Lid van wielerclub en waarom wel/niet?
- daniel1975
- Forum-lid HC
@joseba: sommige mensen kopen met hun volle verstand een Dacia Lodgy of een Fiat Multipla. Moeten ze zelf weten, mij niet gezien. Ik hou van mooie spulletjes (in mijn ogen dan) en daar valt slechts zeer zelden clubkleding onder. Enige uitzondering was de Gaul! kleding, die droeg ik graag (en was kwalitatief top).
Doet het pijn om clubkleding te dragen? Tuurlijk niet, alleen aan de ogen.
En zoals ik al schreef; mijn kleding in de kast is kwalitatief beter dan de gemiddelde clubkleding.
En nu ga ik lekker all black fietsen op de trails van de Heuvelrug
Doet het pijn om clubkleding te dragen? Tuurlijk niet, alleen aan de ogen.
En zoals ik al schreef; mijn kleding in de kast is kwalitatief beter dan de gemiddelde clubkleding.
En nu ga ik lekker all black fietsen op de trails van de Heuvelrug
Less is bore
Wel lid van een club, maar voel al die dwang niet zo.
Ik draag alleen de zomerkleding van de club, en dan ook alleen maar tijdens clubritjes. Als de zomerkleding qua weersomstandigheden niet meer voldoet, komt ook voor clubritjes de eigen kleding uit de kast. Eventueel “afgetopt” met een club-windbody.
Verder rijd ik naast het wekelijkse clubritje veelal solo, en dus in mijn eigen kleding.
Het is toch niet het één of het ander?
Ik draag alleen de zomerkleding van de club, en dan ook alleen maar tijdens clubritjes. Als de zomerkleding qua weersomstandigheden niet meer voldoet, komt ook voor clubritjes de eigen kleding uit de kast. Eventueel “afgetopt” met een club-windbody.
Verder rijd ik naast het wekelijkse clubritje veelal solo, en dus in mijn eigen kleding.
Het is toch niet het één of het ander?
Fietsen in een groep vind ik totaal geen uitdaging. Iedereen heeft het makkelijk. Zelfs de stoemper op kop (in vergelijk met solo) Een groep die 30 km/h gemiddeld fietst is hetzelfde als 22 km/h solo fietsen. Voor mij moet fietsen een uitdaging bieden. Dat vind ik niet terug in een groep/club. Uitgezonderd zijn weer de MTB clubs want dan draait het veel meer om techniek.
Dat is ook niet overal zo.. Wij hebben maar 1 grote sponsor en dat is Peugeot. Volledig blauw met lichtblauw (kleuren van Peugeot) northwave tenue met het Peugeot logo op de borst.daniel1975 schreef: ↑25 jan 2020 07:04 Geen club, meerdere redenen.
- niet iets dynamisch hier direct dichtbij
- gemiddelde leeftijd is behoorlijk hoog
- clubkleding....
Ik vraag mij echt af hoe lang dat concept nog houdbaar is. De lokale slager/bakker/dierenwinkel in de meest schreeuwende kleuren ga ik gewoon niet mee rijden. Of moet je in een simpel winterjack terwijl je gewoon hele goede jacks in de kast hebt liggen.
Andere club dat ik ken heeft ook gewoon een zwart tenue van biaoracer met de naam van de club op de borst en sponsors staan heel klein in het wit aan de achterkant langs onder op het shirt.
Hun clublokaal staat dan op de zijkant van de broek ook in het wit. Vind ik ook wel een mooi tenue.
It never get's easier, you just go faster.....
Ook met de club wordt er wel degelijk keihard afgezien, zeker als we wat klimmetjes meepakken. Denk dat er juist door veel mensen harder wordt afgezien dan solo omdat de groep hen daartoe dwingt.
De snelle groep rijdt hier tegen de 40 moyenne over trainingsrondje 70km (en ja, dat gaat gewoon veilig en met respect voor medeweggebruikers als je je route maar goed kiest). Das niet makkelijk kan ik je verklappen.
Squeezer schreef
"Willem ik heb begrip voor je redenen maar aan de hand van die redenen kan je al op voorhand concluderen dat je een lone wolf bent en geen team speler ... "
Opnieuw heel pretentieus (en fout) van een clubrijder dit al te concluderen als het aanbod aan fietsclubs (of althans van één ervan), iemand niet geheel of gedeelteljjk bevalt. Maar ik sta altijd open voor interessante psychologische inzichten. Dus op basis van welke "redenen" dat fietsclubs mij niet zo interesseren concludeer jij dat zo iemand qua karakter geen team speler of sociaal mens is? (Dat ik zelf in het begin aangaf niet echt een club of verenigingsmens te zijn telt niet mee, iemand zou gerust sociaal actief lid kunnen zijn in allerlei clubs , partijen, verenigingen , maar om de voorkeuren die ik vermeld niet bij een fietsclub willen zijn.)
"De stap die mij toch te ver gaat is dat je opnieuw spreekt over
"Willem ik heb begrip voor je redenen maar aan de hand van die redenen kan je al op voorhand concluderen dat je een lone wolf bent en geen team speler ... "
Opnieuw heel pretentieus (en fout) van een clubrijder dit al te concluderen als het aanbod aan fietsclubs (of althans van één ervan), iemand niet geheel of gedeelteljjk bevalt. Maar ik sta altijd open voor interessante psychologische inzichten. Dus op basis van welke "redenen" dat fietsclubs mij niet zo interesseren concludeer jij dat zo iemand qua karakter geen team speler of sociaal mens is? (Dat ik zelf in het begin aangaf niet echt een club of verenigingsmens te zijn telt niet mee, iemand zou gerust sociaal actief lid kunnen zijn in allerlei clubs , partijen, verenigingen , maar om de voorkeuren die ik vermeld niet bij een fietsclub willen zijn.)
