Beste mensen,....
Hier zijn veel wielen, zeer veel wielen,...
Maar ik ben de EC90 SL clincher wielset tegengekomen van Easton.
Gewicht is redelijk,.. en er zijn KERAMISCHE LAGERS
1460 gram
38 mm velg
clincher
keramische lagers
dat weet iedereen al... maar waar zijn ze het laagste geprijsd.
Op Ebay gevonden (nieuw) voor 1799 dollar.
Dat is zeer veel.... weet iemand lager geprijsd. en heeft er iemand commentaat op deze wielen
Easton EC90SL CLINCHER
Persoonlijk zou ik voor de edco furka light super sport gaan met dat budget. Die zijn in prijs vergelijkbaar, vele malen aerodynamischer, extreem goede naven en zeker de tube versie is licht te noemen voor een 58mm wielset. Ik zou het daarom toch nog maar eens even over tubes hebben, aangezien deze gewoon vele voordelen hebben op draad.
Ook zipp, shimano, campa, reynolds, etc. zijn merken die ongetwijfeld weer geadviseerd zullen worden en stuk voor stuk prima wielen. Echter zou ik niet zo snel voor easton gaan, omdat ik ,misschien als een van de weinige, hier totaal geen goede ervaringen mee heb.
Als je 1800 euro mag uitgeven aan een wielset als 14 jarig zal het ook niet zo zijn dat de kosten van tubes het probleem zullen zijn. Draad is erg handig met trainen en dergelijke, maar zeker voor wedstrijden zijn de tubes een stuk beter.
(PS dat de lagers keramisch zegt wil op zich vrij weinig zeggen. De fabrikant van deze lagers is ook zeer van belang. Zo zijn de industrie lagers van de dura ace wielen vaak beter dan de keramische van de concurrent.)
Ook zipp, shimano, campa, reynolds, etc. zijn merken die ongetwijfeld weer geadviseerd zullen worden en stuk voor stuk prima wielen. Echter zou ik niet zo snel voor easton gaan, omdat ik ,misschien als een van de weinige, hier totaal geen goede ervaringen mee heb.
Als je 1800 euro mag uitgeven aan een wielset als 14 jarig zal het ook niet zo zijn dat de kosten van tubes het probleem zullen zijn. Draad is erg handig met trainen en dergelijke, maar zeker voor wedstrijden zijn de tubes een stuk beter.
(PS dat de lagers keramisch zegt wil op zich vrij weinig zeggen. De fabrikant van deze lagers is ook zeer van belang. Zo zijn de industrie lagers van de dura ace wielen vaak beter dan de keramische van de concurrent.)
How faster your spin, how faster you go
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Concord schreef:Ik heb ze in mijn nieuwe fiets zitten, helaas nog niet kunnen testen door het weer.
De remeigenschappen zijn bijna vergelijkbaar met alu remoppervlak, dus beter dan menige concurrent.
Bij deze een foto:
Je hebt er nog niet mee gereden, maar blijkbaar durf je wel te beweren dat de remwerking van het carbon bijna vergelijkbaar is met alu.
Ik ga graag een weddenschap aan met jou. Lekkere afdaling in de regen. Ikzelf steek dan wel even carbon wielen met alu remvlak.
Drie keer raden wie er zonder scheuren en dikke strond in zijn broek beneden komt.
De technologie om carbon eenzelfde remwerking te geven (onder alle omstandigheden) is er nog niet voor ons stervelingen.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
Eens met Marchisiocorsa, maar je kunt met goede remblokjes wel een heel eind komen! De velg is hierbij van veel minder invloed op het remgedrag.
Allicht is concor van easton zelf, want zo goed zijn de eastons niet!
Allicht is concor van easton zelf, want zo goed zijn de eastons niet!
How faster your spin, how faster you go
heb zelf vorig seizoen een volledig jaar alle wedstrijden gereden op full carbon wielen.
In alle weersomstandigheden ( instromenderegen tot stralend zomerweer)
Ik moet zeggen ben geen een keer in de problemen gekomen, ben wel akkoord dat je in een afdaling in de ardennen of in een of andere col beter af bent met alu, praat dan wel over wedstrijden rijden . Fun rijders die in de problemen komen in de regen bij een afdaling zijn niet goed bezig
In alle weersomstandigheden ( instromenderegen tot stralend zomerweer)
Ik moet zeggen ben geen een keer in de problemen gekomen, ben wel akkoord dat je in een afdaling in de ardennen of in een of andere col beter af bent met alu, praat dan wel over wedstrijden rijden . Fun rijders die in de problemen komen in de regen bij een afdaling zijn niet goed bezig