dus in Jip-en-Janneke taal, het staat leuk maar is niet effectief(lees sterker)?Keezx schreef:Dat is gewoon een optische grap, er is geen technische reden voor bij een symmetrisch wiel.
Evenredig verdelen van de spaken over de velg is simpelweg beter.
In het algemeen deugt de engineering bij Campagnolo, maar dit is "engineering voor het oog"
Simplon
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
en als je het voorwiel nu links 2x zoveel spaken als rechts zet, is het dan "in evenwicht" of zeg ik nu wat raars??Keezx schreef:G3 is een asymmetrisch spaakpatroon met rechts 2x zoveel spaken als links.Supergrover schreef:
Ben alleen nooit zo'n fan van dat G3 spaakpatroon, waarom dan niet ook dat voorwiel hetzelfde als achter maar dat zal wel een domme gedachte van mij zijn.
Zou bij een voorwiel het paard achter de wagen zijn.
Ja, dat kan , ALS de rechterspaken 2x zo hard aan de velg trekken.
Som spanningen linkerspaken=Som spanningen rechtespaken, anders is er geen evenwicht.
Zoiets is in principe een onwenselijke situatie, die veel voorkomt bij achterwielen,
omdat die asymmetisch zijn
Onwenselijk omdat spaakspanning aan een maximum is gebonden (een velg kan slechts een beperkte spanning aan) EN je wil niet dat de slappe spaken links tijdens het rijden geheel ontspannen worden.
Hiermee worden dus wielen met potentiele vermoeiingsproblemen gemaakt.
Som spanningen linkerspaken=Som spanningen rechtespaken, anders is er geen evenwicht.
Zoiets is in principe een onwenselijke situatie, die veel voorkomt bij achterwielen,
omdat die asymmetisch zijn
Onwenselijk omdat spaakspanning aan een maximum is gebonden (een velg kan slechts een beperkte spanning aan) EN je wil niet dat de slappe spaken links tijdens het rijden geheel ontspannen worden.
Hiermee worden dus wielen met potentiele vermoeiingsproblemen gemaakt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
duidelijk,dank voor de uitleg Keezx.Keezx schreef:Ja, dat kan , ALS de rechterspaken 2x zo hard aan de velg trekken.
Som spanningen linkerspaken=Som spanningen rechtespaken, anders is er geen evenwicht.
Zoiets is in principe een onwenselijke situatie, die veel voorkomt bij achterwielen,
omdat die asymmetisch zijn
Onwenselijk omdat spaakspanning aan een maximum is gebonden (een velg kan slechts een beperkte spanning aan) EN je wil niet dat de slappe spaken links tijdens het rijden geheel ontspannen worden.
Hiermee worden dus wielen met potentiele vermoeiingsproblemen gemaakt.
kwam diverse plaatjes tegen, blijkbaar mensen die het mooi vinden en blijkbaar minder waarde hechten aan stevigheid...
De tweede Kiaro in korte tijd... Mede ingegeven door wat ik hier en in het topic over Endurance racers heb gelezen. Kort gezegd was ik op zoek naar een fiets waarop ik wat korter en minder diep kwam te zitten. Waarbij vooral dat minder diep zitten een betrekkelijk begrip is, zoals te zien op de foto’s Maar ik win in de 'diagonaal' (C-T zadel tot C-T stuur) bijna 3,5cm ten opzichte van mijn oude fiets.
De complete build list:
Momenteel met een 10mm spacer onder en boven de stuurpen. Eerst dit eens een paar ritjes aanvoelen en daarna wellicht het stuur nog wat laten zakken.
De complete build list:
- Groepset excl. crank: SRAM Force 22
- Crank: Quarq SRAM Red Dzero 50/34 (in Nederland 50/39)
- Pedalen: Time RXS Carbon
- Wielen: Reynolds Assault 46mm
- Zadelpen: Deda Superleggero RS zero setback
- Zadel: Specialized Romin Pro
- Stuurpen: Deda Superzero 100mm
- Stuur: Deda Superzero Aero 40cm C-C
- Bidonhouders: no name Chinees carbon
Momenteel met een 10mm spacer onder en boven de stuurpen. Eerst dit eens een paar ritjes aanvoelen en daarna wellicht het stuur nog wat laten zakken.