"De stap die mij toch te ver gaat is dat je opnieuw spreekt over
(als ware het) begeleide schapen, scholieren, (al dan niet demente) bejaarden, gevangenen etc."
Wel ja , dat zijn ook groepen die uit veiligheid op basis van bepaalde wetten,regels, afspraken door besturen van organisaties, scholen, clubs, instellingen etc... begeleid en ten alle tijden samen gehouden moeten worden als ze zich op de openbare weg begeven, een "uitstap" maken. Of niet soms? Dat jij de stap zet om clubleden te vereenzelvigen met één van de (of alle?) leden van die andere groepen die ik noem is jouw keuze of misvatting. Ik heb dat nergens gedaan. Tot nu toe. (zie ook vb hieronder)
"Mogelijk ben ik een mentaal dement schaap .. maar dan tenminste wel één die een zekere opvoeding heeft genoten en anderen niet gaat uitschelden omdat hun opvattingen niet stroken met die van mij!"
Geen van onderstaande impliceert een belediging door de spreker:
Mensen die met de trein naar het werk rijden zitten bijeengepropt als ware het sardienen; De Duitsers behandelden de Joden in WOII als waren ze ongedierte; Mensen met overgewicht die zich blijven volproppen gedragen zich als waren ze varkens die vetgemest worden.Wielertoeristen in club verplaatsen zich in groep als ware het scholieren die van school op weg zijn naar het zwembad, of(licht) mentaal gehandicapten die een wandeling maken in het stadspark, etc....
Wie hierop reageert door tegen de spreker te zeggen dat hij hun beledigd als sardienen, ongedierte, varkens, etc... heeft toch ergens een pobleemje, of wil er één provoceren. Of heeft gewoon een heel kort lontje.
Over dat puntje met kasseistroken en leden die dit niet leuk vinden ... als echt meerdere leden bepaalde ritten niet leuk vinden en je hebt een meerderheid dan kan je dit volgens mij altijd op een rustige manier voorleggen, de meeste clubs (die waar ik bij zit toch) nemen respectvolle suggesties zeker ter harte.""
Het is eerder blaaskakerig en onrespectvol te noemen dat een eventuele meerderheid/het bestuur die per sé kasseien onder de wielen willen het clubreglement misbruiken om de niet kassei liefhebber , zelfs al is het er maar 1, met zachte hand te dwingen die kassei stroken toch maar te rijden. En ik (en anderen die mij volgen) dwing ze alvast tot niets door even om te rijden, pak ze niets af aan punten of klassement. of parcours, ze kunnen gerust die kasseien doen
Laatst gewijzigd door WillemMTB op 25 jan 2020 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik ook. Mijn auto is Duits, mijn pakken, shirts en dassen Italiaans en ik verkies Campa boven Japans anytime. Maar ik ben niet een dermate grote fashionista dat ik geen concessie kan doen als ik er ook iets voor terugkrijg.
Stop je op de heuvelrug nog wel een paar keer voor een selfie om jezelf in je mooie zwarte outfit te bewonderen? En neem vooral ook alle bewonderende blikken goed in je op
Laatst gewijzigd door Joseba op 25 jan 2020 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou Rico wij moeten toch al redelijk hard stampen om binnen te komen met 37-39 gemiddeld. met een man of 5-6 ik begrijp je wel maar niet alles over dezelfde kam scheren heRVV schreef: ↑25 jan 2020 08:38 Fietsen in een groep vind ik totaal geen uitdaging. Iedereen heeft het makkelijk. Zelfs de stoemper op kop (in vergelijk met solo) Een groep die 30 km/h gemiddeld fietst is hetzelfde als 22 km/h solo fietsen. Voor mij moet fietsen een uitdaging bieden. Dat vind ik niet terug in een groep/club. Uitgezonderd zijn weer de MTB clubs want dan draait het veel meer om techniek.
(nog) geen lid van een Club, ik vind echter wel dat wanneer je er voor kiest ergens bij aan te sluiten je idd ook netjes aan de kleding voorschriften moet houden zowel voor de sponsoren als voor de uitstraling dat hoort er nu eenmaal bij. een voetbalteam gaat ook niet het veld op met allemaal verschillende kleding ook een deel van de beleving wat er bij hoort.
Ik fiets nog niet heel lang, valt mij wel op dat er heel veel fietsers zijn! Op het moment lid van 2 groepsappen met fietsers erin en spreken daar regelmatig mee af soms met een paar man soms met een grotere groep. alles mag niets moet en het is vooral gezellig. geen verplichtingen,geen kleding geen inschrijf geld. zou voor veel mensen best een uitkomst hier zijn volgens mij.
En anders heb ik altijd geleerd, wanneer je het beter kan of denkt dat je het beter kan moet je het zelf doen......
Ik fiets nog niet heel lang, valt mij wel op dat er heel veel fietsers zijn! Op het moment lid van 2 groepsappen met fietsers erin en spreken daar regelmatig mee af soms met een paar man soms met een grotere groep. alles mag niets moet en het is vooral gezellig. geen verplichtingen,geen kleding geen inschrijf geld. zou voor veel mensen best een uitkomst hier zijn volgens mij.
En anders heb ik altijd geleerd, wanneer je het beter kan of denkt dat je het beter kan moet je het zelf doen......