Trek
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dit is een maat 62.
Ik had eerst een Easton 70 aero stuur, maar dan kreeg ik de kabelloop niet goed.
Dan maar een Pro Vibe Aero stuur gekocht en gemonteerd en dan was het wel acceptabel.
Ik had eerst een Easton 70 aero stuur, maar dan kreeg ik de kabelloop niet goed.
Dan maar een Pro Vibe Aero stuur gekocht en gemonteerd en dan was het wel acceptabel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
veel lange toeren en ook hopelijk paar keer cols oprijden . .
ma meer vlak en snel
Mijn ervaring: voor veel lange toeren en af ten toe klimmen is de domane een superfiets. Voor vlak en snel zou ik er een setje hoge wielen in zetten want de domane is 'standaard' niet de snelle fiets voor het vlak, tenminste niet zo snel als een madone of emonda. In mijn geval is mijn emonda alr is met hetzelfde wattage een km of 1,5 à 2 sneller dan mijn domane (maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ik op de fiets zit).
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb/had een Trek Domane SL en SLR model 2019
Ik heb een Trek Domane SL model 2020
Ik moet zeggen dat ik op het eerste rit(-je) met de SL 2020 geen verschil voel met de SL of SLR 2019 bij dezelfde afmontage.
Het was, is en blijft gewoon een heel erg goede fiets als het jouw geometrie is
Als je moet kiezen tussen een SL of een SLR kies dan gewoon de kleur welke jij het mooiste vindt. Ze rijden beide even goed.
Mocht je niet voor een SLR gaan kan je het geld dat je over hebt veel beter in andere wielen of Di2/Etap/EPS steken, want dat voel je dan weer wel.
PS: Foto's van de standaard fietsen kan je vinden op de Trek website.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Is een domane echt zoveel langzamer als een madone of emonda ?Sjurk schreef: ↑25 jan 2020 14:04Mijn ervaring: voor veel lange toeren en af ten toe klimmen is de domane een superfiets. Voor vlak en snel zou ik er een setje hoge wielen in zetten want de domane is 'standaard' niet de snelle fiets voor het vlak, tenminste niet zo snel als een madone of emonda. In mijn geval is mijn emonda alr is met hetzelfde wattage een km of 1,5 à 2 sneller dan mijn domane (maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ik op de fiets zit).
Waarom eigenlijk ?
Waarom zit jij niet hetzelfde op je emonda en domane?.
Ik zit ook te denken om een domane aan te gaan schaffen .
Maar als die zoveel langzamer is zit ik weer te denken aan een giant propel.
remco81 schreef: ↑26 jan 2020 20:08Sjurk schreef: ↑25 jan 2020 14:04
Is een domane echt zoveel langzamer als een madone of emonda ?
Waarom eigenlijk ?
Omdat je in principe meer rechtop zit op een Domane, dus meer wind vanht.
Waarom zit jij niet hetzelfde op je emonda en domane?.
Omdat de geometrie verschillend is. Kijk naar Stack en Reach (Reikwijdte) op volgende links (op op de Nederlandse website)
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... =black_red
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... Code=black
Ik weet dat ze een verschillende geometrie hebben.
Maar je stelt toch je fiets af op de geometrie die bij je lichaam past met spacers onder je stuurpen.
Of heb ik het mis?
Als ik voor de domane ga heb ik geen spacers nodig maar op een ander model met een lagere stack Moeten er wat spacers onder.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Maar je stelt toch je fiets af op de geometrie die bij je lichaam past met spacers onder je stuurpen.
Of heb ik het mis?
Als ik voor de domane ga heb ik geen spacers nodig maar op een ander model met een lagere stack Moeten er wat spacers onder.
Of zie ik iets over het hoofd ?
En nog 1 in een maatje 62
3 maanden in bezit en rijdt lekker de fiets. Redelijk comfortabel en stabiel. Als je een Domane 2020 overweegt dan niet te lang twijfelen en er één halen die in je budget past.
De Domane is iets hoger, daardoor zit je iets meer rechtop en vang je iets meer wind.
Als ik mijn emonda net zo afstel als mijn domane, dezelfde wielen plaats en de zelfde aandrijflijn, dan zijn ze vergelijkbaar. Het frame zal weinig verschil maken want het is maar iets smaller. Dat zal voor een propel niet anders zijn.Ik zit ook te denken om een domane aan te gaan schaffen .
Maar als die zoveel langzamer is zit ik weer te denken aan een giant propel.
Op de Domane pas ik perfect. Sinds ik die fiets heb kan ik uren fietsen zonder klachten. Op andere fietsen slaapt mijn rechter arm na een uur en gaat mij rug pijn doen omdat mijn heup iets scheef staat (lang leve de bikefit).Waarom zit jij niet hetzelfde op je emonda en domane?.
Mijn émonda gebruik ik voor wedstrijdjes en winterritten, eigenlijk nooit veel langer dan een uur. Hierop kan ik dus prima fietsen mits niet te lang, daarom staat deze iets agressiever.
Lengte van de stuurpen telt ook mee. Een stuurpen van 110mm is standaard, de Domane heeft standaard (althans, die van mij had dat) 100mm.Maar je stelt toch je fiets af op de geometrie die bij je lichaam past met spacers onder je stuurpen.
Of heb ik het mis?
Verder tellen zaken als de stuurhoek, drop van de stuurpen en het stuur zelf ook wel mee in de fit, maar het meeste wordt geregeld door spacers en stuurpenlengte.