Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Elite suito

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 09 feb 2020 19:32

Bevalt prima, redelijk stil, stabiliteit ook goed.

Ben dr blij mee :D
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4983
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 feb 2020 20:38

+1
Ondertussen behoorlijk intensief gebruikt.

termi748
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 10 feb 2020 07:34

Besteld vanavond testen

termi748
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 13 feb 2020 20:21

Zo de Suito binnen, mooi ding.
Helaas wel problemen met calibreren.
Op Swift krijg ik iedere keer de melding nadat ik naar 37 kmh getrapt heb dat de kalibratie timed out is.

Op de myEtraining app kan ik ook de trainer niet koppelen.
Na het selecteren van de trainer kom je in het menu ANT+ of bluetooth koppelen.
ANT+ kan ik niet selecteren (weet niet waarom) bleutooth geselecteerd en na proceed te hebben gedrukt lrijg ik de melding "not trainer selected"

Iemand hier ervaring mee??

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 13 feb 2020 21:22

Toch op ant+ overstappen.

Wat draai je op je pc/tablet?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

termi748
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 14 feb 2020 07:38

Met ant+ krijg ik het sleuteltje niet te zien op swift. De eliteapp lijkt ant+niet te herkennen.
Windows 10

termi748
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 16 feb 2020 20:14

Nog even aan het stoeien geweest. Elite app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Direct gelukt en een spin down kunnen doen. Waarde 10185.
Waar kun je de waarde af fabriek vinden?

verhto
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 17 feb 2020 10:06

onderaan op de trainer op een sticker staat er een nummer

termi748
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 17 feb 2020 17:09

Tnx gevonden.
Waarde 10214 hoe verhoud zich dat tot de nieuwe waarde?
Hoe is dit bij jullie?
Neem aan dat de gekalibreerde waarde direct op het apparaat wordt opgeslagen?
Vanavond een zwift workout doen en daarna nog eens kalibreren kijken of er dan nog verschil in komt.

termi748
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 18 feb 2020 08:39

Gisteravond na de workout weer een kalibratie proberen te doen, helaas weer geen connectie te maken tussen de Suit0 en de Elite app.

Vreemde is dat sinds ik gekalibreerd heb de Suito geen bleutooth meer lijkt te gebruiken (het lampje brand wel).

Tijdens de workout viel het op dat de Suito moeite heeft met het stabiel houden van het vermogen.
Duurt lang voordat je in de buurt zit van het doelvermogen maar erop komt ie eigenlijk nooit. variaties van zo'n 20 watt op 280 wat zijn niet vreemd.
Voor mijn gevoel is dat te veel.
Hoe is dat bij jullie?

Je ziet dit in de revieuws wel beschreven worden maar na de laatste update zou dit verholpen moeten zijn. Volgens de upgrado app heb ik de meest recente versie draaien.

Vooralsnog niet geheel tevreden met de prestaties.

verhto
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 18 feb 2020 13:00

denk dat elite zelf zegt dat we waarde met 5 punten mag afwijken, indien meer, moet hij gekalibreerd worden...

jbams
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 18 feb 2020 13:59

termi748 schreef: 17 feb 2020 17:09 Tnx gevonden.
Waarde 10214 hoe verhoud zich dat tot de nieuwe waarde?
Hoe is dit bij jullie?
Neem aan dat de gekalibreerde waarde direct op het apparaat wordt opgeslagen?
Vanavond een zwift workout doen en daarna nog eens kalibreren kijken of er dan nog verschil in komt.
Even voor de duidelijkheid; kalibreren doe je in de elite app, nooit met Zwift. Als de kalibratiewaarde (vanuit je elite app) meer dan 5 punten afwijkt, neem je contact op met Elite customer service. Dan moet je namelijk handmatig iets aan je trainer doen, dat is geen software correctie maar een hardware correctie.

Plaats reactie