word je dan toch stiekem ook wel weer blij van
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Als je twijfelt altijd de kleinste nemen. Een kleinere fiets kun je groter maken met langere stuurpen, zadelhoogte,.. Bij een te grote fiets is dat moeilijker.JKBiker schreef: ↑14 jan 2020 21:02 Hoi forumleden. Ik wil na 3 jaar op een tweedehands Trek 1.5 een nieuwe fiets kopen, de Canyon Ultimate 7.0 CF SL. Ik twijfel tussen een maat M en L, door mijn korte armen. Ik rijd nu met een 8cm stuurpen op mijn Trek met 1cm spacer eronder, wat een fijne zit geeft. Een ietwat korte reach dus.
Ik fiets graag sportief en rijd af en toe een koers. Mijn lengte is 186cm, BBL is 90cm.
Door de de vaste stuurpen+stuur combi in het aerostuur denk ik over een maat M, zodat ik niet te ver zit. Wat dieper zitten voelt daarnaast prima. Is dit correct gedacht of een slecht idee? Dank voor het meedenken alvast![]()
Hoe kort zijn je armen?JKBiker schreef: ↑14 jan 2020 21:02 Hoi forumleden. Ik wil na 3 jaar op een tweedehands Trek 1.5 een nieuwe fiets kopen, de Canyon Ultimate 7.0 CF SL. Ik twijfel tussen een maat M en L, door mijn korte armen. Ik rijd nu met een 8cm stuurpen op mijn Trek (frame 58) met 1cm spacer eronder, wat een fijne zit geeft. Een ietwat korte reach dus.
Ik fiets graag sportief en rijd af en toe een koers. Mijn lengte is 186cm, BBL is 90cm.
Door de de vaste stuurpen+stuur combi in het aerostuur denk ik over een maat M, zodat ik niet te ver zit. Wat dieper zitten voelt daarnaast prima. Is dit correct gedacht of een slecht idee? Dank voor het meedenken alvast![]()
Een te grote fiets kan je net zo makkelijk ook groter maken met langere stuurpen en zadelhoogte
Als je nu een lekkere zit hebt, zou ik dat proberen te benaderen. Kan je de stack en reach van je huidige fiets meten? (tip: zet hem langs een muur en zet streepjes met een krijtje, dan heb je het zo opgemeten).JKBiker schreef: ↑14 jan 2020 21:02 Hoi forumleden. Ik wil na 3 jaar op een tweedehands Trek 1.5 een nieuwe fiets kopen, de Canyon Ultimate 7.0 CF SL. Ik twijfel tussen een maat M en L, door mijn korte armen. Ik rijd nu met een 8cm stuurpen op mijn Trek (frame 58) met 1cm spacer eronder, wat een fijne zit geeft. Een ietwat korte reach dus.
Dat zou kunnen.., dan zou ik nog sneller naar een M gaan kijken ipv een L