SRAM xd
Ligt aan welke derailleur en welke shifters je gebruikt. De XD naaf is alleen nodig voor dat 10t kransje.
wat en waarom zou je dat willen?
Zoals klimmer zegt, zal het gaan mits je je achter derailleur capaciteit niet (klein beetje kan nog) overschijdt
Die 10 ga je die perse nodig hebben?
Een xd cassettes zijn vrij prijzig tov gewone Shimano passing cassettes
Zoals klimmer zegt, zal het gaan mits je je achter derailleur capaciteit niet (klein beetje kan nog) overschijdt
Die 10 ga je die perse nodig hebben?
Een xd cassettes zijn vrij prijzig tov gewone Shimano passing cassettes
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Bijna alle Sram 1x derraileur zijn niet te gebruiken in een 2x setup. Door maar 1 scharnierpunt en anders geplaatste wieltjes kunnen ze het verschil in ketting lengte niet opvangen
Dat vraagt ts niet.japiecarbon schreef: ↑06 feb 2020 21:47 Bijna alle Sram 1x derraileur zijn niet te gebruiken in een 2x setup. Door maar 1 scharnierpunt en anders geplaatste wieltjes kunnen ze het verschil in ketting lengte niet opvangen
Die wilt een xd cassette 10-40 in een 2x setup plaatsen.
Fiets al paar jaar lang op het strand.
Ook dit jaar alweer paar keer mee gemaakt,met vol voor de wind gaan we over de 60 km per uur heen.
Fiets nu met een 46 t voorblad en een 11 t achter. Met dit verzet trap ik me helemaal suf met die hoge snelheden. Een grote voorblad is geen optie. Komt buitenblad tegen het frame aan. Dus ik dacht een sram xd met een 10t achter. Zelf heb ik alles 105 groep op me fiets. Dus ja die 10t is welkom. Maar kan het wel met een Shimano dubbel voor. En lukt dat met het achter derireur.
Ook dit jaar alweer paar keer mee gemaakt,met vol voor de wind gaan we over de 60 km per uur heen.
Fiets nu met een 46 t voorblad en een 11 t achter. Met dit verzet trap ik me helemaal suf met die hoge snelheden. Een grote voorblad is geen optie. Komt buitenblad tegen het frame aan. Dus ik dacht een sram xd met een 10t achter. Zelf heb ik alles 105 groep op me fiets. Dus ja die 10t is welkom. Maar kan het wel met een Shimano dubbel voor. En lukt dat met het achter derireur.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Je gaat met zo een XD cassette wel hele grote sprongen krijgen, dat lijkt mij ook niet heel erg fijn op het strand, of wel?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat besef ik mij, maar ik dacht voor het geval zijn vraag niet geheel compleet is en hij ook een achter derailleur wil plaatsen dan zou het niet werken. Vaak weet men niet dat het niet mogelijk is, dan trek je heel het spul kapot.t2300 schreef: ↑06 feb 2020 22:11Dat vraagt ts niet.japiecarbon schreef: ↑06 feb 2020 21:47 Bijna alle Sram 1x derraileur zijn niet te gebruiken in een 2x setup. Door maar 1 scharnierpunt en anders geplaatste wieltjes kunnen ze het verschil in ketting lengte niet opvangen
Die wilt een xd cassette 10-40 in een 2x setup plaatsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou ja met 60 je helemaal suf trappen valt ook wel meer je draait nog geen 100RPM.
Maargoed ik begrijp je punt wel.
Ik zou inderdaad met een dubbel gaan rijden maar dan bv 50/34 een road verzet en dan een 11/28 bv
Dat doen er volgens mij veel meer. Ik zou niet met een sram MTB groep gaan rijden.
Neem dan een XDR en een 10/28 of 10/33 dan kan je 2 bladen kwijt.
Maargoed ik begrijp je punt wel.
Ik zou inderdaad met een dubbel gaan rijden maar dan bv 50/34 een road verzet en dan een 11/28 bv
Dat doen er volgens mij veel meer. Ik zou niet met een sram MTB groep gaan rijden.
Neem dan een XDR en een 10/28 of 10/33 dan kan je 2 bladen kwijt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De vraag is of je dan met een single blad wel een 46 kwijt kan, die komt immers meer naar binnen.
Er zijn nog andere oplossingen maar dan wordt het knutselen en proberen.
Je buitenblad verder naar buiten bv. Maar dan zul je voor met gripshift 3x10 shifter moeten gaan rijden.
De crank, als er vullingen zijn iets meer naar rechts.
Voor je kettinglijn maakt dat niet uit, de uiterste gebruik je toch niet op het strand.
Er zijn nog andere oplossingen maar dan wordt het knutselen en proberen.
Je buitenblad verder naar buiten bv. Maar dan zul je voor met gripshift 3x10 shifter moeten gaan rijden.
De crank, als er vullingen zijn iets meer naar rechts.
Voor je kettinglijn maakt dat niet uit, de uiterste gebruik je toch niet op het strand.