Antwoord van Tacx klinkt wel logisch:
Wij hebben een andere samenstelling dan een standaard as.
Onze assen zijn meer gebouwd op zijwaartse druk terwijl een as van de fabrikant beter kan tegen de druk die opwaarts gaat.
Steekas Tacx Vortex buiten gebruiken
Nou nee hoor. Ik ben werktuigbouwkundige en in een Tacx zit je achterwiel tussen 2 vaste punten opgesloten. Je fiets heeft dan veel meer met zijwaartse bewegingen te maken, zeker als je uit het zadel komt.
Op de weg is het vooral het gewicht van de rijder dat zorgt voor verticale krachten op de as.
Lijkt me een leuke vraag voor Hambini op Youtube.
Edit: heb m gemaild.
Edit: heb m gemaild.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Diezelfde Hambini die Sram GXP een inferieur systeem noemde?
Laat Keezx het maar niet horen 🥴
Laat Keezx het maar niet horen 🥴
Dit betreft een QR. Tenminste, ik heb een uitsparing aan de onderkant waar het wiel in valt.chrissiewizzie schreef: ↑15 jan 2020 16:16 Maar gaat het nu om een steekas of een QR? Een QR is echt geen enkel probleem, die klemt alleen maar het wiel in het frame. De horizontale belasting wordt opgenomen door de as van de naaf.
Bij een steekas zou het in potentie kunnen uitmaken, maar het lijkt me van Tacx meer een antwoord uit juridisch, dan uit technisch oogpunt.
Tussen as en frame misschien. Maar de snelspanner klemt alleen maar, en een Tacx snelspanner klemt niet minder dan een gewone snelspanner.Zjoske78 schreef: ↑15 jan 2020 13:15Nou nee hoor. Ik ben werktuigbouwkundige en in een Tacx zit je achterwiel tussen 2 vaste punten opgesloten. Je fiets heeft dan veel meer met zijwaartse bewegingen te maken, zeker als je uit het zadel komt.
Op de weg is het vooral het gewicht van de rijder dat zorgt voor verticale krachten op de as.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"