Laatst gewijzigd door evilhomer op 13 mar 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
t.a.f.k.a.e.h.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Netjes geworden!
Hoe schakelt de voorderailleur? Merk je enig noemenswaardig verschil met je vorige fiets?
Bij mij waren alle problemen weg zodra ik een klemband had gemonteerd.
Hoe schakelt de voorderailleur? Merk je enig noemenswaardig verschil met je vorige fiets?
Bij mij waren alle problemen weg zodra ik een klemband had gemonteerd.
Less is bore
Erg mooie fiets. Stuur zou een tikje gekanteld kunnen worden, dan staan de shifters net wat mooier!
Dank, heren!
@Daniel: voorderailleur vergt wat precisieafstelling. Ik moet zeggen dat de limieten nauwer luisteren dan bij mijn Red Yaw voorderrie. Maar geen van de problemen die jij had met flex in de derailleurklem / bovenbuis. Wat betreft fietservaringen: dat 3,5cm verschil merk je direct, al moet ik bekennen dat ik alleen nog maar een verkennings-/sleutelrondje heb gemaakt.
@Havana: eens. De stand van het stuur vind ik nu nagenoeg ideaal, dus ik wil straks de shifters wat hoger plaatsen. De fiets arriveerde grotendeels afgemonteerd, waardoor ik de shifters niet kon positioneren vóór het wikkelen van het stuurlint. Ik vond het zonde om direct het stuurlint eraf te halen en weg te gooien
@Daniel: voorderailleur vergt wat precisieafstelling. Ik moet zeggen dat de limieten nauwer luisteren dan bij mijn Red Yaw voorderrie. Maar geen van de problemen die jij had met flex in de derailleurklem / bovenbuis. Wat betreft fietservaringen: dat 3,5cm verschil merk je direct, al moet ik bekennen dat ik alleen nog maar een verkennings-/sleutelrondje heb gemaakt.
@Havana: eens. De stand van het stuur vind ik nu nagenoeg ideaal, dus ik wil straks de shifters wat hoger plaatsen. De fiets arriveerde grotendeels afgemonteerd, waardoor ik de shifters niet kon positioneren vóór het wikkelen van het stuurlint. Ik vond het zonde om direct het stuurlint eraf te halen en weg te gooien
t.a.f.k.a.e.h.
Met een beetje goede wil kun je het stuurlint gewoon opnieuw wikkelen!
Het Simplon topic eens omhoog halen .
Hier geen mensen met een ‘Pride’? Ik weet dat veel mensen het stuur niet bepaald mooi vinden. Heel persoonlijk denk ik. Ik vind het apart, en het reed erg prettig.
Ik heb een Pride model 2020 besteld in rood met DT Swiss 1100 62 en SRAM red Etap. Het zal ook m’n eerste ervaring worden met een kort zadel. Ik heb gekozen voor de Prologo Dimension Tirox. De Pride zal ongeveer 7,2 kg moeten zijn.
Waarschijnlijk wordt de fiets precies geleverd rond de datum dat ik twee weken naar Spanje ga. Als hij niet op tijd is, kan ik wel twee weken gaan ‘proeven’ met een Simplon Grandfondo (Ultegra Di2).
Hier geen mensen met een ‘Pride’? Ik weet dat veel mensen het stuur niet bepaald mooi vinden. Heel persoonlijk denk ik. Ik vind het apart, en het reed erg prettig.
Ik heb een Pride model 2020 besteld in rood met DT Swiss 1100 62 en SRAM red Etap. Het zal ook m’n eerste ervaring worden met een kort zadel. Ik heb gekozen voor de Prologo Dimension Tirox. De Pride zal ongeveer 7,2 kg moeten zijn.
Waarschijnlijk wordt de fiets precies geleverd rond de datum dat ik twee weken naar Spanje ga. Als hij niet op tijd is, kan ik wel twee weken gaan ‘proeven’ met een Simplon Grandfondo (Ultegra Di2).
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 dec 2019 17:43
Hallo iedereen
ideaal topic om is te luisteren of jullie tevreden zijn over jullie Simplon fiets ?
Zo een Inissio spreekt me enorm aan
ideaal topic om is te luisteren of jullie tevreden zijn over jullie Simplon fiets ?
Zo een Inissio spreekt me enorm aan