Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Mijn gravelfiets ziet er al serieus moe uit na 2 winters. De verf gaat er met stukjes af.
Ook wordt de lak wat 'vaal', het blinkende gaat er helemaal af.
Het is nu wel een fiets die erg afziet in de modder maar had er toch meer van verwacht.
Niet dat ik het mij aantrek, het is een moddermachine die meestal na 5km rijden zo vuil is dat je geen kleur meer ziet.
nb: ik heb een Velobuild gravelracer
Ook wordt de lak wat 'vaal', het blinkende gaat er helemaal af.
Het is nu wel een fiets die erg afziet in de modder maar had er toch meer van verwacht.
Niet dat ik het mij aantrek, het is een moddermachine die meestal na 5km rijden zo vuil is dat je geen kleur meer ziet.
nb: ik heb een Velobuild gravelracer
De site ligt er volgens mij al een tijdje uit.Orlok schreef: ↑05 dec 2019 12:25Nee, maar je hebt gelijk, zijn niet te benaderen behalve misschien nog op Facebook.!fm187 schreef: ↑04 dec 2019 20:03Is dit hetzelfde frame? De titel zegt wcb-r-093?Orlok schreef: ↑04 dec 2019 19:35 Hoezo offline,? zelfs op Alie: https://nl.aliexpress.com/item/32920605904.html
Ik krijg zo nu en dan nog mails binnen.
Kind regards!
Stephie
Workswell bikes company
E-mail:sales11@workswellbikes.com.cn
Skype:workswell-11
WhatsApp: +86-13005498283
Wechat: Workswellbikes
Tel:0086-0755-89318992
Website: http://www.workswellbikes.com/
Workswellbikes webiste is updagrading and rebuilding, it will come out soon.
Ze zijn nog wel bereikbaar als het goed is.
Bij velobuild met bb386 heb ik deze bottombracket gemonteerd (voor shimano crank) :
https://www.c-bear.com/nl/products/pres ... face-rotor
Maar als je het zeker wilt weten frame bestellen en kijken wat je krijgt.
Bij andere velobuild (gravel) frame stond ook bb386, maar had ik uiteindelijk gewoon een standaard shimano pf86 pressfit nodig.
https://www.c-bear.com/nl/products/pres ... face-rotor
Maar als je het zeker wilt weten frame bestellen en kijken wat je krijgt.
Bij andere velobuild (gravel) frame stond ook bb386, maar had ik uiteindelijk gewoon een standaard shimano pf86 pressfit nodig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Afgelopen week eindelijk tijd gehad om de fiets op te bouwen, vandaag het eerste ritje op mijn Workswell 268. Geslaagd!Spykerracing90 schreef: ↑02 okt 2019 20:27 Frame is binnen! De voorvork slechts 5 minuutjes bij daglicht kunnen bewonderen, de rest zat toen nog stevig ingepakt, Binnen bij kunstlicht oogt de kleur echt heel anders (bijna blauwgroen).
Opbouwen gaat zoals gezegd nog wel even duren...
Rij een mechanische setup met velgremmetjes, het trekken van de (buiten)kabels door frame en geIntegreerd stuur heeft wat frustraties met zich mee gebracht maar eenmaal op zijn plek werkt het perfect en ziet het er strak uit! De nieuwe 105-groep draait goed, afstellen van de derailleurs is een eitje (vooral de voorderailleur in vergelijking met de 'oude' FD-5800, wat een onding is dat). Kom uit op 8,3 kilo, wat me niet tegen valt.
Frame is merkbaar stijver dan mijn andere fiets, daar wilden dezelfde wielen nog wel eens aanlopen bij stevig aanzetten, daar is hier geen sprake van. Dit voorjaar meer kilometers!
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
Gave bak! Kleur komt ook mooi uit.
Welk stuur heb je erop gemonteerd?
Welk stuur heb je erop gemonteerd?
Kleur
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Thanks all! Zelf ook erg tevreden over de looks
@martijnn: een frame-specifiek stuur, met Vision ACR-passing;
@Leim 17: dit is een 58, grootst beschikbare maat.
@rob74: kabels gaan van de shifters direct het stuur in, komen aan de onderkant (naast de vorkbuis) weer de stuur-combi uit. Daarna door evt. spacers, door de topcap, door de lagers (oversized, met een specifieke ring om de vorkbuis wel vast te zetten maar ook de kabels plek te bieden), daarna de rest van het frame in. Op de enkele remkabel na is aan de voorkant dus inderdaad niets te zien!
@martijnn: een frame-specifiek stuur, met Vision ACR-passing;
@Leim 17: dit is een 58, grootst beschikbare maat.
@rob74: kabels gaan van de shifters direct het stuur in, komen aan de onderkant (naast de vorkbuis) weer de stuur-combi uit. Daarna door evt. spacers, door de topcap, door de lagers (oversized, met een specifieke ring om de vorkbuis wel vast te zetten maar ook de kabels plek te bieden), daarna de rest van het frame in. Op de enkele remkabel na is aan de voorkant dus inderdaad niets te zien!
Mooie fiets geworden zo, goed om te zien dat hij ook met een mechanische groep opgebouwd kan worden. Vind het ook een mooi frame maar omdat ze op de plaatjes in hun mails de hele tijd di2 bij de kabelloop hadden staan had ik em eigenlijk al van mijn shortlist geschrapt maar nu kan hij er weer op . Weet niet of je het al ergens had aangegeven maar wat was je ongeveer kwijt voor frame en paintjob?Spykerracing90 schreef: ↑05 jan 2020 17:07Afgelopen week eindelijk tijd gehad om de fiets op te bouwen, vandaag het eerste ritje op mijn Workswell 268. Geslaagd!Spykerracing90 schreef: ↑02 okt 2019 20:27 Frame is binnen! De voorvork slechts 5 minuutjes bij daglicht kunnen bewonderen, de rest zat toen nog stevig ingepakt, Binnen bij kunstlicht oogt de kleur echt heel anders (bijna blauwgroen).
Opbouwen gaat zoals gezegd nog wel even duren...
Rij een mechanische setup met velgremmetjes, het trekken van de (buiten)kabels door frame en geIntegreerd stuur heeft wat frustraties met zich mee gebracht maar eenmaal op zijn plek werkt het perfect en ziet het er strak uit! De nieuwe 105-groep draait goed, afstellen van de derailleurs is een eitje (vooral de voorderailleur in vergelijking met de 'oude' FD-5800, wat een onding is dat). Kom uit op 8,3 kilo, wat me niet tegen valt.
Frame is merkbaar stijver dan mijn andere fiets, daar wilden dezelfde wielen nog wel eens aanlopen bij stevig aanzetten, daar is hier geen sprake van. Dit voorjaar meer kilometers!