijl ik met ong. 3bar in m'n WTB Riddlers rondtoer.
Ik rij wel veel over de weg en onverharde paden, over mtb routes en los zand kom ik niet.
Ik rij wel veel over de weg en onverharde paden, over mtb routes en los zand kom ik niet.