Gravel-racers
Ik wil binnenkort mijn eerste gravel fiets kopen en was even gaan rondkijken op Velofolies naar welke gravelfietsen op de markt zijn op dit ogenblik. Op dit ogenblik valt mijn oog op 2 bepaalde fietsen namelijk: Giant Revolt en BMC URS. Is er iemand hier die 1 van beide heeft en wat meer uitleg kan over geven?
Giant lijkt prijs/kwaliteit het beste te zijn, Kan iemand ook meer informatie geven omtrent de SRAM Apex 1, ik heb tot nu toe enkel met Shimano gereden (mijn huidige fietsen zijn ultegra DI2)
Giant lijkt prijs/kwaliteit het beste te zijn, Kan iemand ook meer informatie geven omtrent de SRAM Apex 1, ik heb tot nu toe enkel met Shimano gereden (mijn huidige fietsen zijn ultegra DI2)
-
- Forum-lid HC
De BMC is een MTB met een racestuurtje, heb 'm onlangs nog getest.
Zo slack als het maar zijn kan, zeker vergeleken met bv een Cervelo Aspero die veel scherper stuurt.
Heeft alleen geen verende voorvork, maar verder zo ong. alles van een Teamelite 01.
Dat is ook wat de vertegenwoordiger van BMC me vertelde....
Voor mezelf, ik heb liever een gravel/CX fiets die zo dicht mogelijk bij m'n racer staat dan een fiets zoals de BMC.
Zo slack als het maar zijn kan, zeker vergeleken met bv een Cervelo Aspero die veel scherper stuurt.
Heeft alleen geen verende voorvork, maar verder zo ong. alles van een Teamelite 01.
Dat is ook wat de vertegenwoordiger van BMC me vertelde....
Voor mezelf, ik heb liever een gravel/CX fiets die zo dicht mogelijk bij m'n racer staat dan een fiets zoals de BMC.
-
- Forum-lid
Als je dicht bij een racer wilt zitten denk dan aan die van ghost of een Isaac Torus
https://www.isaac-cycle.com/nl_NL/p/fie ... rce/52642/
Met Ultegra of 105 groep.
2 wielsets 1 met gravel band en 1 met racebanden en je bent de man.
https://www.isaac-cycle.com/nl_NL/p/fie ... rce/52642/
Met Ultegra of 105 groep.
2 wielsets 1 met gravel band en 1 met racebanden en je bent de man.
En de Cervélo Aspéro...
Edit; is al genoemd zie ik
Edit; is al genoemd zie ik
- Lcsmet
- Forum-lid HC
IK werk hard voor mijn geld, niemand die mij iets toestopt hoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De Addict Gravel is er ook eentje dat hier mag binnenkomen
De BMC Roadmachine X is ook een mooie fiets, weliswaar alu en max 34mm bandjes...
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021