2e fiets
-
- Forum-lid
Hoi!
Ik ga gemiddeld 2-3 keer in de week fietsen. Geen wedstrijden. Mijn eerste fiets komt van marktplaats en ik ben nu op zoek naar het stapje omhoog maar zie even door de bomen het bos niet meer.
Wat ik wil:
- Ultegra afmontage (of van vergelijkbare kwaliteit)
- Carbon Frame (tenzij er een beter alternatief is)
- Nieuw
Budget: 1000-1500 €
Alvast bedankt!
Ik ga gemiddeld 2-3 keer in de week fietsen. Geen wedstrijden. Mijn eerste fiets komt van marktplaats en ik ben nu op zoek naar het stapje omhoog maar zie even door de bomen het bos niet meer.
Wat ik wil:
- Ultegra afmontage (of van vergelijkbare kwaliteit)
- Carbon Frame (tenzij er een beter alternatief is)
- Nieuw
Budget: 1000-1500 €
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
Nog niks, ik heb nog maar zeer vluchtig gekeken. Alleen het aanbod qua merken is al enorm en dan hebben alle merken ook nog tientallen modellen met per model weer verschillende afmontage's. Ik hoopte dus wat richting te krijgen hier.
Maar de manier waarop je die vraag stelt geeft me het gevoel dat mijn eisen te hoog zijn c.q. het budget te laag?
Maar de manier waarop je die vraag stelt geeft me het gevoel dat mijn eisen te hoog zijn c.q. het budget te laag?
-
- Forum-lid
Dat is idd zo.
Niets is onmogelijk, maar het wordt een moeilijk zoektocht.
En inderdaad zal de combi van eisen en budget de keuze een beetje beperken.
Ze zijn er wel hoor!
Sensa, Focus....een paar tientjes meer en je hebt een Trek Madone of misschien een Bulls.
Maar ik heb het vermoeden dat je wel terecht komt bij 2009 modellen.
ps. kijk eens bij 12gotrading....om even te orienteren bijvoorbeeld.
Daar kan je selecteren op carbon.
En inderdaad zal de combi van eisen en budget de keuze een beetje beperken.
Ze zijn er wel hoor!
Sensa, Focus....een paar tientjes meer en je hebt een Trek Madone of misschien een Bulls.
Maar ik heb het vermoeden dat je wel terecht komt bij 2009 modellen.
ps. kijk eens bij 12gotrading....om even te orienteren bijvoorbeeld.
Daar kan je selecteren op carbon.
-
- Forum-lid
Ok. Ik ga iig eens naar die merken kijken.
Als ik vast hou aan het budget, maar kijk naar een ander materiaal, heb ik een betere fiets?
Bedankt voor de hulp iig!
Als ik vast hou aan het budget, maar kijk naar een ander materiaal, heb ik een betere fiets?
Bedankt voor de hulp iig!
-
- Forum-lid
Ok, korte samenvatting voor mezelf;
- Carbon wat onbekendere merken of minder als Ultegra?
- Alu, waar zou ik daar naar kunnen kijken?
- Carbon wat onbekendere merken of minder als Ultegra?
- Alu, waar zou ik daar naar kunnen kijken?
als ik jou was zou ik alu nemen. carbon is wel leuk en aardig, maar voegt rationeel gezien niet heel veel toe.
zeker met dit budget kun je dan beter dat geld besparen en dat geld in je groep stoppen.
edit @hierboven: campa is wel ff wat duurder dan shimano... overigens vind ik campa wel een stuk relaxter dan shimano
en niet weer die discussie opstarten, ook al ben ik zelf begonnen
zeker met dit budget kun je dan beter dat geld besparen en dat geld in je groep stoppen.
edit @hierboven: campa is wel ff wat duurder dan shimano... overigens vind ik campa wel een stuk relaxter dan shimano
en niet weer die discussie opstarten, ook al ben ik zelf begonnen
accepteren kun je leren!
Wij hebben net deze gekocht:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2929
Carbon rijdt gewoon veel comfortabeler, vooral op o.a. klinkers.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2929
Carbon rijdt gewoon veel comfortabeler, vooral op o.a. klinkers.
carbon kader is echt niet nodig , gewoon goed alu frame, het voordeel van carbon zit bij wielerliefhebbers toch voor 90 % tussen de oren hoor, kan je daarop besparen om een degelijke afmontage te nemen, fulcrum 3 wieltjes en een mooie goedschakelende campagnolo veloce groep. je zal veel meer geniet hebben van je geld dan dat je kan zeggen ik rij met een carbon fiets!