Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Vraagje: Is de volgende stuurpen Chinees en zo ja, is deze ook in China te bestellen?
https://www.decathlon.nl/p/stuurpen-voo ... F0QAvD_BwE
https://www.decathlon.nl/p/stuurpen-voo ... F0QAvD_BwE
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Rose Attack RA-1 (https://www.rosebikes.nl/rose-race-atta ... e=matzwart)
Rose Attack D-1 (https://www.rosebikes.nl/rose-race-atta ... e=matzwart)
Verschil tussen beiden zit hem in de hoek (7 vs 8 graden) en het gewicht.
Rose Attack D-1 (https://www.rosebikes.nl/rose-race-atta ... e=matzwart)
Verschil tussen beiden zit hem in de hoek (7 vs 8 graden) en het gewicht.
Zit tussen 105 - Ultegra, niks van problemen met hier =) Schakelt vlotter dan shimano voor mij ben wel meer een SRAM fan.. Ook die manier van schakelen lang en kort
Iemand ervaring met de maatvoering van het Velobuild GF 001 gravelframe? Of eigenlijk betere vraag: hoe hebben de Velobuild-kopers op dit forum hun maat vastgesteld? Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik zelf graag op een compacte fiets rij (en normaliter met mijn 180cm voor een M zou gaan) maar bijvoorbeeld mijn maatje M Specialized MTB is weer kantje boord: de zadelpen moet echt op max. Kortom: wie kan er iets zinnigs over zeggen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je hebt al een fiets waar je goed op zit.
Dan kan je, aan de hand van de geometrietabel toch helemaal zelf bepalen welke maat je moet hebben?
Je moet het echt niet moeilijker maken dan het is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Weet iemand een goed adres voor een integrated carbon stuur (420 x 100)?
Farsports heeft sinds kort een F1 Handlebar, maar die is al 2x in prijs verhoogd en $350 vind ik nog wel redelijk gortig. Yishun en Yoeloe hebben er ook beide eentje voor iets onder de $200, dat wordt dan al interessanter maar niet alle specs staan er duidelijk bij (sweep, flare etc). Last but not least heb je nog 'The One' voor zo'n €135.
Ik zoek wel eentje van een 'gerespecteerde' Chinees, dus geen random Ebay/Aliexpress. De gerennomeerde merken zoals Wilier, Most, Vision, Deda etc. gaan allemaal (ruim) over de €400.
Farsports heeft sinds kort een F1 Handlebar, maar die is al 2x in prijs verhoogd en $350 vind ik nog wel redelijk gortig. Yishun en Yoeloe hebben er ook beide eentje voor iets onder de $200, dat wordt dan al interessanter maar niet alle specs staan er duidelijk bij (sweep, flare etc). Last but not least heb je nog 'The One' voor zo'n €135.
Ik zoek wel eentje van een 'gerespecteerde' Chinees, dus geen random Ebay/Aliexpress. De gerennomeerde merken zoals Wilier, Most, Vision, Deda etc. gaan allemaal (ruim) over de €400.
Ik heb de oude versie met 15x100mm vork.RMC schreef: ↑02 feb 2020 20:47 Iemand ervaring met de maatvoering van het Velobuild GF 001 gravelframe? Of eigenlijk betere vraag: hoe hebben de Velobuild-kopers op dit forum hun maat vastgesteld? Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik zelf graag op een compacte fiets rij (en normaliter met mijn 180cm voor een M zou gaan) maar bijvoorbeeld mijn maatje M Specialized MTB is weer kantje boord: de zadelpen moet echt op max. Kortom: wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Ik heb stack en reach met mijn Giant TCR vergeleken. Deze kwam iets hoger uit. In eerste instantie heb ik er een -17° stuurpen op gestoken om in dezelfde positie te komen als op de Giant. Als het wat technischer werd (lees: nogal steil naar beneden, veel springen) werd dit toch wat oncomfortabel (zere schouders en gewoon tegen de grond gaan) Ik heb voor deze winter een normale stuurpen (-8°, wel iets lagere stack) gestoken waardoor ik 1.5cm hoger (0.5cm korter) kom te zitten. Dit bevalt wel beter in het veld/bos (maar iets minder op de weg natuurlijk), allemaal kwestie van prioriteiten zeker.
Van het frame zelf ben ik erg tevreden al is het niet zonder fouten/problemen:
- Zakkende zadelpen (uiteindelijk wel in orde gekregen, een wedge heeft altijd wat extra aandacht nodig)
- Loskomende derailleur-pad (loctite en hardere bouten, nu geen probleem meer)
- Slechte thru-axle (Shimano E-thru achteraan geplaatst, de voorste gaat momenteel nog maar die maat is vrij speciaal en ik vind geen vervangende die past)
- Algehele afwerking is niet top (vind ik niet zo erg voor een fiets die mishandeld wordt)
- BB is niet volledig recht (BB386) waardoor de lagers snel verslijten (ik heb nu een BB dat in elkaar schroeft, lijkt opgelost te zijn)
Ik heb vorige week een BMC opgebouwd, dat frame zit toch een stuk aangenamer in elkaar waardoor opbouw echt een stuk vlotter gaat (behalve de kabels door het stuur, dat was pure miserie )
Nog een foto van gisteren:
Met grote wielen en 42mm banden. Niet echt in het bos geweest, wel naar Overijse om wat steile klimmetjes te doen in de regen (in Vlaams Brabant is het in de winter altijd aan te raden om banden met profiel te steken, de staat van de weg is daar om te huilen, zeker als het nat is)
Deze kwam ik pas tegen. Geen ervaring mee maar qua prijs iig wel beter te doen dan wat jij noemde: https://www.thorcarbon.eu
Prachtige fiets en mooie kleur! De velgen staan hem ook goed in deze combinatie.TL@ schreef: ↑03 feb 2020 08:44
Nog een foto van gisteren:
Met grote wielen en 42mm banden. Niet echt in het bos geweest, wel naar Overijse om wat steile klimmetjes te doen in de regen (in Vlaams Brabant is het in de winter altijd aan te raden om banden met profiel te steken, de staat van de weg is daar om te huilen, zeker als het nat is)