Word jij nooit helemaal moe van jezelf?
Giant Propel ombouwen voor bergen?
De RD-R8050-SS gaat inderdaad tot 30T. Nu kan die 32T ook wel aan voor een paar keer per jaar in de Alpen rijden, dus ik zou eerst kijken hoe ver je met je huidige achterderailleur komt
Klopt, ze zijn minder stijf dan bv Ultegra's en happen minder fel, maar ik daal er gewoon prima mee hoor.Infinito GB schreef: ↑24 jan 2020 11:53 Aandachtspunten blijft dan nog de remmen van de Propel. Die remmen volgens ingewijden toch wel iets minder goed dan de remhoeven van Shimano,
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Dank voor jullie meedenken! Ik zal eens een bezoek aan de fietsenmaker brengen. De Stealth-wielen die er op zitten remmen inderdaad niet supergoed, hoewel er al andere remmen (Fourier) en blokjes (Swiss Stop) op gemonteerd zijn. Ik denk dat ik een aluminium voorwiel meeneem naar de bergen. Ik laat straks nog wel eten wat hoe ik hem verbouwd heb.
Ik weet niet hoe de remmen van de Propel's zijn, maar full carbon wielen zijn voor lange afdalingen wel af te raden ivm minder remkracht op een carbon remvlak en minder efficiente warmteafvoer.petertra schreef: ↑26 jan 2020 21:11 Dank voor jullie meedenken! Ik zal eens een bezoek aan de fietsenmaker brengen. De Stealth-wielen die er op zitten remmen inderdaad niet supergoed, hoewel er al andere remmen (Fourier) en blokjes (Swiss Stop) op gemonteerd zijn. Ik denk dat ik een aluminium voorwiel meeneem naar de bergen. Ik laat straks nog wel eten wat hoe ik hem verbouwd heb.