Tom Dumoulin
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zeker interessant verhaal. Verklaart wel een en ander
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Dat geeft de burger moed!Wielerflits schreef:Tests die Dumoulin in aanloop naar het nieuwe wielerjaar aflegde, geven Zeeman alle reden om te vertrouwen op de Giro-winnaar van drie jaar geleden. “Tom is extreem getalenteerd. Hij trapte in december een van de beste testen van de hele ploeg na tweeënhalve maand gerichte training. Het is vervelend wat hij nu heeft, maar hij staat er straks gewoon in de zomer.”
Alleen vrees ik wel een beetje voor die darmklachten. Een simpele fructose of lactose intolerantie -zoals na de Giro vastgesteld bij hem- vergt alleen een dieet. Een microscopische colitis bijvoorbeeld vereist een pittige steroïden kuur en dan mag je denk ik echt een tijdje niet fietsen volgens de dopingreglementen.
En de boven genoemde intoleranties gaan soms gepaard met coeliakie en dat kan bij diagnose op latere leeftijd ook een hele vervelende zijn voor de rest van je gestel (spieren en botten)
Ik spreek uit ervaring...
Hopelijk valt het allemaal mee!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het ging mij om dit specifieke stukje: Hij trapte in december een van de beste testen van de hele ploeg na tweeënhalve maand gerichte training
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Volgens mij is de LSRF podcast van Ten Dam alles behalve journalistiek. Veel meer wielrenners onder elkaar.
Volgens mij is het bij de podcast van In het Wiel (AD) of van de Rode Lantaarn wel ter sprake gekomen.
Daarnaast zijn ze er bij Jumbo-Visma gewoon open over dat ze het tijdens belangrijke koersen gebruiken. En niet tijdens training of voorbereidingskoersen, en dan ook alleen de kopmannen. Dus wat dat betreft zijn ze daar opener over dan andere teams.
Dus ze behandelen het eigenlijk hetzelfde als ze vroeger met epo deden.
Dat is toch wel opmerkelijk voor een product dat legaal is en niet schadelijk voor de gezondheid zou zijn.
Dat is toch wel opmerkelijk voor een product dat legaal is en niet schadelijk voor de gezondheid zou zijn.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 13 feb 2020 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork