Orbea
-
- Forum-lid
Nou, de mijne is wel een kilotje lichter. Maar zal waarschijnlijk wel aan m'n maatje 49 liggen
Foto toevallig in de aanbieding?LacsapOV schreef: ↑12 jan 2020 17:24 Nou vandaag Orca Aero afgemaakt voor het 2020 seizoen. Ander stuur komt nog wel maar eerst even aanvoelen of ik er lekker op zit. De fiets gewogen en in maatje 60 kom ik op een gewicht van 8751 gram. Dat is helemaal rijklaar inclusief pedalen, bidonhouders, navi houder en fietsbel . Niet super licht, beetje volgens verwachting.
Ik heb naast de handgespaakte wielen ook een ander crankstel met vermogensmeter geplaatst. Ik had nog een lekker licht Easton EC90 crankstel liggen. (360 gram) Heb daar een Power2Max spider voor gekocht. Ik was niet zo gecharmeerd van de reducers in de BB lagers dus ipv een ALDHU24 toch maar voor de Easton gegaan.
Reken bij een helemaal standaard Orca Aero Ultegra rijklaar op een gewicht van 9kg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van de matte lak op een Orbea fiets? Heb zelf sinds een paar maanden een Terra H30D in mat blauw en daar zitten nu al een aantal krassen op. Zowel op de boven- als de onderbuis. Uiteraard wel over bos- en modderpaadjes gefietst en elke keer schoongemaakt, maar verder geen gekke dingen gedaan.
Wat is je algemene ervaring met de Terra H30D?
Binnen enkele maanden ga ik wss op zoek naar een gravelfiets, maar ik wil er ook geen bom geld aan spenderen.
Een alu-fiets met GRX810/600 kan je al kopen voor 2000€, of zelfs minder
Binnen enkele maanden ga ik wss op zoek naar een gravelfiets, maar ik wil er ook geen bom geld aan spenderen.
Een alu-fiets met GRX810/600 kan je al kopen voor 2000€, of zelfs minder
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
De Terra is een prima fiets wmb. Niet de lichtste, maar wel comfortabel. Onderdelen zijn ook prima (volledig GRX groep). Enige waar ik wat bedenkingen bij heb is de kwaliteit van de lak, maar ik eeet dus niet of dat algemeen is of specifiek bij mijn fiets.
Ik denk dat je met de Canyon Grail AL mss wat betere prijs/kwaliteitsverhouding hebt, maar bij de Terra sprak het merk me aan en hij was sneller leverbaar dan de Grail.
Ik denk dat je met de Canyon Grail AL mss wat betere prijs/kwaliteitsverhouding hebt, maar bij de Terra sprak het merk me aan en hij was sneller leverbaar dan de Grail.
-
- Forum-lid