Maar die Rose is wel een erg fijne fiets. Deze 2 fietsen wegdoen wordt een pijnlijk proces.
(Nb: Rose én Gazelle allebei maat 57.....)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Kijk eens hier rond: https://www.rosebikes.nl/fietsonderdelen/bagagedragersroelw schreef: ↑19 jan 2020 20:56 Kan je op de meest recente versie van de Canyon Grail AL een bagagedrager voor fietstassen monteren?
De nokken zijn verwijderd maar er zijn nokken aan de binnenkant van de staande vork en staande buis voor spatborden. Valt daar iets mee te doen of zijn er andere systemen op de markt die veilig zijn?
Geen bagadrager aan de zadelpen aub.
Voor echt offroad wil je vaak wel korter en hoger voor zitten (dalen, dropjes, stronkjes ed) . Je kunt dan altijd een kortere pen omhoog monteren of gravelsturen met "rise" (10-20mm verhoging in de stuurbocht zelf) . Ik heb deze https://www.controltechbikes.com/products/item/182.htmlHanz Bé schreef: ↑19 jan 2020 20:11 Ik zoek toch nog even bevestiging...... (kan namelijk nog van maat wisselen, als nodig)
De bestelde gravelbike heeft een geometrie, waarbij de stack en reach binnen mm’s afwijking zit van wat ik nu rij.
J guillem: stack 574, reach 392
Fairlight (maat 56r) stack 572, reach 397.
Met op beide fietsen een 100mm stuurpen, kom ik volgens de leverancier het zelfde uit (hoek balhoofdbuis compenseert wat)
Omdat de fiets als gravelfiets bedoeld is (vanzelfsprekend), maar in de winter ook met wegbanden en spatborden als winter-wegfiets zou moeten/kunnen dienen, lijkt het mij goed een gelijke stack/reach aan te houden. Klopt die aanname, of zit ik hier mis?
Ik heb 200 pagina's gravel topic doorgelezen, maar kon dit antwoord niet echt vinden.
(Of is dit juist persoonlijk?)
Nb: naastliggende maten
Stack 589, reach 383 (maat 54t)
Stack 593, reach402 (maat 58r)
Nb2: Fairlight hanteert per frame maat 2 verschillende voorbouw-hoogtes. Dus bijv. een 56r en een 56t (regular en tall). Vandaar de misschien wat vreemde sprongen in de stack/reach cijfers.