Giant
Die PR2 wielen van de TCR Advanced 1 zijn erg zwaar, en veroorzaken een groot deel van 't gewichtsverschil tussen de twee fietsen.
Echter, een goed stel lichte wielen voor jouw (en mijn) gewicht kost al snel 900euro.
(Mijn TCX Advanced Pro2 cyclocross fiets kwam met die PR2 wielen; ik heb ze vervangen door 28 spaaks carbon tubeless 45mm hoge velgen, en daar heb ik al twee jaar lang veel plezier van - lichtere, snellere wielen maken heel veel uit).
William
Echter, een goed stel lichte wielen voor jouw (en mijn) gewicht kost al snel 900euro.
(Mijn TCX Advanced Pro2 cyclocross fiets kwam met die PR2 wielen; ik heb ze vervangen door 28 spaaks carbon tubeless 45mm hoge velgen, en daar heb ik al twee jaar lang veel plezier van - lichtere, snellere wielen maken heel veel uit).
William
-
- Forum-lid HC
Ik zou voor de pro3 gaan, prima setup met hele nette wielen, en ja hij is de extra investering absoluut waard (de pro heeft een lichtere / stijvere voorvork en stuurt een stuk strakker). Houdt er wel rekeing mee dat je dan meteen ook een 1 1/4" stuurpen hebt (geen probleem maar zorg wel dat je meteen de juiste lengte meekoopt).
Wat betreft die ridesense, dat moet je willen zeker op een lichtere lak scheelt het weer een aantal lelijke sensoren, dit ziet er echt fraaier uit en maakt een stuk makkelijker schoon.
Wat betreft die ridesense, dat moet je willen zeker op een lichtere lak scheelt het weer een aantal lelijke sensoren, dit ziet er echt fraaier uit en maakt een stuk makkelijker schoon.
-
- Forum-lid
Ik zou zeker ook voor de Pro versie gaan.
- carbon vorkbuis ipv alu.
-nieuwe 105 is ook super en ziet er optisch qua shifters etc mooier uit. Helemaal zwart.
-carbon wielen zitten er al in en die zijn voor jou gewicht prima. Anders kost je het later ook weer minimaal 900 euro.
- met korting eventueel de blauwe pro versie
De pro 2. Die kleur blauw vind ik persoonlijk nog mooier. Die is wat donkerder. Meer het blauw van de azzuri (Italiaans voetbalploeg)
Plus daar krijg je ook nog een Power meter bij.
Kost ook normaal 800 euro op Giant site.
Ik wist het wel als ik jou was.
Ik zelf wacht tot volgend seizoen, dan komen waarschijnlijk de nieuwe tcr modellen eraan
- carbon vorkbuis ipv alu.
-nieuwe 105 is ook super en ziet er optisch qua shifters etc mooier uit. Helemaal zwart.
-carbon wielen zitten er al in en die zijn voor jou gewicht prima. Anders kost je het later ook weer minimaal 900 euro.
- met korting eventueel de blauwe pro versie
De pro 2. Die kleur blauw vind ik persoonlijk nog mooier. Die is wat donkerder. Meer het blauw van de azzuri (Italiaans voetbalploeg)
Plus daar krijg je ook nog een Power meter bij.
Kost ook normaal 800 euro op Giant site.
Ik wist het wel als ik jou was.
Ik zelf wacht tot volgend seizoen, dan komen waarschijnlijk de nieuwe tcr modellen eraan
-
- Forum-lid
Dat denk ik wel.
Dit model is er vanaf 2016 al.
En er zijn al wat foto’s her en daar verschenen met van Avermaet
Laatst gewijzigd door sensawielerfan op 11 jan 2020 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Dit model is er nu nog niet. En dit zal best de pro modellen kunnen zijn.
-
- Forum-lid HC
Afhankelijk van wat pro modellen zijn (pre productie??). Ik vermoed dat dit de teamfietsen zijn voor het tweede team van CCC (de profs zullen volgens mij met ISP modellen blijven rijden). Maar zo te zien is dit is wel de nieuwe tcr met Disc frames (kabel door de vork) en als ze ergens in augustus met de vernieuwde model 2021 tcr willen komen en nog wat willen testen zullen ze wel moeten.
-
- Forum-lid
Ik ben erg benieuwd naar wat het worden gaat.
De TCR Adv, Advc Pro en SL) MY2021 staat al op de appoved list van de UCI, daar zal niet meer aan getest hoeven worden.
Het frame op de foto lijkt mij ook geen TCR gezien de achtervork, eerder een defy (voor het voorjaar, volgens mij is er ook geen Defy met ISP, edit: die is er wel)
Het frame op de foto lijkt mij ook geen TCR gezien de achtervork, eerder een defy (voor het voorjaar, volgens mij is er ook geen Defy met ISP, edit: die is er wel)