DT Swiss R32 vs DT Swiss PR1600
Een vraag:
Voor mijn crosser wil ik een setje wielen met wegbanden erop.
Geen al te dure set, maar eentje waar ik de winter lekker mee door kan.
Steekas 12 mm en disc.
Ik zie bijvoorbeeld de DT Swiss R32 Spline disc en de DT Swiss PR1600 Spline disc.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is of is dat er niet?
Alvast bedankt voor jullie uitleg.
Voor mijn crosser wil ik een setje wielen met wegbanden erop.
Geen al te dure set, maar eentje waar ik de winter lekker mee door kan.
Steekas 12 mm en disc.
Ik zie bijvoorbeeld de DT Swiss R32 Spline disc en de DT Swiss PR1600 Spline disc.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is of is dat er niet?
Alvast bedankt voor jullie uitleg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 nov 2019 10:17
De R32 is een oudere wielset met een simpel pallensysteem in de naaf. De PR1600 is een nieuwer model met 350 niveau naven met ratchet systeem. Betere naven qua duurzaamheid en onderhoudsgemak kan je in mijn ogen niet hebben. Als je budget het toelaat zou ik voor de PR1600 gaan, maar mocht je bredere banden willen monteren (30mm+), dan kies je wellicht beter voor de ER1600 of CR1600, die hebben wat bredere velgen.
Hé Scottydoesntknow,
dank je.
Dat zijn de antwoorden waar ik iets aan heb. Budget kan altijd opgeschroefd worden maar heb mijzelf voorgehouden eens een keertje iets meer naar de vrouw te luisteren.
Kan zijn dat ik er inderdaad WTB-tjes op leg, en dan is de tip voor de ER1600 nog niet zo slecht.
Dank je,
dank je.
Dat zijn de antwoorden waar ik iets aan heb. Budget kan altijd opgeschroefd worden maar heb mijzelf voorgehouden eens een keertje iets meer naar de vrouw te luisteren.
Kan zijn dat ik er inderdaad WTB-tjes op leg, en dan is de tip voor de ER1600 nog niet zo slecht.
Dank je,
Ervaring?
Heb verder niks te klagen hoor, maar de wensenlijst is nog heel lang
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 nov 2018 09:34
Prachtige volgen die 1600's, maar let wel op, bij mij komt er water in de velg, ik vind dat niet v'o'or een winter wiel spreken.
Ik heb de PR1600 op m'n gravelracer. Aanbevolen banden gaan tot 32mm.
Bij mij liggen er 37mm op zonder probleem.
Nog maar twee weken in gebruik, maar heel blij mee. En tubeless ready.
Bij mij liggen er 37mm op zonder probleem.
Nog maar twee weken in gebruik, maar heel blij mee. En tubeless ready.
Dit dus, niet echt handig, of je moet zelf een ontwateringsgaatje boren. Ik heb me er nog niet aan gewaagd. Na een regenrit even bandje leeg en stukje eraf om het water eruit te laten. Ik heb het maar geaccepteerd.bucharestblues schreef: ↑04 jan 2020 16:46 Prachtige volgen die 1600's, maar let wel op, bij mij komt er water in de velg, ik vind dat niet v'o'or een winter wiel spreken.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Hier nog een slachtoffer. Op mijn fiets geen probleem, met de DT Swiss ERC 1650, die hebben een ontwateringsgaatje. Maar die van mijn meisje, met de E1800 dus niet. En laat die nou vandaag eens lekker in de regen gereden hebben (was ik dan wel weer trots op).
Accepteren en inderdaad de band er effe afwippen, of heeft iemand zich toch nog wel eens gewaagd aan een ontwateringsgaatje??
Accepteren en inderdaad de band er effe afwippen, of heeft iemand zich toch nog wel eens gewaagd aan een ontwateringsgaatje??
Goede voornemens zijn toch pas vanaf 1 januari? Je kan vandaag nog bestellen wat je wil!
Ik zou wel voor de 1600 serie gaan. 350 naven zijn toch wel beter dan de 370.
o'7o