WillemMTB
24 jan 2020 13:52
Blijkbaar wat op ,lange tenen getrapt in mijn relaas,
1. "Het is frustratie" Wel nee, want gelukkig, in tegenstelling tot (als ware het) begeleide schapen, scholieren, (al dan niet demente) bejaarden, gevangenen etc... ben je nog altijd vrij om je eigen weg te gaan. Misschien dat er leden zijn die zich om bepaalde voordelen te bekomen bepaalde zaken wat knarsentandend laten welgevallen maar ik zeker niet.
2. "Je rijdt beter alleen dan in groep" Het is nogal (club)pretentieus om te stellen dat men beter alleen rijd als men niet graag in begeleid clubverband fietst. Alsof dat het enige alternatief is. Zoals er staat te lezen rijd ik ook in groep
tijdens de herfst/winter, zonder enige clubverplichting of kosten, en in de lente/zomer met willekeurige groepen, groepjes, op vrije parcoursen buiten de club, gewoon de verkeerscode en sociale conventies respecterend. Daar zijn geen kapiteins voor nodig.
Wegkapiteins zijn overigens in België enkel verplicht bij groepen van meer dan 50,
Mijn club, in tegenstelling tot vele andere, doet daar niet aan mee, ze rijden enkel de eigen (zondags)ritten, wat ik niet wist op moment van aansluiten. Overigens, sommige clubs laten, mits bewijs van deelname, ook toe dat men individueel een parcours elders gaat rijden, dus met punten/klassement voor de club.
3. "Die 90 euro als lidgeld is niet veel" Indien men aan alle clubactiviteiten en aanbiedingen , dus ook die buiten het louter meefietsen, volop deelneemt niet nee, Het is overigens dubbel lidgeld, boete omdat men niet voldoende heeft meegewerkt aan het eetfestijn , wat natuurlijk geen "verplichting " mag genoemd worden.
Er zijn immers geen verplichtingen (dat durven besturen toch te beweren)
Omdat ik weinig zin heb om mij in te laten met (commerciële) horeca activiteiten om horeca voordelen van anderen te bekostigen is dat mij toch wat veel voor de weinige ritten die ik nog zou wensen mee te rijden, (tussen haakjes, de verzekering kost de club maar 15 euro per lid, en ik was al goed verzekerd alvorens bij de club te gaan dus ik denk dat ik dubbel verzekerd ben via de club, zou ik eens kunnen nagaan. De kosten basiskledij wordt volledig gedekt door sponsoring , Er is zelfs geen volgauto, behalve bij de drie daagse, maar daar doe ik dus niet aan mee.
4. "Om vijf uur 's ochtends vertrekken" die 5 uur is natuurlijk om wille van de afstand, om tegen 10:30 binnen te zijn. Ik heb ooit eens een 400km
BRM brevet gereden, en dat was om 4 uur vertrekken. Maar inderdaad, het is wat vroeg voor fietsclubs. Er zijn nochtans in de lente/zomer organisaties - en deelnemers- die reeds vanaf 7 of 7:30 eraan beginnen, en een 70 tal km kan dan gerust nog voor 10:30, zelfs aan 25/km per uur. De 80km "corsa campagnola" ritten, een 15tal dacht ik, beginnen spijtig genoeg pas om 8 uur, Dus ook wat dit betreft, er valt nergens af te leiden uit wat ik schreef dat ik zou willen dat de club om 5 uur 's ochtends zou vertrekken. Maar 7:30 of 8:00 op warme dagen zeker wel.
5. "omrijden omdat je geen kasseien wil doen Ik kan perfect zonder iemand ten laste te zijn die stroken omrijden en de groep daarna vervoegen of opwachten. Maar dat mag dus niet, je hebt het parcours verlaten en rit telt niet mee als clubdeelname.
Heeft niets te zien met veiligheid of de wegcode, en zo zijn er nog wel clubregels. En die clubdeelname is wel belangrijk om recht te hebben op voordelen, zoals gratis kledij, er zijn punten te verdienen bij elke "activiteit", niet alleen de ritten.
1 iemand Opnieuw, waar staat dit te lezen, dat ik de enige ben? Er zijn verschillende leden die zelfs niet komen opdagen als er lange kasseistroken in het parcours zitten of zoals ik dan maar met de mountainbike komen zodat je ook in of op de berm kan rijden.
6.Beter koersbrevet halen om te jagen[/b] Tja proberen anderen bij te halen onderweg, of voor te blijven of aan te klampen is nu eenmaal voor mij leuker dan
gewoon een gehele rit in groep tempo rijdend af te werken tussen twee begeleiders, Kan je evengoed op de home trainer/rollen doen
Laatst gewijzigd door
WillemMTB op 24 jan 2020 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.